کرونا

روند مبتلایان جدید به کرونا در آلمان به سرعت در حال افزایش است و انگلیس هم از هفته آینده طرح عمومی آزمایش وجود آنتی بادی در بدن شهروندان را اجرایی می‌کند.

به گزارش مشرق،   کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان می دهد و بر عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن افزوده می شود.

افزایش چشمگیر نرخ مبتلایان به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که تعداد مبتلایان جدید در آلمان مرتبا در حال افزایش است و در ایالت "نوردراین- وست فالن" نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. حدود یک هفته پیش این رقم در این ایالت آلمان حدود ۵۴.۴ درصد بود. در برلین هم نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۶۷.۳ رسیده است.

وزیر اقتصاد آلمان قرنطینه مجدد برای واکسینه شده ها را قابل تصور ندانست

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ را پیش بینی کرده و اعلام کرده که در اوایل سال ۲۰۲۲ اقتصاد کشورش به سطح قبل از بحران می‌رسد.

وی همچنین اعلام کرده است که با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا اما هیچ گونه قرنطینه کرونایی دیگری وجود نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به همه آنچه ما امروز می دانیم می‌توانیم از قرنطینه جدید برای کسانی که واکسینه شده اند و از کرونا بهبود یافته‌اند، جلوگیری کنیم.

برخی مناطق اسپانیا از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان خارج شدند

آلمان بسیاری از مناطق اسپانیا را از لیست مناطق پرخطر کرونایی خود خارج کرده است. حدود ۵ منطقه از ۱۷ منطقه اسپانیا به دلیل بهبود شرایط کرونایی از لیست مناطق پر خطر آلمان خارج شده اند.

در آستانه دیدار صدر اعظم آلمان با مقامات اوکراین که امروز (یکشنبه) انجام می شود این کشور حدود ۱.۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکا را از برلین دریافت کرد. امروز قرار است صدر اعظم آلمان در پایتخت اوکراین با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۷۰۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور در عرض ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که که ۲۳۲۲ مورد بیشتر از یکشنبه گذشته است. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ۵۴.۵ در ازای هر ۱۰۰ هزار نفرافزایش پیدا کرده است. ۳ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وزیر دادگستری آلمان هم یک قرنطینه جدید را قابل تصور ندانسته و در این باره گفته است: این مسئله به ندرت قابل توجیه است وقتی که شمار زیادی از مردم واکسینه شده اند. هم زمان وی درباره این طرح که در پاییز آزادی هایی تنها برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته اعمال شود ابراز تردید کرده و چنین اعمال محدودیت شدیدی را امکان پذیر ندانست.

تداوم اعتراضات ضد قواعد کرونایی در فرانسه

ده‌ها هزار نفر از معترضان فرانسوی روز شنبه برای ششمین هفته متوالی علیه قوانین بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند.

تظاهرات اعتراض آمیز مردم فرانسه در مخالفت با روادید بهداشتی که از روز دوشنبه هفته گذشته اجرایی شده، برای ششمین هفته متوالی نیز ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، صدها هزار نفر از مردم فرانسه در اعتراض به طرح دولت ماکرون برای اجباری کردن روادید بهداشت و سلامت، در خیابان های پاریس و سایر شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

 خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که حدود ۱۷۵ هزار نفر از معترضان در تظاهرات روز شنبه در شهرهای مختلف فرانسه حضور داشتند و سیاست های بهداشت و درمان دولت برای مقابله با ویروس کرونا را نژادپرستانه ارزیابی و خواستار آزادی های اجتماعی شدند.

در تظاهرات هفته گذشته بیش از ۲۱۵ هزار نفر شرکت کرده بودند. حدود ۲۰۰ نفر از معترضان در سراسر این کشور توسط پلیس و نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر اساس طرح پیشنهادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که به تازگی اجرا شده است، کلیه افرادی که قصد ورود به رستوران ها، کافه ها سینماها را دارند، باید واکسن کرونا زده باشند یا آزمایش منفی پی سی آر خود را ارائه دهند.

رئیس‌جمهور فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) به نیروهای کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

تمامی کارکنان بیمارستان ‌ها، درمانگاه ها و دیگر مراکز درمانی و بهداشتی، کارکنان خانه‌ های سالمندان و همچنین افرادی که با قشر آسیب ‌پذیر در ارتباط هستند، مشمول این تصمیم می‌شوند

طرح آزماش آنتی بادی عمومی در انگلیس اجرایی می شود

در انگلیس برای اولین بار در هفته آینده آزمایش آنتی بادی در بدن افراد برای عموم مردم اجرایی می شود. با این برنامه جدید دولت می خواهد داده هایی درباره حفاظت در برابر این ویروس به وسیله آنتی بادی ها در افراد بعد از ابتلا به انواع ویروس کرونا جمع آوری کند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۲,۶۳۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۲,۰۵۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۷,۴۷۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۶۰۲,۳۱۱ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۳,۲۶۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۴۶۰,۹۳۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۱,۵۹۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۴۷۸,۶۹۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۷۲۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۷۷۰,۴۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۳,۱۳۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۸۷۰,۰۷۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۴۷۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس