برنج ایرانی کیلویی ۴۵هزار تومان؛ قیمت برنج هندی از مرز ۳۰هزار تومان گذشت

قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی با رکوردی بی‌سابقه به ۴۵هزار تومان رسید و برنج هندی نیز تا ۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش مشرق، قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی بر اساس مشاهدات میدانی در تهران با افزایشی رکوردگونه ۳۸ تا ۴۵ هزار تومان و برنج هندی نیز ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که بر این اساس این کالای اساسی درحال تبدیل شدن به کالای لوکس برای بسیاری از خانوارها است و به‌تدریج از سبد خرید آنها خارج می‌شود.

 مسئولیت‌های تنظیم بازار محصولات کشاورزی به‌تازگی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی بازگشته است اما مسئولین این وزارتخانه از پاسخگویی در این باره به رسانه‌ها به‌عنوان نمایندگان مردم خودداری می‌کنند.

* برنج ۴۵هزارتومانی حباب دارد

نایب‌رییس انجمن برنج گفت: قیمت ۴۵هزارتومانی برنج حباب است و بهترین نوع این محصول در مازندران ۳۴ هزار تومان به‌صورت خالص و بوجاری به فروش می‌رسد.

علی اکبری نایب‌رییس انجمن، اظهار داشت: بهترین برنج ایرانی مانند طارم در مازندران به‌صورت بوجاری و خالص ۳۴ هزار تومان و سایر رقم‌های برنج ایرانی نیز ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رود.

وی افزود: فروش برنج ۴۵هزارتومانی در تهران حباب و گران‌فروشی است و در صورتی که شرکتی هرکیلوگرم از این محصول را ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رساند باید از آن سؤال شود که مگر شالی را به چه‌قیمتی خریداری کرده است.

نایب‌رئیس انجمن برنج با بیان اینکه عده‌ای به‌دنبال بالا بردن قیمت برنج هستند گفت: قیمت ۴۵هزارتومانی برنج مردم را به‌سمت مصرف برنج نیم‌دانه یا برنج خارجی می‌برد.

وی تصریح کرد: وضعیت تولید برنج در سال جاری مناسب است و در صورتی که بیشتر از سال قبل نباشد کمتر هم نیست و برآورد می‌شود در پایان فصل برداشت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید شود.

وی یادآور شد که در استان خوزستان نیز در سال زراعی جاری مانند سال گذشته برنج تولید شد تا از میزان تولید این محصول در کشور کاسته نشود.

اکبریان گفت: تا امروز  بعد از گذشت یک ماه از آغاز فصل برداشت برنج حدود ۵۰ درصد از این محصول برداشت شده است و این عملیات همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 1
    برنج هندی داره مدام تو بازار قیمتش میره بالا . علت رو که میپرسی میگن خیلی وقته وارد نشده موجودی انبارها هم رو به اتمامه دلار هم که سر بفلک زده . دست گل دیگه ای از شاهکارهای دولت برجام بنفش
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 0
    خدایا رحمی به دل دلال جماعت بینداز اگر حبابی هم درقیمت برنج هست زیر سر دلال وواسطه های مفت خور وانواع سلطان ها هست یه زمانی کلمه دلال فحش بود کسی جرات نمی کرد بگه من دلال هستم الان باید دعا کنیم که دلال رحم کند۰۰۰۰
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    7 4
    پس می گفتین روحانی تدبیرش درست نیست الان از روزی که رفته گرانی شدیدتر شده!!
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 1
      هنوز هم مدیران ناکارآمد دولت روحانی سرکار هستند
  • abbas IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    3 0
    یه کارگر با حقوق دو میلیونی و یا کسی که بیکار شده باید تو این اوضاع چطوری زندگی کنه سیر از گرسنه و سواره از پیاده خبر نداره یه مشت دلال افتادن نو این مملکت و هرکاری دلشون بخواد میکنن و مسئولین هم دارن نظاره میکنن
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 0
    تا میتونید وسط شالیزارهای شمال ویلا بسازید تا تولید برنج متوقف بشه . کشاورز رو فقیر کنید تا زمینشو بفروشه .
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    علی برکت الله ولی خب اون نیست دیگه ببینیم تا 4 سال دیگه قیمتها چجوره
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    حق ملتی که احساسات بر عقلشان قالب است
    • سلام IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      غالب درسته نه‌ قالب استاد اعظم.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    خوب وارد کنید پول مگه دست هندی ها نداریم ....
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    وقتی تبعیض هست در حقوق ها یکی 9تومن یکی 2500میگیره نتیجش همینه کاسب براش فرقی نمیکنه اون میکشه رو جنسش اونی که 9تومن یا بیشتر میگیره میخرد ومی خورد اون بدبخت 2500تومنی فقط نگاه و حسرت وشرمنده زن وبچش آقای رئیسی مگه قرار نبوده حقوق ها اصلاح بشه .....بخش خصوصی که داره بیداد میکنه با ظلم در حق نیروهاش اداره کار کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس