بومی‌سازی شبکه‌های ارتباطی/ امکان شنود را از دشمن گرفتیم

امیر سرتیپ شهرام گفت: شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانستیم با رمزگذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفتیم.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک با حضور در برنامه صبح بخیر ایران به مناسبت ۳۱ مرداد روز بزرگداشت صنعت دفاعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه الکترونیک، اظهار داشت: زمانی که آمریکایی‌ها ایران را ترک کردند، خیلی‌ها فکر می‌کردند ارتش و نظامیان ایران نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند، اما با تلاش و مجاهدت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شد، توانستیم نه‌تنها تهدیدات را در دفاع مقدس در مرزها متوقف کرده بلکه این تهدیدات را به فرصت برای شکوفایی و خود کفایی تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید:

در صنعت هوایی وارد مرحله تولید شده‌ایم

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی در تولید قطعات الکترونیک و تجهیزات راداری و ارتباطی گفت: تجربه دفاع مقدس به ما نشان داد که در حوزه رزمی و تجهیزات باید خودکفا باشیم؛ زیرا در هیچ کشوری این تجهیزات را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

مدیر عامل صنایع الکترونیک در ادامه به پیشرفت‌های صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تولید تجهیزات ارتباطی اشارهو عنوان کرد: امروز به توان و جایگاهی رسیده‌ایم که در ماه هزاران بی‌سیم را برای نیروهای مسلح تولید می‌کنیم.

وی بر توان بالای کشور در حوزه الکترونیک تاکید و خاطرنشان کرد: از مهندسی معکوس و کپی کردن در گذشته به تولید و طراحی فناوری و قطعات الکترونیک بسیار پیشرفته رسیده‌ایم و به یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه تبدیل شده‌ایم.

امیر شهرام در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری این سازمان با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: با بیش از ۶۰۰ دانشگاه و ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارتباط داریم و با همکاری و همراهی هم توانسته‌ایم مطالبات نیروهای مسلح و کشور را تأمین می‌کنیم.

وی تحریم‌ها را در حوزه دفاع، محرک و عامل پیشرفت دانست و گفت: پیش از انقلاب، قبل از تحویل فناوری‌ها انبارهای قطعات ما را پر می‌کردند؛ شاید این در ظاهر امر کار خوبی باشد، اما با این اقدام خلاقیت و نوآوری را در جامعه ما می‌کشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، دیگر این امکان وجود نداشت و صنایع دفاعی کشور برای تأمین نیاز نیروهای مسلح وارد عرصه طراحی و تولید تجهیزات ارتباطی شد و به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری توانستیم به جایگاهی بسیار خوبی در این عرصه برسیم و امروز یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه هستیم.

امیر شهرام شبکه‌سازی ارتباطی را عامل قدرت در جنگ‌های نوین دانست و گفت: ما شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانسته‌ایم با رمزگذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفته‌ایم.

رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بیان اینکه امروز دشمن از فواصل دور اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهد، گفت: برای مقابله با این تهدیدات، نیازمند تجهیزات رصد و راداری بسیار پیشرفته بودیم که بتواند از فواصل دور این تهدیدات را کشف و برای مقابله با آن‌ها اقدام کند؛ این فناوری تنها در اختیار پنج کشور است و ما به این فناوری دست یافته‌ایم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    5 3
    رادار برا قاهر۳۱۳ چیشد بلخره
    • افشین IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      2 0
      جنگنده قاهر هنوز برای تکمیل شدن و به مرحله تولید رسیدن حداقل ده سال ده نیاز به زمان داره. شما به تولیدات جنگنده کشورهای دیگه که سابقه تولید هم دارند نگاه کن. اغلب جنگنده ها بین ده تا لیست سال زمان بردن تا وقتیکه به تولید رسیدن. تازه اونا نه تحریم هستند و همچنین سابقه تولید نسلهای قبل رو چندین دهه هستکه دارند. صبور باشید.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    5 2
    درود
  • مهدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 1
    ما می توانیم
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 1
    خدا قوت ولی این همه اعتماد به نفس هم زیادش خوب نیست نکنه مثل داستان واکسن بشه ؟
    • افشین IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      3 0
      اعتماد بنفس همراه با عقلانیت و تلاش هیچ عیبی نداره. ضمنا واکسن هیچ مشکلی نداره. شما هم لطف کن شایعات فضای مجازی،و شبکه های معاند که از حسادت دارند ميترکن رو تکرار نکن. اولین واکسن ما با خط تولید پیشرفته در حال تولید هست و در سیما همه دیدن این کارخانه رو. البته نسبت به پیش بینی تولید عقب هستند که اونم بخاطر سنگ اندازی و همچنین تحریمها بود که شکر خدا تجهييزات و دستگاهها وارد شد و قسمتی هم نصب شده. ما تنها کشوری هستیم که چندین مدل واکسن در حال تست و تولید داریم. بقیه واکسنها هم اغلب در مرحله سوم تست هستند . دشمنان کشور برای دادن واکسن بما آرزوها و خوابها دیده بودند که همه بر باد رفت.
    • ناشناس IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 2
      تولید و ساخت واکسن جگر خیلی ها رو در داخل و خارج سوزونده.اما شما خواهید دید که همین واکسن با این حجم از هجمه و شایعه سازی،صادر هم خواهد شد.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 1
      واکسنمون هم هیچیش نیست و عالیه
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    بارک الله . احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس