خطیب زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای کشته شدن یک تبعه ایرانی در یمن را تکذیب کرد و گفت: هیچ مستشار نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد که در بمباران متجاوزان به یمن کشته شده باشد.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) اظهارات یک عضو دولت مستعفی هادی مبنی بر کشته شدن یک تبعه ایرانی در یمن را از اساس کذب خواند و اظهار داشت: هیچ مستشار نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد که در بمباران متجاوزان به یمن کشته شده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اینگونه اظهارات بی پایه، واقعیت صحنه یمن را نسبت به حملات ناجوانمردانه ائتلاف خودخوانده علیه مردم مظلوم یمن و پایمردی آنان در رویارویی با تجاوز تغییر نمی‌دهد.

خطیب‌زاده در پایان اضافه کرد: با کمال تاسف شاهدیم افرادی که خود را یمنی می‌دانند، متجاوزان را به ظلم ناشی از محاصره و جنگ علیه مردم کشور خود تشویق و همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است «معمر الاریانی» عضو دولت مستعفی هادی مدعی شده است که در حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به استان مأرب یک مستشار نظامی ایرانی و ۹ نفر دیگه کشته شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران که بعد از تهاجم نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴، پیشنهادی چهار ماده‌ای را ارائه کرد، در این سال‌ها از تلاش برای حل و فصل سیاسی این بحران دست نکشید. ایران همواره در این مدت از کشورهای جنگ طلب خواسته که به جنگ و محاصره یمن پایان داده و راه حل مسالمت آمیز را مدنظر قرار بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    قضیه چیه
    • US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      قضیه اینه که عربستان مفت خور حرف مفتم زیاد میزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس