نیجریه

حمله افراد مسلح به روستایی در شمال نیجریه با ربوده شدن دستکم ۶۰ نفر و قربانی شدن شماری دیگر همراه شد.

به گزارش مشرق، دست‌کم ۶۰ نفر در حمله افراد مسلح به شهرکی در ایالت زامفارا در شمال نیجریه ربوده شدند.

«ابراهیم دوسارا» مسئول اطلاع رسانی در ایالت زامفلرا در گفت‌وگو با کانال «تی وی سی نیوز» نیجریه اعلام کرد: راهزنان با حمله به روستای ریمی در شهرک باکورا ال جی ایه دستکم ۶۰ نفر را ربودند.

او گفت که به گفته نهادهای امنیتی و مسئولین محلی احتمالا این حمله قربانیانی را نیز در پی داشته است.

این مسئول رسانه‌ای گفت که راهزنان در پاسخ به عملیات نظامی ارتش نیجریه در ایالت زامفارا و به خصوص نیروهای هوایی در این ایالت، حملات خود را بیشتر کرده‌اند.

دوسارا می‌گوید که پیش از حمله نیمه شب گذشته نیز افراد مسلح طی پنج روز اخیر با حمله به شهرک باکورا دستکم پنج نفر را کشته و پانزده نفر دیگر را ربودند.

افراد مسلح یک ماه پیش نیز به روستاهایی در منطقه «شنکافی» ایالت زامفارا حمله کردند و با ایجاد رعب و وحشت، ۶۰ نفر از ساکنان روستا را ربوده و به جنگلی در همان نزدیکی فرار کردند.

حملات مسلحانه، قتل و آدم‌ربایی جمعی برای باج خواهی بخصوص ربودن دانش‌آموزان امری عادی در شمال غرب نیجریه است. این منطقه به محلی برای جولان گروه‌های افراطی و سوء‌استفاده از نبود کنترل حکومت مرکزی برای دامن زدن به شورش تبدیل شده است.

این کشور آفریقایی ۱۲ سال است که درگیر جنگ با تروریست‌های بوکوحرام و شاخه غرب آفریقایِ داعش است، جنگی که نشانه‌ای از نزدیک شدن به پایان ندارد.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس