کد خبر 1261584
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

به گزارش مشرق، روح الله ایزدخواه نماینده مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نمی‌شود از تحول در دولت دم زد، ولی شجاعانه سراغ ساختار فرسوده و نامتجانس و وارداتی و ناکارآمد و غیرعلمی و ناعادلانه ی اقتصاد کلان نرفت.

بانک، مالیات، بورس، گمرک، پول ملی، ارز، خصوصی سازی، سرمایه گذاری، محیط کسب و کار... اینها کدام یک در بدترین وضعیت ممکن قرار ندارد امروز؟!

رئیس جمهورها چون خودشان اقتصادخوانده یا اقتصاد بلد نبوده اند، همیشه مقهور ساختارها و سازوکارهای مسلط موجود در اقتصاد کلان شده و نخواسته یا نتوانسته اند به ترکیب بدقواره این کالبد افلیج دست بزنند.
از آن طرف، بی عدالتی های ساختاری و سیاستی و الیگارشی های شکل گرفته حول آن، کار خود را پیش برده و این دو، اقتصاد سیاسی عقب ماندگی را رقم زده است.

اولین ماموریت سیداحسان خاندوزی عزیز، کلنگ زنی برای بهم ریختن ثبات عقب ماندگی در این کالبد سرطانی است. چند دولت باید کار کنند تا این عقب ماندگی و بی عدالتی ریشه کن شود. اما مهم در این مقطع، شروع کار است.

خاندوزی سالها تمرکز خوبی در اقتصاد کلان داشته و با محافل اندیشه ورز جوانان تحصیلکرده و سیاست پژوه اقتصادی در تعامل بوده و اراده اش برای جمع اندیشی و مشارکت نخبگانی مهیا است. 

امیدوارم حضورش نفس تازه ای بدمد و البته پوست کلفتی اش را برای یک مبارزه طولانی با مافیاهای درون و برون دولت که خوب بلدند با نوسان سازی و ایجاد اضطرار، ترمز دولت و رئیس جمهور را برای عزیمت به هر تحولی بکشند، دوچندان نماید.

پیچ تحول در کالبد افلیج اقتصاد کلان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    برای معالجه . اول شناسائی . تشخیص و یافتن علل درد و مرض بعد بررسی چگونگی ورود و ابزار لازم . و مهمتر . پزشک حاذق و توانمند. باتفاق دستیاران کاردان که قادر باشند ساعتهای طولانی سرپا تا برداشتن علت عفونت و مرض و درد را دقیق بر طرف سازند . . اقتصاد ما هم دچار درد و مرض مزمن است که جامعه را آطار میدهد . خوشحالیم که دولت و مجلس . با توجه به شناخت و دلائل درد . تصمیم دارند . شجاعانه وارد میدان شده و با علت اصلی . مرجع فساد با دیگر جوانب و جوارح که با آن خو گرفته و سازگار شده و دقیقتر در عفونت نفس میکشند و زندگی میکنند و در برابر داروی ضد عفونی بتقابل برخاسته تا ناکام شود . چون در غیر اینصورت میمیرند .. امیدواریم با دانش و بصیرت لازم . مقابله کنند . از صمیم قلب آرزوی توفیق کامل داریم .
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام آقای ایزدخواه از نیروهای جهادی و با تفکر انقلابی است. موضوع بسیار مهمی را تذکر و به آن اشاره کرده است. مولفه های مورد نظر ایشان بایستی در چارچوب یک مدل از اقتصاد سیاسی ملی مجددا مدیریت و چینش شده و بر اساسا ارزش های نعهود جامعه دینی اقتصاد ملی بازسازی و معماری شود‌. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازشهر یک از مولفه ها بدون یک مجموعه جهانی به تعبیر امام امت در روز تحلیف بمثابه روزمرگی است.
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    تو كجات دكتره آخه عنتر كه خودتو دكتر معرفى ميكنى ؟! بر فرض هم كه باشى ، اونقدر شعور ندارى كه آدم براى خودش نوشابه باز نميكنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس