ائتلاف سعودی همچنان ۴ کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است

مفتی جعفری لبنان گفت، لبنان خطر قرمز است و هر آنچه برای حمایت از آن لازم باشد انجام می‌شود. دوره استراتژی آمریکایی در لبنان تمام شده و امید است فرانسوی‌ها نقاب آمریکا نباشند.

به گزارش مشرق، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در اظهاراتی به نظام توزیع سوخت در لبنان و نیز موضوع دریافت سوخت از ایران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

واردات سوخت از ایران به لبنان و معضل بزرگی که اسرائیل گرفتار آن شد

بر اساس گزارش شبکه «ال بی سی»، قبلان گفت: داستان توزیع (سوخت) در اینجا و ممنوعیت توزیع در آنجا یک موضوع [تبعیض‌آمیز] خطرناک است. کسانی که مانع سوخت‌رسانی به ایستگاه‌های سوخت در ضاحیه (جنوب بیروت) می‌شوند این اقدام را به دستور آمریکایی‌ها انجام می‌دهند و این اقدام ممنوع است.

وی در خصوص واکنش‌ها به خبر خرید و واردات سوخت از ایران به لبنان هم گفت: ما سرانی را نمی‌خواهیم که از کشتی تفریحی مجلل یا قصر معلق برای فقرا بیانیه دهند و امیدواریم که فرانسوی‌ها نقاب آمریکایی‌ها نباشند زیرا این کشور سقوط نکرده و نخواهد کرد و گزینه‌های قدرت در آن بسیار زیاد است.

قبلان تأکید کرد: لبنان، خط قرمز است و هر آنچه باعث حمایت از آن شود، انجام می‌دهیم. زمان گزینه (استراتژی) آمریکایی به پایان رسیده زیرا ما در بطن نبرد گزینه‌های نجات برای لبنان هستیم. زین پس گزینه نجات لبنان از طرح‌های خفه‌کننده آمریکا برای کشور و مردم لبنان به دور است.

پنجشنبه گذشته تنها ساعتی پس از اعلام «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله درباره خرید سوخت از ایران برای لبنان، «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت در تماس با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان مدعی طرحی برای ارسال برق و گاز به لبنان شد حال آنکه ماه‌هاست لبنان دچار مشکل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس