کد خبر 1260602
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
ترکیه

بنابر اعلام منابع محلی در پی وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های فرانسه ۷ هزار نفر از خانه‌هایشان تخلیه شدند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، در نتیجه آتش‌سوزی در جنگل‌های فرانسه یک تن کشته و ۲۷ تن از جمله ۵ آتش‌نشان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

منابع محلی در جنوب فرانسه اعلام کردند حدود ۱۰۰۰ آتش نشان و هواپیمای اطفای حریق در حال مهار آتش هستند، اما بعد از یک روز هنوز آتش مهار نشده است و آتش‌نشان‌ها از افرادی که از این منطقه تخلیه شدند خواستند به خانه‌های خود باز نگردند.

آتش سوزی فرانسه چندین روستا در جنوب منطقه «وار» را درگیر کرد و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه به سرعت گسترش یافت. گفته می‌شود بادهای شدید آتش را در ۵۰۰۰ هکتار از مراتع گسترش داده  و حدود ۳۵۰۰ هکتار را تا کنون سوزانده است.

«استفان گادی»، شهردار روستای «لا مول» در این خصوص گفت: ما کاملا توسط شعله‌های آتش احاطه شده بودیم.

موج گرمای شدید در هفته‌های اخیر بیشتر مناطق مدیترانه را برگرفته است و آتش‌سوزی‌های جنگلی از اسپانیا و یونان تا ترکیه باعث شده چندین تن از مردم این کشورها جان خود را از دست بدهند و سوالاتی در مورد گرمایش زمین و آمادگی کشورها ایجاد شده است.

با این حال پیشتر ترکیه و الجزایر اعلام کردند مدارکی در دست دارند که نشان می‌دهد این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است!

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    از الجزائر به تونس هم رسیده ..چگونه بشر و افکاری باشه که جنگل را به آتش بکشه. ِ.چه منظوری دارند . با هیچ منطق و معادله ای جور در نمیاد . . جنایت در حق بشریت . اونهم در شرایط حساس و اضطراری لایه جوی . که اکنون با عواقب بد آن . خشکسالی و سیل ِ اکثر کشورها دست و پنجه نرم میکنند .
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 1
    پک ک فرانسه؟خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس