کد خبر 1260234
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی تاکید کرد که آنکارا به مذاکره با تمامی طرف‌های درگیر در تنش داخلی افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی تاکید کرد که آنکارا به مذاکره با تمامی طرف‌های درگیر در تنش داخلی افغانستان ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که در اردن به سر می‌برد در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود در خصوص تحولات اخیر در افغانستان گفت: به مذاکره و گفت‌وگو با تمام طرف‌ها در افغانستان از جمله طالبان ادامه می‌دهیم.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه پس از خروج «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان از این کشور خلأ ایجاد شده، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب طالبان وارد کابل شده و عملاً اداره کشور را به دست گرفتند.

وی با بیان اینکه به مذاکره با تمام طرف‌ها ادامه می‌دهند، اذعان داشت: با مذاکره با تمام طرف‌ها ادامه می‌دهیم حتی طالبان؛ شخصیت‌های مهمی مانند «عبدالله عبدالله» و «حامد کرزی» هنوز در کابل بوده و در حال آماده سازی مذاکره هستند.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد: در حال حاضر ابتدا باید کشور آرام شود. باید بگویم ما پیام‌های ارائه شده توسط طالبان را تاکنون مثبت ارزیابی کرده‌ایم. ترکیه به حمایت از توسعه اقتصادی، ثبات، صلح و آرامش کشور دوست و برادر افغانستان ادامه خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • احسان IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    8 17
    سرسپرده و مزدور ژنرال پفکی ترک ازبکتبار دوستم دم سیخ کرد فرار بر قرار ترجیح داد ،افغانستان سوریه یا لیبی و عراق نیست تا مزدوران و مهاجرین تروریست ،چچن ،اویغور ،تاتار و....قصد فتح یا دخالت داشته باشی ،پشتوها در ناسیونالیسم و قومیت گرایی کمتر از ترکها نیستند و مخالف دخالت‌های خارجی و به قول اربابتان بایدن گورستان مهاجمان ،هنوز دختر دوستم توییت ضد ایرانی می‌زاره !!!!!؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      8 3
      اونکه پست ضد ایرانی میزاشت مریم سما همزبونتون بود که فساد اخلاقیش با سفیر انگلیس بر سر زبونها افتاد و فرار کرد دوستم که نبود شوروی افغانستان رو به خاک خودش الحاق کرده بود و پشتونستان یکی از استانهای شوروی شده بود منتها شماها نمک نشناسی در وجودتونه
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 2
    ترکیه احتمالا به افغانستان هم نیرو اعزام کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس