رئیس‌جمهور در پیامی سالروز بازگشت آزادگان به وطن را گرامی داشت

سید ابراهیم رئیسی در پیامی سالروز بازگشت آزادگان به وطن و یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را گرامی داشت.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور در پیامی با گرامیداشت سالروز آغاز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی، آزادگان را در شمار شهدای زنده و نماد عشق به وطن خواند که لحظات بازگشت غرور انگیز آنان همراه با باران اشک و بوسه بر خاک مقدس این سرزمین، هیچ گاه از خاطر مردم قدرشناس و حق باور ما زدوده نخواهد شد.

متن کامل پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به این شرح است:

«بسمه تعالی

بیست و ششم مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز و افتخارآفرین به آغوش میهن اسلامی است.تقارن سالروز این بازگشت غرورآفرین با عاشورای حسینی یادآور تأسی آزادگان عزیز به اسرای کربلا و مقاومت و پایداری آنها در مقابل ظلم و جور است. بی گمان بازگشت آزادگان ارجمند و رهایی آنان از اردوگاه های رژیم بعث عراق برای ملت مبارز و همیشه در صحنه ما یکی از مهمترین و خوشایندترین رویدادهای سال شصت و نه بود. همگان به خوبی می دانستند که این واقعه غرورانگیز حاصل مقاومت و دفاع جانانه رزمندگان سلحشور و مردم حق باور این مرز و بوم است و البته این وعده الهی است چنانکه پروردگار متعالی در سوره فصلت می فرمایند:"إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ ".

واقعه به یادماندنی بازگشت آزادگان غیور و سرافراز در واقع نمود دیگری از پیروزی ملت شریف ایران در جریان هشت سال دفاع مقدس بود. مقام معظم رهبری از این پاک سیرتان مقاوم که با صبر و شکیبایی توانستند دوران سخت و ملال آور اسارت را به شیرینی روزهای آزادی و بازگشت به وطن تبدیل کنند، الماس هایی درخشان نامیدند. آزادگان این الماس های درخشان دفاع مقدس معنا و مصداق عالی ایمان و مقاومت را نمایان ساختند و نماد پایداری ملت بزرگ ایران شدند.

آزادگان سرافراز در دوران اسارتشان در اردوگاه های رژیم ستمگر عراق جلوه های بسیاری از حماسه و ایستادگی را به نمایش گذاشته تا آنجا که برخی از این عزیزان در زیر شکنجه ها و شرایط دشوار آن روزگار به شهادت رسیدند. باید یاد کنیم از سید آزادگان حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد، آزاده و روحانی والا مقام که در اخلاق و تواضع الگوی گران بهایی بودند و سال های عمر گهربار خویش را خالصانه و متعهدانه در مسیر حق و حقیقت و خدمت به اسلام و انقلاب سپری نمودند.

آزادگان بی گمان در شمار شهدای زنده و نماد عشق به وطن هستند و لحظات بازگشت غرور انگیز آنان که با باران اشک و بوسه بر خاک مقدس این سرزمین همراه بود، هیچ گاه از خاطر مردم قدرشناس و حق باور ما زدوده نخواهد شد. آنان همواره الگوهای صبر و مقاومت ملت شریف ایران هستند.

 این روز بزرگ را گرامی میدارم و از درگاه پروردگار متعال برای این راست قامتان مومن عزت و سلامتی مسألت دارم. ان شاء الله بتوانیم در خدمت به این عزیزان اقدامات شایسته ای داشته باشیم».

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس