حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: زارع پور وعده ارتقا ۳۰ پله‌ای رتبه ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی در شاخص‌های فناوری ارتباطات و ایجاد یک اپراتور ماهواره مخابراتی را داد.

به گزارش مشرق، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه وزرای پیشنهادی کشور، دفاع و پشتیبانی‌ نیروی‌های مسلح و ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور پیدا کرده و برنامه‌های خود را بیان کردند. 

بیشتر بخوانید:

سامانه رأی اعتماد در مجلس راه‌اندازی شده است

وی افزود: لزوم تعامل بیشتر با کمیسیون انرژی، تقویت بنیه دفاعی کشور، حل مشکلات پرسنل نظامی و انتظامی کشور از جمله نکاتی بود که با حضور وزیر پیشنهادی دفاع مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون انرژی با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اعضای کمیسیون بر استفاده حداکثری از فضای مجازی، استفاده فعالانه به جای مواجه منفعلانه در برابر تکنولوژی‌های روز دنیا، حکمرانی دیجیتال، تعاملات بین المللی، دولت هوشمند، ضرورت تکمیل شبکه ملی ارتباطات که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، ارتقای جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی در شاخص‌های مرتبط با ارتباطات و اطلاعات، توجه به اینترنت روستایی با توجه به شرایط کرونایی کشور و آموزش‌های مجازی، تاکید کردند.

نخعی افزود: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین وعده داد، حداقل ۳۰ پله رتبه ایران را در رتبه بندی‌های جهانی در شاخص‌های مرتبط با فناوری ارتباطات ارتقا دهد. افزایش تا ۸۰ درصدی توان داخلی ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی مدار بالا از دیگر برنامه ها وی بود. ساخت ماهواره سنجش از دور با رزولوشن مناسب و ایجاد حداقل یک اپراتور ماهواره مخابراتی از دیگر مواردی بود که وزیر پیشنهادی ارتباطات در برنامه خود به آن پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس