کد خبر 1259536
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
دوازدهمین محموله واکسن‌های وارداتی هلال‌احمر وارد کشور شد

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش دوبرابری واردات واکسن توسط این جمعیت از اواخر این هفته خبر داد و گفت:‌در شهریور ماه ۲۰ میلیون واکسن وارد خواهیم کرد و به دنبال واردات واکسن افراد زیر ۲۰ سال هستیم.

به گزارش مشرق، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در شبکه خبر با اشاره به برنامه‌های این جمعیت برای مقابله با کرونا در کشور، اظهار داشت: با تأکید رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا جمعیت هلال‌احمر نیز مبنای خود را تقویت اقدامات گذشته قرار داد و قرارگاه ستادی و استانی تشکیل شده است؛ به طوری که این اقدامات در قالب ۱۹ بند به استان‌ها ابلاغ شده است. 

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین کار ما این است که تا بخشی از بار بیماری را از دوش وزارت بهداشت برداریم، گفت: بر این اساس ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مجاورت بیمارستان‌ها از اقدامات ماست؛ به طوری که این بیمارستان‌ها در بجنورد، خراسان‌رضوی، اصفهان  و چهارمحال و بختیاری در حال برقرار شدن است و در همه استان‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

محموله‌های بزرگ واکسن در راه ایران

 رئیس جمعیت هلال‌احمر از ایجاد بانک امانت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سایر تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی به صورت امانی در اختیار افراد مراجعه‌کننده به این جمعیت قرار خواهد گرفت؛ ضمن اینکه با توجه به شرایط کنونی سه داروخانه هلال‌احمر در تعطیلات به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد. 

همتی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افراد بی‌بضاعت در مسیر تأمین دارو در این جمعیت خبر داد و گفت:‌ بحث افزایش واردات واکسن مورد توجه قرار گرفته؛ به طوری که ۲.۲ تا ۲.۴ میلیون دز واکسن وارد می‌شد که از پنج‌شنبه هفته جاری این تعداد دو برابر خواهد شد؛ ضمن اینکه واکسن‌های وارداتی توسط هلال‌احمر به ۱۶ میلیون دز رسیده است.

ببینید:

فیلم/ واردات قطعی ۶۰ میلیون دُز واکسن تا سه ماه آینده

وی گفت: در هفته ۵ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد؛ ضمن اینکه در شهریور ماه نیز ۲۰ میلیون دز واکسن وارد می‌شود؛همچنین رایزنی‌های لازم برای واردات واکسن افراد زیر ۲۰ سال در حال انجام است و این واکسن را وارد خواهیم کرد.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به همکاری جمعیت هلال‌احمر با ۵۰۰ تشکل خیریه در کشور یادآور شد: از این تشکل‌ها در مسیر مقابله با کرونا استفاده خواهیم کرد.

همتی با اشاره به ویژگی واکسن مخصوص افراد زیر ۲۰ سال، خاطرنشان کرد: ویژگی این واکسن‌ها تک دز بودن آنها است، اما منابع محدودی در دنیا در این خصوص تولیدات دارند و قرار است این نوع واکسن وارد شود و مشخصاً برای دانش‌آموزان و بعد از آن برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واکسن‌های یاد شده از کشورهای شرقی و بخشی از کشورهای غربی تأمین خواهد شد، تصریح کرد: باید مراکز واکسیناسیون زیاد شود؛ چرا که تا به امروز از ظرفیت جمعیت هلال‌احمر در این خصوص به خوبی استفاده نشده است.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه از ۱۶۲ مرکز واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر تنها از ۱۴مرکز در فرآیند واکسیناسیون استفاده می‌شود، ابراز داشت: رایزنی‌ها در این خصوص در حال انجام است و به محض اعلام نیاز می‌توانیم مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.

همتی با اشاره به برگزاری مراسم‌های سوگواری امام حسین (ع) متذکر شد: جمعیت هلال‌احمر نذر سلامت را مانند سال‌های گذشته اجرا کرده است و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نوجوانان داوطلب این جمعیت در آن مشارکت دارند.

وی از  ادامه اجرای طرح غربالگری توسط این جمعیت خبر داد و گفت:‌جمعیت هلال‌احمر در اجرای مرحله جدید طرح غربالگری شهید سلیمانی مشارکت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 1
    رسما فاتحه ی واکسن ایرانی رو خوندن، چرا نمیدونم!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب
  • رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    تا سه ماه آينده ! نوشدارو بعد از نامردى رستم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس