کد خبر 1259534
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

در هنگام طراحی سایت فروشگاهی و پس از آن نکاتی وجود دارد که در میزان موفقیت و افزایش نرخ تبدیل وب سایت موثر هستند.بنابراین قبل از ایجاد یک تجارت آنلاین و طراحی وب سایت فروشگاهی لازم است به طور کامل فاکتورهایی که می توانند روی نرخ تبدیل ( تبدیل بازدید کننده به خریدار) فروشگاه شما تاثیر بگذارند را شناسایی نمایید.

در این بخش نکانی را که هر شرکت حرفه ای هنگام طراحی فروشگاه آنلاین باید در نظر داشته باشد را ذکر می کنیم :

· تا حد امکان از قالب های آماده مانند وردپرس، پرستاشاپ و .. برای طراحی فروشگاه استفاده نکنید.

· به کاربران اجازه دهید محصولات مورد نظرشان را اختصاصی سازی (فیلتر) کنند.

· بخش جستجوی وب سایت فروشگاهی باید بسیار حرفه ای و کاربرپسند باشد.

· ناموجود بودن محصولات را به مشتریان اعلام کنید.

· سیستم هدایت کاربر بین صفحه های مختلف باید کاملا علمی و اصولی انجام شود.

· سبد خرید و بخش نهایی کردن خرید یکی از بخش هایی است باید در طراحی دقت زیادی در آن انجام شود.

· هزینه ارسال کالا را در انتهای فرایند خرید اضافه نکنید و پیش از آن هزینه ها را اعلام نمایید.

· یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای باید قابلیت توسعه پذیری بالایی داشته باشد.

· جهت افزایش راندمان و توسعه پذیری، از طراحی وب سایت اختصاصی و ترجیجا از ASP.NET تحت MVC استفاده کنید.

نکات زیر همراه با توضیحاتی کوتاه به منظور افرایش راندمان برای صاحبان فروشگاه اینترنتی گردآوری شده است :

طراحی ساده و بدون پیچیدگی

تحقیقات نشان داده که در طراحی سایت فروشگاهی استفاده از طرح های پیچیده و بهم ریخته در وب سایت به میزان زیادی از موفقیت و نرخ تبدیل وب سایت فروشگاهی می کاهد.بهترین فروشگاه های آنلاین از طراحی ساده و واضح پیروی می کنند.البته به این معنی نیست که برای رسیدن به چنین هدفی از اطلاعات مورد نیاز کاربر در مورد محصول ، یا عکس های آن بکاهید.بلکه باید توجه داشته باشید که متن های بیش ازحد و عکس و ویدئوهای خیلی زیاد در وب سایت شما هیچ تاثیری بجز سردرگم کردن کاربر ندارد.

بایدها و نبایدهای طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای

استفاده از تصاویر با کیفیت

هیچ تردیدی نیست که یکی لوازم موفقیت وب سایت فروشگاهی وجود محتوای منحصر به فرد و با کیفیت است. تصویر و عکس نیز همانند اطلاعات متنی جزئی از محتوای سایت محسوب می شود و لازم است هر محصول شما دارای عکسهایی با کیفیت و واضح باشد.عدم وجود تصویر یا استفاده از تصاویر با کیفیت پایین، تاثیر منفی زیادی بر اطمینان کاربر از محصول و همچنین خرید از وب سایت شما خواهد گذاشت.

انتخاب هوشمندانه رنگ ها

ممکن است انتخاب رنگ در طراحی سایت مسئله مهمی به نظر نرسد اما حقیقت این است که تم های رنگی نقش موثری در موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت ایفا می کنند.

استفاده از رنگ های زیاد در طراحی سایت فروشگاهی باعث سردرگمی کاربران می شود و برعکس استفاده از تنها یک رنگ در طراحی سایت باعث می شود وب سایت شما خسته کننده و کسالت آور باشد.

در مورد تم ها و ترکیب های مختلفی رنگی متناسب با نوع فعالیت و برند خود تحقیقات لازم را به عمل آورید تا در نهایت به بهترین نتیجه برسید.

بایدها و نبایدهای طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای

بررسی و پیگیری تغییرات

برای آزمایش ، اندازه گیری و ارزیابی میزان تاثیری که هر تغییر بر نرخ تبدیل سایت فروشگاهی دارد لازم نیست از سیستم های خیلی پیچیده ای استفاده کنید. حتی با یک فایل ساده اکسل یا حتی کاغذ و خودکار معمولی نیز می توان بسیاری از تغییرات را پیگیری کرد. مسئله مهم این است که تغییرات را آگاهانه انجام دهید و سپس منتظر نتایج بمانید ، بررسی نتایج یعنی به صورت لحظه ای وب سایت خود را از نظر ترافیک ( تعداد بازدید کننده ) و نرخ تبدیل ( نسبت بین خریدار به بازدیدکننده) چک و بررسی نمایید.

توجه به روند خرید و پرداخت

یکی کارهایی که منجر به ترسیدن و فراری دادن کاربران از یک فروشگاه آنلاین می شود ، فرایند پیچیده سفارش و خرید نهایی کالا است.لازم فرایند خرید کاربران از ابتدا تا انتها کاملا بررسی شود و در کوتاهترین مسیر و ساده ترین روش انجام گیرد.

نوع و اندازه فونت های وب سایت

زمانی که نگران عدم موفقیت سایت فروشگاهی خود هستید، نیاز است که به همه جنبه های کوچک و بزرگ سایت خود نگاهی دوباره بیاندازید.یکی از آنها فونت سایت است.زمانی که اندازه فونت سایت شما ، بیش از حد کوچک باشد ، باعث می شود کاربران برای خواندن مطالب سایت به زحمت افتاده و زود از خسته شوند ، نتیجه این می شود که به وب سایت دیگری مراجعه و خرید خود را از آن انجام می دهند

طراحی ورژن اختصاصی برای موبایل

امروزه تنها طراحی فروشگاه آنلاین به صورت ریسپانسیو کافی نیست چرا که بیشتر بازدیدکنندگان (بیش از 75%) از گوشی های موبایل خود برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند. بنابراین بسیار بهتر است که سایت شما دارای ورژن موبایل اختصاصی و حرفه ای باشد. به این ترتیب مشتریان بسیار بیشتری به سوی فروشگاه اینترنتی خود جذب خواهید کرد.

استفاده از مشاوره و خدمات یک شرکت طراحی سایت حرفه ای

بهرین راه برای داشتن یک فروشگاه حرفه ای و کاربرپسند استفاده از یک شرکت با سابقه است که به صورت تخصصی خدمات طراحی وب سایت و فروشگاه ارائه می دهد.این شرکت ها به دلیل داشتن تجربه زیاد و همچنین حرفه ای بودن تیم طراحی می توانند مشاوره های بسیار خوبی نیز جهت افزایش راندمان و فروش وب سایت شما ارائه دهند.

بایدها و نبایدهای طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای

معرفی یکی از حرفه ای ترین شرکت های طراحی وب سایت فروشگاهی

شرکت آوینا پرداز به عنوان یکی از بهترین و حرفه ای ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی وب در ایران می تواند جوابگوی تمام نیازهای شما جهت طراحی یک فروشگاه آنلاین اختصاصی و حرفه باشد. این شرکت تمام وب سایت ها را به صورت کاملا اختصاصی و با استفاده جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا با استفاده از ASP.NET شرکت مایکروسافت و تحت الگوی پیشرفته MVC طراحی و تولید می نماید.طبق بررسی های یکی بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان متعلق به این شرکت است. آوینا پرداز که سالهای گذشته با شعار (تخصص ما، آفرینش آنچه در ذهن شماست) پا به این عرصه نهاده توانسته از فروشگاه های ساده یا پیشرفته و پیچیده ترین پروژه های فروشگاهی را در اختیار شرکت ها و سازمان های بزرگی قرار دهد. پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات مشاوره ای این شرکت جهت طراحی یک فروشگاه آنلاین حرفه ای استفاده نمایید.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس