آلکنو: نتایج ناامیدکننده المپیک باعث سرخوردگی من و همه ایران شد/ وقتی نتیجه‌ای در کار نباشد، همه حرف‌ها توجیه است

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران نتایج ناامیدکننده این تیم در المپیک ۲۰۲۰ را باعث سرخوردگی خود دانست و گفت، این اتفاق نشانه دیگری برای پایان کارش در مربیگری دانست.

به گزارش مشرق، ولادیمیر رومانوویچ آلکنو سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مورد حضورش روی نیمکت تیم ملی در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: نتایج ناامیدکننده در المپیک باعث سرخوردگی من و همه ایران شد. من قطعاً دنبال نتایج بهتری بودم و با صداقت کار کردم، ولی تنها خروجی این فرآیند، چهارمین حضور من در المپیک بود. شاید این نشانه دیگری است که من باید کار مربیگری را متوقف کنم.

مقابل ژاپن نقشه‌های ما کار نکرد و شکست خوردیم

آلکنو ادامه داد: ما باید از گروه خود در المپیک صعود می‌کردیم، ولی در بازی سرنوشت‌ساز مقابل کانادا شکست خوردیم. کانادا در روز مسابقه، قوی‌تر از ما بود. در بازی با ژاپن هم می‌توانستیم کار را تمام و صعود کنیم، ولی نقشه‌های ما کار نکرد و شکست خوردیم.

رئیس فدراسیون والیبال ایران آرزوهای بزرگ و بلندپروازانه‌ای داشت

سرمربی پیشین تیم ملی ایران گفت: رئیس فدراسیون والیبال ایران آرزوهای بزرگ و بلندپروازانه‌ای داشت. آنها از مدال المپیک صحبت می‌کردند و مردم هم منتظر معجزه بودند. والیبال در ایران، پس از فوتبال، محبوب‌ترین ورزش است و عامه مردم و خبرنگاران، دیوانه این رشته هستند. بازیکنان جوان ایرانی در حال تبدیل شدن به ستاره‌های والیبال هستند، ولی آنها هنوز هیچ عنوانی در جهان ندارند. این یک نقطه منفی برای آنهاست و باید بیشتر و بیشتر تلاش کنند.

مشکلاتی اساسی در ایران وجود داشت که نتوانستیم آنها را حل کنیم

آلکنو در مورد پیروزی 3 بر 2 مقابل لهستان در بازی نخست المپیک گفت: غلبه بر لهستان، بسیار دلگرم‌کننده بود، ولی همانطور که گفتم با فشار دادن لیمو، رب گوجه فرنگی حاصل نمی‌شود. مشکلات اساسی زیادی در ایران وجود داشت که نتوانستیم آنها را در مدت کوتاهی حل کنیم. بازیکنان ایران، سرویس‌های زیادی هدر می‌دادند. ما در این مورد با تک تک بازیکنان حرف زدیم و تمرین کردیم، اما در زمان مسابقه باز هم مشکل ما لاینحل باقی ماند و خطاهای زیادی داشتیم. علت شکست ما مقابل کانادا خیلی ساده بود، توپ‌های دوم در تیم ما امتیاز نشد و حریف از توپ‌های بلند امتیاز گرفت.

انتظار بیشتری از بازیکنان باتجربه ایران داشتم

وی در مورد مشکل دریافت اول تیم ملی ایران گفت: همه بازیکنان تیم ملی به جز میلاد عبادی‌پور در لیگ ایران بازی می‌کردند. به همین خاطر، بازیکنان دریافت‌کننده به سرویس‌های ساده، عادت داشتند. دریافت سرویس‌های بازیکنانی مثل لئون، انگاپت، میخایلوف و کلیوکا برای آنها سخت بود. ما نیز بهای این موضوع را پرداخت کردیم. البته من انتظار بیشتری از بازیکنان باتجربه تیم ایران داشتم.

بیشتر بخوانید:

فرار آلکنو از واقعیت‌ها

در شروع تمرینات در ایران، اشتباه کردیم

سرمربی پیشین تیم ملی روسیه گفت: ما در شروع تمرینات در ایران، اشتباه کردیم. فدراسیون از ما خواست که هر تعداد که ممکن است بازیکن به اردو دعوت کنیم. ما برای 10 روز 30 بازیکن در اردو داشتیم. بازیکنان شاغل در لیگ ایران، کمابیش به هم شبیه بودند و انتخاب بین آنها سخت بود. ما زمان زیادی صرف دیدن تمرینات کردیم در حالی که شاید بهتر بود به آمار و آنالیزهایی که از ویدئو بازیکنان داشتیم، اعتماد می‌کردیم. هشت جلسه مانده به اعزام به توکیو، 16 بازیکن در اردو بودند. من واقعاً متأسفم که به سایر بازیکنان، زمانی برای نشان دادن توانایی‌های‌شان داده نشد. لحظه انتخاب، یک لحظه سخت برای یک مربی است. حتی مترجم از من خواست که خودم اسامی بازیکنان حذف شده را اعلام کنم، چون نمی‌خواست در این مورد، دخیل باشد. ایرانی‌ها خیلی احساساتی و مغرور هستند و برای‌شان تجربه کردن چنین لحظاتی، سخت است.

رئیس فدراسیون ایران بدون مشورت با ما، قائمی را به اردو دعوت کرد!

آلکنو در مورد قضیه دعوت فرهاد قائمی به اردو و خط زدنش توضیح داد: ما به تله افتادیم. جو خیلی سنگین بود و بازار تهمت و شایعات هم داغ، چون او در ایران، یک ستاره به حساب می‌آید. مشکل از اینجا شروع شد که رئیس فدراسیون ایران، بدون مشورت با ما، قائمی را به اردو دعوت کرد و به او قول داد که جایگاهش در تیم محفوظ است. کارشناسان زیادی در ایران هستند که به ما گفتند ظاهراً قائمی می‌تواند در دریافت اول به تیم کمک کند، اما او چند ماه قبل از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود و مصدومیتی کهنه هم داشت.

به قائمی گفتم وقت من و خودت را تلف نکن

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من بلافاصله به او و سایر بازیکنانی که در لیگ ملت‌ها نبودند، گفتم که برای داشتن جایگاهی در تیم ملی باید از بقیه بهتر باشند. در مورد قائمی پس از اولین جلسه تمرین،‌ مشخص بود که اصلاً آماده نیست و کمکی به ما نخواهد کرد. من او را صدا کردم، مقابلش نشستم و گفتم وقت من و خودت را تلف نکن. او زمان لازم برای آماده شدن در سطح المپیک را نداشت. ما با هم دست دادیم و خیلی معمولی جدا شدیم. او اما حرف‌های تند و بدی علیه من و رئیس فدراسیون زد. او گفت که من عروسک خیمه شب بازی هستم، ولی این حرف اصلاً منطقی نیست. اگر من عروسک بودم با درخواست داورزنی، او را در تیم ملی نگه می‌داشتم. قائمی به اشتباه فکر کرد که من او را به تیم ملی دعوت کرده‌ام، ولی من هرگز او را دعوت نکردم. من فقط موافقت کردم که او را ببینم. قرار شد او پس از این قضیه از من رسماً عذرخواهی کند، ولی این کار را نکرد. این تنها نقطه منفی کار من در ایران بود.

وقتی نتیجه‌ای در کار نباشد، همه حرف‌ها توجیه است

آلکنو در مورد اینکه آیا به والیبال ایران کمک کرده است یا نه، گفت: من تیمی را تحویل گرفتم که بازیکنان آن حدود 10 سال کنار هم بازی کرده بودند و بازیکن جدیدی به جمع آنها اضافه نشده بود. ما چند بازیکن جدید را معرفی کردیم که پیشرفت زیادی در تیم ملی کردند. برای مثال، میثم صالحی، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ دارد. در مجموع وقتی نتیجه‌ای در کار نباشد، همه حرف‌ها، توجیه و فقط حرف است.

سقف آرزوهای هواداران والیبال در ایران، فروکش کرده است

وی درباره خداحافظی سعید معروف از بازی‌های ملی اظهار داشت: تیم ایران بدون معروف، تیم متفاوتی خواهد شد. من می‌دانم که تعدادی از بازیکنان باتجربه تیم هم برای مسابقات قهرمانی آسیا به تیم ملی دعوت نشده‌اند. بهروز عطایی سرمربی جدید تیم ملی به جوانگرایی ادامه خواهد داد که کار درست و لازمی است. او کار زیادی در پیش دارد، چون سقف آرزوهای هواداران والیبال در ایران، فروکش کرده است.

غافلگیرکننده اتفاق در المپیک قهرمانی فرانسه بود

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مورد المپیک گفت:‌ اتفاقات غافلگیرکننده زیادی در المپیک افتاد که بارزترین آنها، قهرمانی فرانسه پس از شروع نه چندان خوبش بود. من بعد از لیگ ملت‌ها، لهستان، روسیه و برزیل را بخت‌های نخست قهرمانی می‌دانستم، ولی بعد از اینکه با تیم ایران بر لهستان غلبه کردیم، متوجه شدم که این تیم اوضاع خوبی ندارد.

انگاپت در المپیک با قلبش بازی کرد

آلکنو در مورد عملکرد درخشان اروین انگاپت در المپیک در مقایسه با تیم زنیت هم تصریح کرد: انگاپت در زنیت برای پول بازی می‌کند، ولی در المپیک با قلبش بازی کرد. بازیکنان ایده‌آل از نظر من، سرگئی تتیوخین و ماکسیم میخایلوف هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    9 0
    درسته که گذشته چراغ راه آیندس ولی زیاددرگذشته موندن آدم روازآینده غافل میکنه.هرچی بودگذشت دیگه سراغش نریم ونگاهمون به آقای عطایی وبرنامه هاش باشه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 6
    شارلاتان روس
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      لال بمیر غربگدا ی ذلیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس