کد خبر 1257914
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کره شمالی خواستار همکاری با روسیه علیه آمریکا شد

سفیر کره شمالی در مسکو با اشاره به تمایل این کشور برای ارتقای روابط با روسیه، خواستار همکاری دوجانبه برای مقابله با آمریکا شد.

به گزارش مشرق، بعد از افزایش حمایت‌های آمریکا از کره جنوبی و برگزاری رزمایش مشترک با این کشور، کره شمالی نیز از روسیه درخواست کمک کرد.

«سین هونگ‌چول» سفیر کره شمالی در مسکو امروز (پنجشنبه) گفت پیونگ‌یانگ خواستار تقویت همکاری‌ها با روسیه برای مقابله با اقدامات ثبات‌زدای آمریکا در شرق آسیا است.

سین در مصاحبه با خبرگزاری «تاس»، با بیان اینکه صلح در شبه‌جزیره کره حاصل نمی‌شود مگر تا زمان خروج نظامیان آمریکا از منطقه، تاکید کرد که واشنگتن مسئول بی‌ثباتی و تنش در شرق آسیا است.

وی در این‌باره توضیح داد:‌ «رزمایش‌های [آمریکا و کره جنوبی]، تمرین آماده‌شدن برای جنگ [با کره شمالی] است و اثبات می‌کند که آمریکا مسئول بی‌ثباتی اوضاع است. ما می‌خواهیم همکاری‌ها بین کره شمالی و روسیه را افزایش دهیم تا با این تهدید مشترک آمریکا مقابله کنیم».

علی‌رغم هشدار کره شمالی مبنی بر این که این تمرینات نظامی مانع پیشرفت در بهبود روابط بین دو کره می‌شود، کره جنوبی و ایالات متحده از روز گذشته آموزش‌های مقدماتی را برای تمرینات بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، آغاز کردند.  

ایالات متحده حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی را در کره جنوبی به عنوان میراث جنگ کره در سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ مستقر کرده است، جنگی که با آتش‌بس پایان یافت و نه با صلح و شبه‌جزیره کره را در وضعیت فنی جنگی رها کرد.  

این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ در مقابل لغو تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

پیش از این نیز «کیم یونگ چول» ژنرال ارتش کره شمالی با هشدار درباره تداوم رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، گفت واشنگتن و سئول با افزایش تنش‌ها، خود را در معرض بحران امنیتی قرار می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس