کد خبر 1257641
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
هشدار ماکرون درباره وضعیت بسیار وخیم بهداشت در فرانسه

در کشور لیتوانی اعتراضات گسترده‌ای علیه محدودیت‌های کرونایی صورت گرفته و امانوئل ماکرون درباره وضعیت وخیم بهداشت و سلامت در کشور فرانسه هشدار داده است.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد و به صورت بحرانی حل نشده باقی مانده است.

ایتالیا واکسیناسیون کودکان را تسریع می کند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که ایتالیا می خواهد واکسیناسیون کودکان ۱۲تا ۱۸ ساله را در اولویت قرار دهد و قبل از شروع سال تحصیلی جدید واکسیناسیون کودکان و نوجوانان را تسریع کند. کمیسر ویژه دولت برای کرونا این خبر را در نامه ای به دولت های منطقه ای ارسال کرد.

نخست وزیر ایتالیا هفته گذشته وعده داده بود که سال تحصیلی جدید در این کشور در ماه سپتامبر با کلاس های درس حضوری آغاز شود. در ایتالیا حدود ۴۰ درصد حدود ۴.۶ میلیون کودکان و نوجوانان زیر ۱۹ سال حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و حدود ۲۳ درصد این گروه سنی هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

هشدار ماکرون درباره وضعیت دشوار بهداشتی

با توجه به شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا در کشور فرانسه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی همگان را به بیداری فراخوانده و اظهار داشت: تحت تاثیر نوع دلتای کرونا وضعیت بهداشت و سلامت بیش از حد دشوار است.

وی تاکید کرد: بحران سلامت هنوز به پایان نرسیده است.

ماکرون بخصوص درباره شرایط در مناطق گوادلوپ و مارتینیک ابراز نگرانی کرده و گفت: بهبود شرایط دراماتیک در این مناطق به همبستگی نامحدود همه ملت بستگی دارد.

در سراسر فرانسه نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۲۳۵ نفر افزایش پیدا کرده است. ماکرون اعلام کرد: همچنان ماه ها باید با این ویروس زندگی کنیم. هدف ما واکسینه کردن همه فرانسوی ها است.

بالاترین نرخ تورم در آلمان در ۳۰ سال اخیر

زندگی در آلمان در ماه جولای بسیار گران شد. نرخ تورم که بیش از هر چیز به علت قیمت بالای انرژی ایجاد می شود به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته در این کشور رسید. بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان که روز چهارشنبه اعلام شد، قیمت ها برای مصرف کننده در ماه جولای حدود ۳.۸ درصد بالاتر از نرخ قیمت ها در این ماه در سال گذشته بود.

تداوم روند افزایشی شمار مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۴۹۹۶ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۲۵.۱ افزایش پیدا کرده است. ۱۴ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تاکید مرکل بر لزوم تبلیغ برای واکسیناسیون

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم بعد از پایان نشست دولت با نخست وزیران ایالات آلمان بر لزوم تبلیغ کردن برای واکسیناسیون تاکید کرده و آن را یک حمایت ساده از همه در برابر این پاندمی دانسته و گفت: آلمان دیگر در زمینه واکسیناسیون در اتحادیه اروپا در خط مقدم نیست. به گفته مرکل در آلمان حدود ۵۵.۱ درصد کاملا و ۶۲.۵ درصد هم یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند. وی در این باره ابراز خرسندی کرد که بالغ بر ۸۰ درصد بالای ۶۰ ساله ها در کشور واکسینه شده اند.

آلمان فشارها بر واکسینه نشده ها را افزایش می دهد

دولت فدرال آلمان بر اساس تصمیمات اتخاذ شده می خواهد فشارها بر افراد واکسینه نشده را افزایش دهد. دولت از ۱ اکتبر دیگر هزینه ها برای تست های سریع برای همه شهروندان را بر عهده نمی گیرد و کسی که واکسن نمی زند و مثلا می خواهد به رستوران برود و به تست منفی کرونا نیازدارد باید خود هزینه آن را پرداخت کند.

جانسون واکسیناسیون بالا را موفقیتی ملی دانست

در انگلیس حدود سه چهارم بزرگسالان کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در پیامی توئیتری این را یک موفقیت بزرگ ملی دانست که باید به آن افتخار کرد.

حدود ۹۰ درصد شهروندان انگلیسی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. انگلیس مدتها بود که از نظر کمپین واکسیناسیون در بین کشورهای اروپایی پیشتاز بود، اما در حال حاضر بسیاری کشورها از این نظر به انگلیس رسیده اند.

کاهش آمادگی جوانان انگلیسی برای واکسیناسیون

در انگلیس آمادگی واکسیناسیون در بین گروه های سنی جوان کاهش چشمگیری داشته و دولت تلاش های زیادی را برای متقاعد کردن جوانان به تزریق واکسن در پیش گرفته است.

تزریق آب نمک به جای واکسن کرونا در آلمان

اواخر آوریل مشخص شد که یکی از کارکنان یک مرکز واکسیناسیون در ایالت نیدرزاکسن آلمان و شهر فریزلند ۶ شیشه واکسن را با آب نمک پر کرده و این واکسن ها به شهروندان تزریق شده است.

اما حالا رسانه های آلمانی اعلام کرده اند که گویا این پرونده ابعاد گسترده تری دارد و بر اساس اطلاعات پلیس بیش از ۸ هزار نفر از شهروندان با این اتفاق ارتباط داشته و به جای واکسن کرونا آب نمک دریافت کرده اند.

به گفته مقامات محلی احتمالا حدود ۸۵۵۷ نفر هیچ گونه واکسن کرونایی دریافت نکرده و با این پرونده در ارتباط هستند و به جای آن آب نمک تزریق کرده اند. این پرونده به حدود ۹۶۶۷۳ واکسیناسیون که بین ۵ مارس تا ۲۰ آوریل انجام شده است مربوط می شود. حالا مقامات محلی می خواهند برای واکسیناسیون مجدد به افرادی که در این دوره زمانی واکسینه شده اند فراخوان بزنند.

برخی شماره تلفن ها هم در نظر گرفته شده تا ساکنان فریزلند که در این فاصله زمانی واکسینه شده اند بتوانند با کارشناسان تماس بگیرند.

در اواخر آوریل پرستار صلیب سرخ که در آلمان مشغول فعالیت بود اعتراف کرد که محتویات واکسن بیون تک را با آب نمک عوض کرده است. یکی از همکاران وی این مسئله را فاش کرد. در آن زمان مقامات بیش از ۱۰۰ نفر را که در آن روز واکسینه شده بودند با آزمایش آنتی بادی مورد بررسی قرار دادند.

پلیس در حال تحقیق کردن درباره این پرونده است و احتمال سیاسی بودن انگیزه های این پرستار صلیب سرخ را رد نکرده است.

تزریق آب نمک البته هیچ ضرری برای افراد دریافت کننده ندارد، اما خطر ابتلا به کرونا را در آن ها از بین نبرده است. حالا این افراد باید مجددا واکسینه شوند.

سوئیس هم فشارها بر افراد واکسینه نشده را افزایش می دهد

سوئیس هم فشارها بر افراد واکسینه نشده را افزایش می دهد و این کشور هم می خواهد مشابه آلمان تست های کرونا را برای افرادی که هنوز واکسن نزده اند بر عهده خود آن ها قرار دهد.

وعده وزیر بهداشت آلمان به واکسینه شده ها

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که هیچ گونه قرنطینه و اعمال محدودیتی در پاییز و زمستان در انتظار افراد واکسینه شده نخواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که افراد واکسینه شده می توانند اطمینان داشته باشند که برای آن ها هیچ گونه محدودیت جدیدی اعمال نخواهد شد. وی از شهروندان درخواست کرد که اجازه دهند واکسینه شوند. وی تعداد واکسینه شده ها در کشور را برای جلوگیری از بارسنگین بیشتر روی سیستم بهداشت و درمان کافی ندانست.

افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در اتریش

کشور اتریش هم روز چهارشنبه از ابتلای ۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که بیشترین ابتلای روزانه از اواسط ماه می بوده است.

اعتراضات خشونت بر علیه محدودیت های کرونایی در لیتوانی

اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی در لیتوانی منجر به شورش ها و خشونت هایی شد. در جریان این اعتراضات که شب گذشته در پایتخت این کشور برگزار شد ۲۶ نفر دستگیر شده و ۱۰ پلیس هم مجروح شدند. محرک برگزاری این اعتراضات برنامه های دولت مبنی بر این بود که در آینده تنها افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند می توانند از وسایل نقلیه عمومی و خدمات دیگر استفاده کنند. افرادی که واکسن نزده اند در آینده در معرض محدودیت های جدیدی قرار خواهند گرفت.

شب گذشته حدود ۵ هزار نفر در مخالفت با این گونه اقدامات در برابر پارلمان تجمع کردند. معترضان آتش سوزی هایی را به پا کردند و به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند. آمبولانس ها و خودروهای پلیس هم هدف حملات معترضان قرار می گرفتند.

فرانسه هم هزینه های تست گیری برای واکسینه نشده ها را به خود آن ها محول می کند

فرانسه هم اعلام کرده که می خواهد هزینه های تست گیری را به جز در موارد استثنایی بر عهده خود افراد محول کند. سخنگوی دولت فرانسه علت اتخاذ چنین تصمیمی را هم گام شدن با دیگر کشورهای اروپایی عنوان کرده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۸,۵۷۶نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۳,۳۹۲نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۶نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۵,۵۸۹نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۵,۶۸۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۳۳۹,۵۰۹نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۲,۳۵۶نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۱۱۷,۱۸۸نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۰,۵۰۳نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۴۰۶,۱۹۴نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۲۷۳نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۶۴۳,۴۵۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۲,۲۲۷نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۸۰۳,۳۳۲نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۳۱۲نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس