کد خبر 1257326
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
محکومیت جاسوس کانادایی در چین

دادگاهی در چین، جاسوس کانادایی را که تحت پوشش تاجر در این کشور مشغول فعالیت بود، به ۱۱ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق، تنش دیپلماتیک بین کانادا و پکن بر سر بازداشت متقابل اتباع یکدیگر، با حکم دادگاه چینی وارد مرحله جدیدی شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادگاه استیناف در شهر «داندونگ» امروز (چهارشنبه)، «مایکل اِسپاوور» تاجر کانادایی را که در چین مشغول جاسوسی بود، مجرم شناخته و به ۱۱ سال حبس محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

تعقیب پنهانی یک ناوهواپیمابر انگلیس توسط زیردریاییهای چین

این دادگاه اعلام کد که ۵۰ هزار یوان از اموال شخصی اسپاوور را توقیف کرده و بعد از گذراندن مدت حبس از چین اخراج خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اسپاوور که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ در چین بازداشت شد، در ماه ژوئن ۲۰۱۹ با اتهام جاسوسی از سوی دادگاه داندونگ مواجه شد. این دادگاه سپس به تحقیقات ادامه داد تا اینکه امروز رأی نهایی خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

پکن: هدف آمریکا از دخالت در هنگ کنگ آشوبگری و حمایت از مخالفان چین است

این حکم در حالی صادر شده که وکلای «مِینگ وان‌ژو» مدیر مالی شرکت هوآوی - که اواخر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه ونکوور به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا بازداشت شد - در تلاش هستند دادگاه کانادایی را متقاعد کنند او را به واشنگتن تحویل ندهد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا - که کشورش بدون دلیل موجه یک تبعه چینی را بازداشت کرده و قصد استرداد آن را به آمریکا دارد - حکم صادره برای اسپاوور را «غیرقابل قبول و ناعادلانه» توصیف کرد.

پیش از این،  «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین از دولت کانادا درخواست کرد وانژو را هرچه زودتر آزاد کند تا وی بتواند به کشورش بازگردد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس