2 انفجار ترو ریستی در سومالی با دستکم 15 کشته و شماری زخمی - کراپ‌شده

وقوع دو انفجار در مرکز و جنوب سومالی با کشته شدن دستکم ۱۵ نفر و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سومالی اعلام کردند که در دو انفجار جداگانه در مرکز و جنوب این کشور دستکم ۱۵ نفر کشته و شماری دیگری زخمی شدند.

به گزارش القدس العربی، اولین انفجار در منطقه مودوگ (Mudug) در مرکز کشور سومالی رخ داد، جایی که خودروی حامل شهروندان  در حال عبور از شهر  بعادوین (Baadwein) منفجر شد و هشت نفر از جمله سه کودک زیر پنج سال را کشت.

بر اساس اظهارات مطبوعاتی عبدالرحمان علی، رئیس منطقه مودوگ، این انفجار ناشی از بمب کار گذاشته شده در کنار خیابان در شهر بعادوین بود که نیروهای دولتی اخیراً از گروه الشباب بازپس گرفتند.

در شهر شلنبود در منطقه شبیلی در جنوب سومالی نیز انفجار بمب کاشته که یک کاروان نظامی از نیروهای اتحادیه آفریقا (آمیصوم) را هدف گرفته بود با کشته شدن هفت نفر همراه شد.

جنبش الشباب سومالی مسئولیت انفجار علیه نیروهای آمیصوم را برعهده گرفته اما درباره انفجار دوم هنوز هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

گروهک الشباب از سال ۲۰۰۸ در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس