مدیرعامل فجرسپاسی: همین امروز جلوی بودجه نجومی باشگاه‌ها را بگیرید/ طی 2 سال قرارداد 200 میلیونی به 10 میلیارد رسید

مدیرعامل فجر شهیدسپاسی شیراز گفت: الان فصل نقل و انتقالات است و بهترین زمان برای جلوگیری از بریز و بپاش و مبارزه با فساد.

به گزارش مشرق، رسول فلاح در مورد ورود سازمان بازرسی کل کشور به قراردادهای نجومی در فوتبال، اظهار داشت: ورود سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی به قراردادهای نجومی فوتبال را می‌توان به فال نیک گرفت. همیشه بحث دلالی و واسطه گری در قراردادها مطرح بوده اما هیچگاه شاهد نبودیم که فدراسیون و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

وی تصریح کرد: فوتبال هم جزئی از زندگی و جامعه امروز ما انسان‌ها است. چرا بعضی از باشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن کیفیت بازیکنان قیمت آن‌ها را بالا می‌برند؟ این موضوع حتی صدای دو باشگاه بزرگ پایتخت را هم درآورده است. اگر یک بازیکن یا مربی کیفیت لازم را دارد، چه اشکالی دارد حقوق خوب دریافت کند اما چرا بازیکنی که ۱۰۰ ملیون هم ارزش ندارد، باید قرارداد میلیاردی ببندد؟ چگونه در ۲ سال قرارداد ۲۰۰ میلیونی به ۱۰میلیارد رسیده؟ آیا نباید نظارت باشد؟

مدیرعامل باشگاه فجر شهیدسپاسی گفت: فساد که یک شبه به وجود نمی‌آید. در فوتبال ایران چند هزار میلیارد گردش مالی داریم که اگر نظارتی روی آن نباشد، خود به خود مفسده ایجاد می‌کند. گناهش گردن فردی است که بالا نشسته، یا وزیر است یا زیر دست وزیر، یا رئیس کارخانه‌ و صنایع و معادن و نفت و... اگر مجامعی که به هیات مدیره‌ها بودجه می‌دهند، مثلا ۲۰۰ میلیارد ندهند آیا مدیرعامل می‌تواند قرارداد ببندد؟ این پول ها از بیت المال است. با پول بیت المال دلالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ورود سازمان بازرسی کل کشور به قراردادهای نجومی در فوتبال/ به برخی بازیکنان حواله فولاد می دهند!

وی افزود: بارها گفتیم سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باید ورود کنند. وزیر ورزش هم اعلام کرد از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات خواستم به مساله قراردادها ورود کنند. در این وضعیتی که معیشت مردم مشکل دارد و بیماری بیداد می‌کند، مردم مستحق چنین ظلمی نیستند. شاید مسئولین نظارتی و سازمان‌های زیربط، فوتبال را جزو مسائل اجتماعی به حساب نمی‌آورند.

فلاح عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه تحلیف رئیس جمهور بار دیگر مبارزه با فساد را از مدیران درخواست کردند. اگر مسئولان به فرمایشات ایشان در سال‌های گذشته گوش می‌کردند در حال حاضر ما شاهد فساد و دلال‌بازی در قراردادهای فوتبال و یا هر سازمان دولتی و غیر دولتی نبودیم. خوشبختانه اکنون در آستانه فصل نقل و انتقالات هستیم و زمان مناسبی برای ورود بازرسی کل کشور به قراردادهای فوتبال است. اکثر قراردادهای ملیاردی که در فوتبال بسته شده به جایی وصل هستند. مطمئن باشید اگر این روند بی‌حساب کتاب ادامه داشته باشد در آینده نه چندان دور برای فوتبال ما مشکل ساز می‌شود.

وی تصریح کرد: این پول برای کارگران معادن و کارخانه‌ها است. چرا پول بیت‌المال را حیف و میل می‌کنند؟ دلم برای تیم‌های خصوصی که قدرت برابری با چنین تیم‌هایی ندارند و از بین می‌روند، می سوزد. تیم‌های سازنده و ریشه دار ازبین می‌روند که در نهایت باعث می‌شوند فوتبال ما به ناکجا آباد برود و تیم ملی ضعیف شود. الان فصل نقل و انتقالات است و باشگاه‌ها می‌خواهند بودجه ببندند، به همین خاطر بهترین زمان برای جلوگیری از بریز و بپاش و مبارزه با فساد است. همین امروز باید جلوی این مسائل را بگیرند.

مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی گفت: از مسئولان قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی که توان مقابله با فساد را دارند می‌خواهم به این عرصه ورود کنند و به خاطر شرایط و وضعیت اقتصادی مردم جلوی بی‌عدالتی و سهل انگاری بعضی از مدیران و سو استفاده‌گران را بگیرند. همانطور که اعلام کردم مسئولین ما در کشور باید به این باور برسند که فوتبال هم جزئی از این جامعه است و نظارت‌های خود را بیشتر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس