معصومه ابتکار نمایه

ابتکار می‌گوید: امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد امر به معروف نباید اتفاق بیفتد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اقدام ضد فرهنگی ابتکار قبل از رفتن از پاستور

اقدام ضد فرهنگی ابتکار قبل از رفتن از پاستور/ تقدیر حزب اصلاح‌طلب از روحانی!معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور سابق در یک نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در واکنش به زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو پارس در ارومیه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد امر به معروف نباید اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: یکی از شروط مهم این است که فرد یک ارتباط موثر را بتواند ایجاد کند و خودش این شایستگی را داشته باشد تا با مخاطب خود بتواند به درستی صحبت کند و اثرگذاری‌های لازم را داشته باشد، در واقع خودش فردی باشد که مورد اعتماد است.

ابتکار افزود: این نوع رفتارهای هیجانی ناشی از سطحی نگری است که متاسفانه رواج داشته است.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند با این رفتارها تکالیف خودشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند هیجانات خودشان را به یک شکلی نشان دهند که قطعا این کار مردود است، امیدوارم بررسی قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخورد قانونی صورت گرفته من تشکر می‌کنم.

ابتکار ادامه داد: اگر با ماشین این افراد را زیر کرده است که این یک جنایت است و اصلاً در چارچوب بحث ارشادی قرار نمی‌گیرد.[2]

*انتقاد خانم ابتکار به رفتار ادعا شده یک انتقاد صحیح است فقط نکته اینجاست که این قبیل اظهارات مصداق "نومن ببعض و نکفر ببعض" است! چه اینکه مثلا مشخص نیست چرا خانم ابتکار حتی یک کلام درباره طلبه آمر به معروف قمی که هفته پیش در حین امر به معروف مورد اصابت چاقو قرار گرفت، سخنی نگفته است![3]

آیا خانم ابتکار درباره حجت الاسلام "ابوالحسن کیهانی فاضل"، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ که 2 سال قبل حین نهی از منکر 2 خانم سگ گردان مورد حمله خودرویی آنها قرار گرفت هم مصاحبه ای اینچنین غرّا و منتقدانه داشته اند یا خیر؟ً![4]

دانستن چنین سابقه ای به روشنی نشان می دهد که خانم ابتکار در اظهارات خود علیه خلاف کاران و اهالی منکر؛ یک صادق واقعی هستند یا اینکه با برخی خلافکاران احساس قرابت گفتمانی دارند...

***

 

تقدیر حزب اصلاح‌طلب از روحانی!

اقدام ضد فرهنگی ابتکار قبل از رفتن از پاستور/ تقدیر حزب اصلاح‌طلب از روحانی!حزب اصلاح طلب "توسعه ملی" اخیراً بیانیه ای به مناسبت پایان دولت رئیس جمهور روحانی منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرده است، می خوانیم: عملکرد فاجعه بار وزارت کشور و شخص وزیر کشور در جریان اعتراضات مردمی علیه افزایش قیمت بنزین، شکایت و پرونده سازی وزارت اطلاعات روحانی علیه فعالان رسانه‌ای و سیاسی اصلاح طلبی که علیه برخورد خشن با اعتراضات مذکور اقدام به صدور بیانیه کرده بودند و مواضع غیر قابل توجیه شخص حسن روحانی در جریان این اعتراضات هدیه‌های بسیار ارزشمندی به مافیای قدرت ثروت مخالف دولت در بی‌اعتبار کردن کامل دولت و رنگ باختن خدمات ارزشمند آن در نزد افکار عمومی بود. سکوت تأیید آمیز در برابر شوهای تبلیغاتی وزیر بهداشت در جریان شیوع بیماری کوید ۱۹ و تمکین در برابر فشارها و ادعاهای گزاف مبنی بر ساخت و تأمین واکسن مورد نیاز کشور در داخل و اختصاص مبالغ هنگفت و خارج از محاسبه در این مسیر و در نتیجه عدم اقدام به موقع برای دریافت سهمیه اختصاص یافته از سوی سازمان بهداشت جهانی به ایران جملگی از انفعال و مدیریت ضعیف و فقدان مشاورانی کاردان و فهیم یا احساس کاذب بی نیازی از چنین مشاورانی حکایت می‌کرد.

در بندهای پایانی این بیانیه که در آن از روحانی تشکر هم شده است! می خوانیم: در کنار این غفلت‌ها و تغافل‌ها و رفتارهای منفعلانه منصفانه نخواهد بود اگر از خطای فاحش برخی از اصلاح طلبان و بازی در سناریوی مافیای قدرت ثروت علیه دولت روحانی نگوییم که به رغم آگاهی از علل واقعی وضع موجود، آدرس غلط داده دولت روحانی را آماج حملات خود قرار می‌دادند تا شاید از خود در قبال حمایت از روحانی در گذشته و وضعیت موجود سلب مسؤلیت کنند.

به هر حال عمر دولت روحانی به پایان رسید و تاریخ فردا درباره عملکرد این دولت بهتر قضاوت خواهد کرد. بی شک عملکرد دولت جدید در قبال بحران‌های موجود و مجاز شدن ورود به عرصه‌هایی که برای روحانی حرام ابدی بود، حقایق را بیش از پیش نمایان خواهد کرد.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی که همواره کوشیده است در قبال دولت روحانی موضعی منصفانه داشته باشد؛ بر خود فرض می‌داند از خدمات او و دولتش تقدیر کند. دولت روحانی در دور نخست توانست به کمک دیپلماسی حرفه‌ای و تحسین‌برانگیز خود ایران را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و تحریم‌های بین المللی خارج کند و با توافقنامه برجام به فعالیت هسته‌ای ایران رسمیت جهانی ببخشد، و زمینه‌های بازگرداندن ایران به مسیر پیشرفت و توسعه را فراهم آورد؛ فرصتی که مانند بسیاری از فرصت‌های دیگر طی سال‌های پس از انقلاب خیلی ارزان از دست رفت. ایرانیان با دولت روحانی به خوبی دریافتند که وجود یک دیپلماسی کارآمد و معطوف به تامین منافع و امنیت ملی، یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه همه جانبه، به خصوص توسعه اقتصادی است. این دولت توانست موضوع سیاست خارجی را از محافل نخبگان، به فضای عمومی و کوچه و بازار بیاورد. نگاهی گذرا به مطالبات و خواسته‌های مردم در جریان اعتراضات اخیر به روشنی از آگاهی عمیق مردم از ریشه مشکلات کشور و نقش سیاست خارجی فعال و تعامل سازنده با جهان در پیشرفت و توسعه کشور حکایت می‌کند. مفهوم گفت و گو و ارتباط براساس منطق برد-برد کلید واژه ای است که در صورت پذیرش در سطح ملی می‌تواند کشور را از فضای دوقطبی و تقابل مخرب و ویران‌گر به سوی مفاهمه و تعامل پیش براند. تحقق این چشم‌انداز امیدبخش چندان دور نیست.[5]

 

*ما قضاوت درباره محتوای بیانیه حزب اصلاح طلب توسعه ملی درباره دولت اعتدال و تقدیر از شخص رئیس جمهور روحانی که بسیاری از کارهایش مایه عبرت دیگران شد! را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

***

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1115857

3_rasanews.ir/002sY1

4_mshrgh.ir/1008384

5_ http://sobhema.news/?p=16682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    67 2
    هرگز انتظار نداشته باشید که تهـ.... آوران اصلاح طلبی که دوتابیعیتی بوده و بخشی یا تمام خانواده شان در آن سوی آب ها در دامان اربابان خوشگذرانی می کنند مانند سرکار خانم ... و خود هم هر از گاهی به بهانه دیدار با ایشان راهی دیار فرنگ شده و در آن جا با شمایل دیگری در کوی و برزن می گردند، در کشور ما دغدغه مسائل فرهنگی و دینی و شرعی داشته باشند! حداقل در این چهل و چند سال این موضوع را ثابت کرده اند!
    • سوخته IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      45 1
      این زن بایدمحاکمه شود
    • SE ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      31 1
      معصومه ابتکار اینبار در نقش فقیه ظاهر شده و فتوا صادر کرده
    • US ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      9 1
      این موجود در عین حال سمی هستش و خطرناک .
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      3 0
      زیر چادر کت شلوار سفید میپوشه ! فردا همون رو سر چوب میزنه عکسشو میفرسته برای معصی !
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 0
      ای اصلا کیه؟ مسئول محیط زیسته؟ مسئول سفارت آمریکاست؟ مسئول ارشاده؟ مسئول تلطیف و ماس مالی خرابکاری های اصلاحاته؟ مسئول بزرگ نمایی اشتباهات یه عده و انداختن آن به گردن یه طیف دیگس؟ ای کیه؟
  • دانشجو IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    51 1
    حالم از ابتکار بهم میخوره
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      32 0
      نمونه ی یک اصلاحطلب
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      37 0
      برای واردات بنزین آلوده بجای بنزین یورو 4 باید محاکمه بشه
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      28 0
      یک افساد طلب تنفر انگیز
    • مهدی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      این رو اون زمان که می‌رفت روی کولشون تا از دیوار سفارت بره بالا باید می‌گفتید
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    9 0
    واقعا سعید شریعتی اصلاح طلبه نمی دانستیم
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      5 0
      سعید شریعتی. پسر ناخلف دکتر شریعتی ست و از اول انقلاب بازیچه منافقین و ملی گراهای بی وطن و افساداتیهای تبهکار. بوده است.
    • وطن پرست IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 2
      امر به معروف یک امر عقلیست قبل از این که مذهبی باشه. .
    • توسی IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      از یک اصولگرا بعیده ندونه مرحوم شریعتی فقط ۱ پسر داره اونم دکتر احسان شریعتی است نه سعید یا....شریعتی یا شریعتمداری
    • به انشاءالله عبدالله مومن!!! IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      واقعاً دیدن نظریات امثال تو ناامید کننده اس! اولین کاربرد ایمان اینه که اجازه ندی زبونت پیش از عقلت به کار بیفته. چرا حرفی رو که از صحتش اطمینان نداری می نویسی؟! آیا روش کار فرهنگی واقعاً اینجوریه؟! دکتر علی شریعتی فقط یه پسر داره و ایشون هم دکتر احسان شریعتی هستند. پس اول مطالعه، بعد ارائه نظر.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    31 1
    خودشان از خودشان تعريف مي كنند!!!!!!!حضور ضعيفمردم پاي صندوق هاي رأي نه به دولت روحاني بود
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    28 0
    میگن معاهده پاریس را هم همین امضا کرده و باعث خاموشی نیروگاه‌ها شده؟؟؟!!!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    28 0
    انتقادات از خانم ابتکار کاملا درست است ولی انتقاد از شما هم این است1. زمانی که در قدرت بود چرا نقدش نمیکردید.2.متاسفانه 8 سال از عمر و زندگیمان توسط چنین افرادی با تصمیمات نادرستشان نابود شد چرا این افراد بازخواست و سخت محاکمه نمیشوند تا برای هشت سالهای بعدی هرکسی هوس ریاست و قدرت نکند.عمر و زندگی مردم بازیچه نیست.
    • DE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 3
      زمانی که در قدرت بود چرا نقدش نمیکردید... بابا حاضر شدیم................... ای بابا
  • كريم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    13 0
    بايد هم تقدير كنند چون بزرگترين اختلاسها و دزديهاي بيت المال توسط افسادطلبان در همين زمان انجام گرفت كه در طول تاريخ ايران بي سابقه است.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    8 0
    خود گويي وخود خندي عجب مرد هنرمندي!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    8 0
    سران اصلاحات وقتي پير ميشن مثل غير مسلمونا بدشكل ميشن!!!ببينيد ابتكار چي شده!!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    15 0
    این خانم خیلی به محیط زیست ضربه زده. الان هم فقط بخاطر بالا رفتن از دیوار لانه جاسوسی اول انقلاب سهم گیری ازسفره انقلاب کرده.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    11 0
    معصومه ابتکار، که خودش یک پدیده است. جزو دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی است. که بعدا آمریکا آور تسخیر کرد. و هر حرف و عملش متناقض و درنهایت بایستی مورد رضایت آمریکاییها باشد.
  • مهرناز IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    19 0
    ابتکار و مولاوردی " هر دونفر ضربه سختی به سطوح مدیریتی زنان وارد کردند "
    • امیرو IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      15 0
      ابتکار را نمیدانم اما ملاوردی خوش به تنهایی یک مفسد کامل در همه زمینه ها میباشد.علی برکت الله
  • امیرو IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    13 0
    چرا زمان تمام شدن این افساد طلبها فرا نمیرسد؟
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 0
      اونها خیلی وقته تموم شدن اینایی هم که می بینی فسیلشونه
  • ایرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    11 0
    چرا تقدیر نکند 8سال رانت غارت بردن در پنای رو...
  • مهران IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    12 0
    با سلام خباثان سیاست باز تا خائنین فارسی زبان وطنی. این تنها تعریفیست که می توان در مورد گروههای اصلاح طلب نمود. خباثت و دشمنی این گروه نسبت به خباثت و دشمنی کسانی که در رسانه های خارج از کشور همچون ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی زبان و تلویزیون من و تو فعالیت می کنند کمتر نیست. هر دو یک هدف را دنبال می کنند
  • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    10 0
    مسئله الشرجیه من آیه الله العظمی الحاجیه الدکتر ابتکار فی رساله الاصلاحات فی باب کل الخبز با القیمت الیوم :ولاکن امر به معروف و نهی از منکر یکون امر دینی ، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد امر به معروف نباید اتفاق بیفتد. ولی ما خودمان در این 8 سال امر به منکر و نهی به معروف کردیم زیرا شرائطش مهیا بود.
  • حمید IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 1
    تو رو خدا دیگه در مورد اینها چیزی ننویسید بزارید فرامششنان کنیم
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      راس میگه بابا ملت ت....ع می گیرن اینا رو واسه چی مینی ویسی اینا طرفدارای خودشون آدم حسابشون نکردن شما واس چی از اینا مینی ویسی
  • DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    8 0
    خانم ابتکار خشونت رو در هر سو و سمت باید محکوم کنید تا شمارو باور کنیم! دوره اینکه با اب حمام برای خود رفیق جمع کنیم گذشته و از شما بعنوان مسئول ارشد این رفتار یک سویه اصلا پذیرفته نیست. در مورد شیطنت های خانم مهناز افشار اظهار نظر نکردید و تحریکات او رو که منجر به قتل یک طلبه مظلوم و یتیم شدن بچه هاش شد هیچ نگفتید.
  • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    مگر می‌شود حرف از قانون وحق و حقوق بزنی اونوقت پسرت برود در مملکتی خوش گذرانی کند. قسم حضرت ابوالفضل رو باور کنیم یا دم خروس.... امام عزیز فرمودند نگذارید انقلاب دست نااهلان بیافتد
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    7 0
    ابتکار نمونه ی کامل یک جاهل عصر معاصر است.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 0
    محاکمه مطالبه عمومی
  • کاربر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 2
    ابتکار نمیتواند برای خشنودی افراطیون سخن بگه باید حق و منطق و واقعیت دین را منعکس بکنه.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 1
    قال ابتکار: به کسی ربط نداره ملت لخت باشن!!!!!!!. یعنی این زن چرا وبه چه دلیل تو حکومت اسلامی ایران مقام ومنصب داره رو من نفهمیدم یکی منو توجیح کنه!!!!خب منم میتونم هرروز بیام یه تزی بدم تازه بیشتر از این خانم هم دین رو میفهمم منو می گذاشتی رئیس بخش بانوان . سوادم کمتر هست ولی عقل و ایمانم بیشتره .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 0
    این جور صحبت کردن خانم ابتکار چیزی جز تهمت و افترا نیست. کدام انسان مسلمان و انقلابی به خودش اجازه می دهد که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر شخص بی حجاب را زیر ماشین له کند؟ چرا مقامات قضایی او را محاکمه نمی کنند و با فتنه گریهای او مقابله نمی کنند؟
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    خانم نیلوفر تا تونست درمدت مسئولیتش درمحیط زیست برعلیه امنیت نظام وایران جاسوس پرورش داد .
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    ابتکار به خرج داده
  • مهدی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    ازیک خانم آمریکایی ایرانی نما گفتار منطقی ومعقول رانمی شودتوقع داشت
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    به درد بابا رفتن از دیوار سفارت خانه ها میخورد
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      مگه...؟
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    درتقدیروتشکراتفاق خاصی نیفتاده.تاریخ پره ازاین نامه هاوجلسات.بقای کدوم تفکربسته به تشکرات بوده؟حق باشیم تاماندگارباشیم.جاءالحق وزهق الباطل
  • شاهین IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    بازم ... حرف زد خدا ازت نگذره ابتکار
  • شاهین IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    بازم .... حرف زد خدا ازت نگذره ابتکار
  • ناامید IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    نه افراط نه تفریط فقط میانه روی
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    فعلا اون پولایی رو که از ملت وبیت المال فرستادی اونور آب برگردون فتوا دادنت پیش کش .دادگاه را باید هرچه سریعتر برای باند فساد آماده کنند
  • سید IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 0
    امثال ابتکار تیشه به ریشه دین میخواهند بزنند و همیشه جایی صحبت میکنند که بتوانند از جهل دیگران سوء استفاده کنند.
  • ققنوس بی بال در اوج آسمان IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    الآن پس چرا خانم ابتکار امر و نهی می کنی.
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    مثل آنست که عجوزه رادخترک وعروس هیجده ساله جلوه دهند!عملکردروحانی نزدمردم بدترازاحمدینژادوخاتمی ورفسنجانی است واوراازرفتگان به بایگانی وموزه سیاسی تاریخ تلقی میکنند؟21/5/1400
  • DE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    اقدام ضد فرهنگی ابتکار قبل از رفتن از پاستور/ تفاوت ما مردم با اصلاح تبه کاران اینه که اصلاحاتچی ها اقدامات ضد فرهنگی میکنند و ما مردم اقدامات ضد فرنگی میکنیم. تفاوتش در یک " ه " کوچولو بیشتر نیست . ولی تاثیرش روی نسلهای بعدی هم از بین نمیره .خصوصا ضد فرهنگیش
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    باز پیدایش شد ؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    یا خدا دست این زن از هر کاری و هر تصمیم گیری تو این مملکت کوتاه بشه. خائن تر از ایشون نداریم.
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    جناب آقای اژه ای، ما مردمی که قصد آشوب نداشتیم، با خون جیگر دوره روحانی را سر کردیم، انتظار محاکمه افراد فاسد دولت قبلی که عالما عامدا زندگی ملت را گروگان مقاصد و مطامع غربی خودشون گرفته بودن حق مسلم ما است. افکار عمومی یک ملت هم اینو از شما میخواد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس