تحریم

وزارت خارجه انگلیس تحریم‌های تازه‌ای علیه دولت بلاروس به ویژه بخش خدمات هوانوردی و تجاری اعمال کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که دولت «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس همچنان به نقض دموکراسی و حقوق بشر در بلاروس ادامه می‌دهد.

لندن اعلام کرده که این تحریم‌ها نشان می‌دهد که انگلیس اقدامات لوکاشنکو را از زمان انتخابات نمی‌پذیرد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در این زمینه گفت: محصولات صنایع دولتی بلاروس در انگلیس فروخته نمی شود و شرکت‌های هوافضا با هواپیمایی بلاروس همکاری نمی‌کند.»

تحریم‌های تازه انگلیس شامل خدمات هوانوردی برای جلوگیری از پرواز یا فرود هواپیماهای حامل مقام‌های بلاروس در انگلیس و ممنوعیت ارائه کمک فنی به ناوگان هواپیماهای این کشور است. برخی تحریم‌های تجاری نیز در زمینه فرآورده های نفتی وهمچنین رهگیری و نظارت بر کالاها و فناوری برای کاهش میزان درآمد دولت لوکاشنکو  در نظر گرفته شد.

چندی قبل نیز نخست وزیر انگلیس در دیدار با رهبر مخالفان دولت بلاروس تاکید کرد که  لندن در کنار رهبران مخالف بلاروس تلاش می‌کند دولت «آلکساندر لوکاشنکو» را سرنگون کند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در لندن  حمایت کامل خود را از «سویاتلانا تیخانوسکایا» رهبر مخالفان بلاروس اعلام کرد. جانسون گفت که لندن از تلاش‌های تیخانوسکایا علیه نقض شدید حقوق حمایت کرد. وی گفت: «ما در کنار شما هستیم و از آنچه شما انجام می‌دهید، حمایت می‌کنیم. ما متعهد به حمایت از حقوق بشر و جامعه مدنی در بلاروس هستیم.»

جانسون در این دیدار تاکید کرد که لندن بشدت ازسران گروه‌های مخالف لوکشانکو حمایت می‌کند. جانسون همچنین از سرعت تحریم‌ها علیه دولت بلاروس در هفته‌های گذشته از جمله پس از ماجرای فرود یک هواپیمای مسافربری در مینسک اشاره کرد.

تشدید فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بلاروس و شخص الکساندر لوکاشنکو  در شرایطی انجام شده که کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس از طریق تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده‌اند به دنبال بهانه‌های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

با این حال، به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه بلاروس، حمایت روسیه از این کشور همسایه و متحدش ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    فرصت خوبیه تا بریم تو بخش تحریم شده ی بلاروس سرمایه گذاری کنیم. بهترین راه مقابله باتحریم ها،بی اعتبار کردن تحریم و چهره تحریم کننده ها در عرصه بین المللیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس