کد خبر 1256644
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
جام حذفی

دیدار فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور شب گذشته در حالی در اصفهان برگزار شد که تنور حواشی این دیدار از خود مسابقه گرم‌تر بود و جذابیت بیشتری داشت.

به گزارش مشرق، دیدار فینال رقابت‌های جام حذفی شب گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار شد و پس از یک ماراتن فوتبالی سرد و کسل‌کننده بین تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان، ضربات پنالتی تیم قهرمان را مشخص کرد و این سرخ‌پوشان اهوازی بودند که در نهایت جام قهرمانی را بالای سر بردند.

ورزشگاه نقش‌جهان شب گذشته میزبان فینال سی‌وچهارمین دوره رقابت‌های جام حذفی ایران بود که با قهرمانی فولاد خوزستان به پایان رسید و سرخ‌های اهواز به عنوان سیزدهمین تیم قهرمان جام حذفی کشور شناخته شدند. تقابل شب گذشته فولاد و استقلال بازی بی‌روح و سردی بود که جذابیت چندانی نداشت اما حواشی این دیدار باعث شد که تنور سرد فینال جام حذفی تا حدودی گرم شود؛ فینال جام حذفی حواشی جذابی در دل خود داشت، از حرکت عجیب نادری پس از پایان بازی و شکست تیمش تا اعلام خداحافظی سعید آذری از وادی مدیریت فوتبال. یکی از اقدامات ارزشمند شب گذشته تجلیل و تقدیر از برادر شهید محسن حججی به مناسبت سالروز شهادت این شهید مدافع حرم بود که قبل از آغاز بازی اتفاق افتاد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه بازی شب گذشته حضور دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در ورزشگاه نقش‌جهان بود که به همراه وحید هاشمیان بازی را زیر نظر گرفته بودند. از دیگر ناظران فینال جام حذفی می‌توان به محمدرضا ساکت، محرم نویدکیا و امید نورافکن اشاره کرد که برای تماشای بازی در ورزشگاه حاضر شده و شاهد قهرمانی فولاد بودند.

نگاهی به اتفاقات فینال جام حذفی +عکس

این دیدار در شرایطی برگزار شد که استقلالی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی گل‌گهر سیرجان را شکست داده بودند و فولاد نیز از سد ملوان بندر انزلی گذشته بود. آبی‌پوشان استقلال که پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی هستند، برای کسب هشتمین جام به نقش‌جهان پای گذاشته بودند و فولادی‌ها نیز از انگیزه بالایی برای کسب قهرمانی و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا برخوردار بودند. با این حال فینال سی‌وچهارمین دوره از رقابت‌های جام حذفی بازی سرد و کسل‌کننده‌ای از آب در آمده و جز چند صحنه خاص، موقعیت گلزنی چندانی نداشت تا ۲ تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دهند و ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم قهرمان باشد و در نهایت فرشید باقری و داریوش شجاعیان پنالتی‌های خود را از دست دادند تا فولاد پیروز ضیافت پنالتی‌ها باشد و ردای قهرمانی را بر تن کند.

پس از قهرمانی فولاد، بازیکنان فولاد در ورزشگاه‌ نقش‌جهان به شادی پرداختند و سعید آذری مدیرعامل این باشگاه نیز به میانه میدان آمد و در شادی بازیکنان این تیم سهیم شد و به خبرنگاران گفت: «در این فصل خیلی‌ها در روزهای شادی و غم کنار ما بودند، با ما خندیدند و با ما اشک ریختند و از آنهایی هم که در روزهای غم کنار ما نبودند، دعوت می‌کنیم تا در این روز شادی کنار ما باشند.»

 از تقدیم جام به خوزستان تا خداحافظی آذری

جام قهرمانی این مسابقات توسط شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال به بازیکنان فولاد اهدا شده و جام توسط ایوب والی و لوسیانو پریرا کاپیتان‌های فولاد بالای سر برده شد؛ بازیکنان فولاد در پایان بازی جام را به مردم خوزستان تقدیم کردند. سیدمهران موسوی در همین خصوص به خبرنگاران گفت: «مردم خوزستان توقع زیادی هم ندارند. شاید با همین منابعی که در خوزستان است از جمله منابع انسانی و طبیعی، می‌توانند شرایط زندگی حداقلی داشته باشند، اما خیلی از مناطق خوزستان از این نیاز اولیه خود محروم هستند. امیدواریم این قهرمانی یک ذره دل آنها را خوشحال کرده باشد و یک هدیه ناقابل به مردم خوزستان باشد.»

ایوب والی پس از قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: «این قهرمانی را به تمام مردم خوزستان تبریک می‌گویم که همیشه از ما حمایت کردند. فکر می‌کنم دعای خیر هواداران و مردم خوزستان بود که جام را بالای سر بردیم. بابت این قهرمانی به مردم خوزستان که این روزها شرایط خاصی دارند، تبریک می‌گویم.»

در خلال جشن قهرمانی فولاد ساسان انصاری مهاجم فولاد از احتمال جدایی خود از این تیم خبر داده و گفت: «قراردادم با فولاد تمام شده است و فعلاً برای قهرمانی خوشحال هستیم. یکی دو پیشنهاد که خیلی رسمی نیستند از خارج از ایران دارم، ولی اگر شرایط برای بازی در خارج از کشور فراهم نشد فولاد را خانه خودم می‌دانم.»

نگاهی به اتفاقات فینال جام حذفی +عکس

فرشاد احمدزاده نیز که این روزها خبر پیوستنش به سپاهان به گوش می‌رسد، در این باره تصریح کرد: «هیچ چیز معلوم نیست. من پیشنهاد زیاد دارم، اما فعلاً تصمیم نگرفتم و به‌زودی زود تصمیم می‌گیرم.»

یکی اتفاقات عجیب بازی شب گذشته اعلام خداحافظی سعید آذری از وادی مدیریت در فوتبال بود؛ مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خلال جشن قهرمانی تیمش، دوران مدیریت خودش در فوتبال ایران تمام شده دانسته و گفت: «فکر می‌کنم دوران مدیریت من در فوتبال ایران تمام شده است. خسته هستم و فقط نیاز به آرامش دارم.»

در آن سو، استقلالی‌ها که از شکست مغموم بوده و با چشمان گریان زمین بازی را ترک کردند، در مصاحبه‌های خود به انتقاد از مشکلات مدیریتی پرداختند. یکی از نکات قابل توجه بازی شب گذشته حرکت محمد نادری مدافع استقلال در پایان بازی بود که شائبه‌های زیادی را به وجود آورد؛ محمد نادری پس شکست استقلال در ضربات پنالتی، پیراهنش را درآورد تا تصویری از مرحوم منصور پورحیدری پیشکسوت فقید استقلال را که زیر پیراهنش داشت، نشان دهد و پس از بازی گوشه زمین را بوسید تا این شائبه به وجود بیاید که او قصد دارد برای فصل آینده از استقلال جدا شود.

نگاهی به اتفاقات فینال جام حذفی +عکس

 شروع لیگ برتر، مهم‌تر از سوپرجام

سهیل مهدی نیز که در فینال جام حذفی حاضر بود، در خلال برگزاری جشن قهرمانی فولاد با اشاره به زمان برگزاری دیدار سوپرجام بین تیم‌های پرسپولیس و فولاد گفت: «اولویت شروع لیگ است. ما اگر زمان مناسبی داشته باشیم با سوپرجام مسابقات را شروع خواهیم کرد، ولی اگر این اتفاق نیفتد سوپرجام اولویت دوم ماست. البته این در شرایط بحرانی است. اگر شرایط نرمال باشد مسابقات با سوپرجام شروع می‌شود. با این شرایطی که جدول مسابقات ما دچار تنش است، ترجیح می‌دهیم این زمان را در اختیار لیگ قرار دهیم تا سوپرجام.»

وی درباره موضوع ورود تماشاگران به ورزشگاه در فصل آینده به صحبت پرداخته و تصریح کرد: «صد درصد در این زمینه مدیریت بهداشت باید تصمیم‌گیری کند. رایزنی‌هایی در این زمینه توسط رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ شده است و امیدواریم به تدریج این اتفاق رخ دهد، چون ما برای میزبانی تیم‌های ملی به این اتفاق نیاز داریم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس