جدیدترین اخبار کرونا در ایران| سایه سنگین ‌ابر سیاه دلتا بر سر مردم / حال ناخوش مدافعان سلامت / پیک پنجم به اوج قله رسید + نقشه

این روزها سیستم بهداشتی و درمانی ایران حال و روز خوبی ندارد؛ همه تخت‌های بیمارستانی پر از بیماران کرونایی است و جایی برای دیگر بیماران نیست.

به گزارش مشرق، مدت‌هاست که پزشکان و مدافعان سلامت هشدار می‌دهند که اگر ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، فاجعه‌ای در راه است؛ عادی‌انگاری کاذب بین مردم کاملا مشهود است. برگزاری مجالس شلوغ عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، رستوران‌های شلوغ، بازارهایی که تا دیروقت پذیرای خیل مشتریان هستند، سفرهای تابستانی و بدتر از همه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه سبب انفجار بیماری کووید ‌شده است.  هم‌نشینی با کرونای افسارگسیخته موج پنجم این ویروس را با قدرت هر چه تمام‌تر در کشور رقم زد و موج جهش یافته نه فقط رنگ شهرهای ایران را یکی پس از دیگری‌ قرمز کرد بلکه شمار مبتلایان را افزایش داده است به نحوی که سیستم بهداشتی در چهار گوشه کشور از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران درگیر بحران همه‌گیری کرونا و یا به نوعی دلتا ویروس شده ‌که از شدت همه‌گیری و ابتلای فراوانی برخوردار است.

حال ناخوش سیستم درمانی ایران

این روزها سیستم بهداشتی و درمانی ایران حال و روز خوبی  ندارد؛ همه تخت‌های بیمارستانی پر از بیماران کرونایی است و جایی برای دیگر بیماران نیست؛ همه هشدار می‌دهند که اگر رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود با بی‌سابقه ترین بحران کرونایی روبه رو خواهیم شد و دیگر قادر به کنترل پیک های بعد کووید ۱۹ نخواهیم بود. 

‌طوفان دلتا کرونا این بار تمام استان‌های کشور را در نوردیده ‌به طوری که به گفته مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی تخت‌های بیمارستان‌های، اورژانس پر و تکمیل شده و کادر درمان خسته شده‌اند.‌ نگرانی‌ها از شیوع ویروس دلتا در همه نقاط کشور قوت گرفته است. تعداد تست‌های پی‌سی‌آر به طور بی‌سابقه‌ای در روزهای اخیر زیاد شده و آمار مبتلایان نسبت به اوایل هفته بین دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

متاسفانه خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا منجر به اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ‌شده و ارائه خدمت به بیماران با ایثار کادر سلامت و به دشواری بسیار انجام می‌شود. در این شرایط خطرناک، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی، اجتماعی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و مرگ و میر آنان می‌شود. 

زنگ خطر به صدا درآمد

مراکز درمانی از ۱۸ ماه پیش تاکنون بی وقفه در حال خدمت به بیماران کووید و غیر کووید بوده‌اند و مدافعان سلامت در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته‌اند و اگر مردم سنگر مقابله با ویروس را ترک کنند، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیل آسیب‌دیدگان از حملات ویروس نخواهند بود. ‌

زنگ خطر قرمز کرونایی روز گذشته با رکوردزنی جان باختگان کرونایی و تعداد مبتلایان برای تمام ایران نواخته شد و با نمایان شدن واریانت‌های جدید ویروس کرونا و دلتاویروس در کشور، نگرانی متولیان بهداشت و درمان ‌را بیشتر کرده و بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی این نگرانی را افزایش می دهد.

گرچه تزریق واکسن در حال انجام است، اما رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین و بهترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به کروناست بویژه اینکه به نظر می‌رسد نوع دلتا که این روزها زیاد از آن سخن گفته می شود، از انواع پیشین خطرناک تر است و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند یا حتی کسانی که واکسن زده اند نیز در برابر این نوع ویروس، ایمنی کامل ندارند.

این روزها تمام ‌استان‌ها دچار بحران شده‌اند و همگی به رنگ قرمز درآمده‌اند و ایران یکپارچه به رنگ سرخ درآمد و از طرفی ‌رؤسای بیمارستان‌ها همچنان از طغیان موج پنجم کرونا ‌نگرانی می‌کنند به طوری که وضعیت تهران در برابر موج بیماری کرونا خیلی وخیم است.

پیک پنجم در اوج قله

پیک پنجم لحظه به‌ لحظه سخت‌تر می‌شود و زمزمه‌های اشباع کامل تخت‌های بستری، کمبودهای دارویی، معطلی‌های چند ساعته در اورژانس و تریاژ بیمارستان‌ها و احتمال خوابیدن مریض‌ها پشت درهای بیمارستان‌ها از سوی رؤسای بیمارستان‌ها آژیر قرمز را در ‌ایران به صدا درآورده است و پزشکان متخصص عفونی با توجه به رویت شواهد موجود و روند پذیرش بیماران بستری هشدار می‌دهند که اگر مردم رعایت نکنند و مسئولان وظایف را انجام ندهند شرایط از آنچه هست به مراتب بدتر خواهد شد.

قطعا با ادامه این روند، در روزهای آینده همچنان هم افزایش تعداد مبتلایان و هم افزایش میزان مرگ و میر را شاهد خواهیم بود، ‌زیرا واقعا میزان رعایت پروتکل‌ها کم است. نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده، آیا ترس مردم نسبت به بیماری ریخته است، خسته‌اند یا چه اتفاق دیگری افتاده که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

تازه‌ترین وضعیت کرونا در ایران

براساس بررسی‌های انجام شده و شاخص‌های مورد نظر وزارت بهداشت از امروز ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰  علاوه بر شهرهای قبلی، این شهرها قرمز خواهند شد: مراغه، مرند، ملکان، هریس (آذربایجان شرقی)، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب، نقده (آذربایجان غربی)،بوئین و میاندشت، تیران و کرون،نطنز (اصفهان)،ایوان (ایلام)،دیر (بوشهر)، بن، سامان، کوهرنگ، لردگان (چهارمحال و بختیاری)، بشرویه (خراسان جنوبی)، بردسکن، تایباد،تربت حیدریه، جغتای،خلیل آباد،خواف، فریمان،فیروزه، کلات، گناباد، نیشابور (خراسان رضوی)، فاروج، گرمه (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، ایذه، باغ ملک، دزفول، رامشیر، کارون، مسجد سلیمان (خوزستان)، خدابنده، طارم (زنجان)، بمپور، سیب و سوران (سیستان و بلوچستان)، اقلید، بوانات، خرم بید، خفر، رستم، سروستان، کوه‌چنار (فارس)، سقز، قروه (کردستان)، رابر (کرمان)، اسلام آباد غرب، جوانرود، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویر احمد)، املش (گیلان)، میاندورود (مازندران)، خنداب، فراهان (مرکزی)، ابوموسی، هرمز (هرمزگان)، فامنین (همدان). به‌این ترتیب با توجه آخرین آمار منتشر شده از سوی نرم افزار ماسک هم اکنون ۳۳۶ شهرستان کشور قرمز، ۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۸ شهرستان زرد تعیین شده‌ است.

استان قزوین

در شبانه‌روز اخیر آمار موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان به ۸۱ هزار و ۸۸۵ نفر رسید که ۳۰ هزار و ۴۹۲ بیمار هم به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر تا امروز بهبود یافته و ۱۹۳۳ نفر به خاطر شدت علائم فوت کردند. همچنین آمار موارد محتمل و مشکوک به ابتلا هم با ۵۶ نفر افزایش به ۱۵ هزار و ۹۷۷ نفر رسید که در نهایت منجر به بستری موقت ۲۱ بیمار جدید شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از کاهش ۴۰ درصدی آمار ابتلای کرونایی روزانه در استان خبر داد و اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت اخیر ۵۰۲ مبتلای کرونایی جدید در سطح استان شناسایی شد که در مقایسه با روز قبل ۳۳۶ نفر کمتر بود و اگر این کاهش آمار ادامه یابد، به کنترل خیز پنجم کرونا در قزوین در کوتاه‌مدت امیدوار می‌شویم.

پیمان نامدار اضافه کرد: با این حال آمار بستری‌های روزانه ما در شبانه‌روز گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و ۱۹۸ بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که ۳۲ نفر بیشتر از روز گذشته بود. آماری که از بالاترین میزان بستری‌های روزانه در پیک چهارم ۷ نفر بیشتر است و آمار نگران‌کننده‌ای به حساب می‌آید.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان در ادامه به افزایش ۲۶ درصدی آمار بیماران بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر ۳۹ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ما بستری هستند که این آمار ۸ نفر بیشتر از روز گذشته بوده و بالاترین آمار بیماران بدحال ما از ابتدای ورود کرونا تا امروز محسوب می‌شود.

نامدار همچنین از ثبت بالاترین رکورد آمار بهبودیافتگان کرونایی خبر داد و افزود: در طول ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۲ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۴۲ نفر بیشتر بود و بالاترین رکورد بهبودهای روزانه کرونایی از ابتدای بحران کرونا در استان است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های کرونایی با ۲۴ نفر افزایش در ۲۴ ساعت اخیر به ۷۰۳ نفر رسید که بالاترین آمار ما در پیک پنجم کرونا به شمار می‌آید. با این حال آمار مرگ‌ومیر کرونایی با ۲۰ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ۴ نفر رسید که امیدوارم این کاهش ادامه‌دار باشد. 

استان هرمزگان

کرونا در هرمزگان همچنان قربانیان زیادی می‌گیرد و شرایط بسیار نامطلوبی بر این استان حاکم شده است، ازدیاد بیش از حد مراجعان و بیماران در بیمارستان‌های هرمزگان، این استان را با کمبود تخت بستری مواجه کرده است. 

از سوی دیگر افزایش روز افزون موارد بیماری سبب شده بیماران قرنطینه خانگی نیز به حالت تصاعدی رشد کنند که زنگ خطر انفجار کرونایی را به صدا در آورده است، وضعیت استان در دو ماه گذشته به شدت حاد بود اما دولت دوازدهم نخواست در کنترل بیماری به کمک هرمزگان بیاید و به دادن وعده اکتفا کرد. 

در همین راستا دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار داشت: د.ر حال حاضر با اوج پیک کرونایی مواجهیم و شرایط بیمارستان‌ها مساعد نیست. 

وی افزود: یکی از نکاتی که مد نظر داریم بیماریابی حداکثری است، در این استراتژی با افزایش است گیری شناسایی بیماران را انجام می‌دهیم به طوری که تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۴۲۹۰۱۴ بوده است. 

نوروزیان گفت: متاسفانه روند مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها که نشان دهنده اوج گیری کروناست افزایش زیادی دارد، این در حالی است که با کمبود تخت مواجهیم، در حال حاضر ۱۲۰۱ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۳ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت ۳۵ بیمار نیز به شدت وخیم است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه میزان بیماران قرنطینه خانگی از مرز ۲۰ هزار نفر که رقم بسیار بی سابقه‌ای است عبور کرده که موجب افزایش نگرانی‌های کرونایی شده است. 

وی تاکید کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان ۲۰ بیمار دیگر شامل ۱۰ آقا و ۱۰ خانم در محدوده سنی ۳۶ الی ۸۹ سال از شهرستانهای بندرعباس(۸ نفر)، قشم (۳ نفر)، رودان (۲ نفر) حاجی‌آباد (۲ نفر) و جاسک، بندرخمیر، میناب، بندرلنگه، کیش هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به ۱۸۲۶ نفر رسید. 

آذربایجان غربی

جواد آقازاد، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته باز هم آمار فوتی‌ها دو رقمی بود و ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع کشته‌های کرونایی به چهار هزار و ۹۹۷ نفر رسید.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد مبتلایان نیز سه رقمی بود و با ابتلای یک هزار و ۱۷ نفر دیگر شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲۰۲ هزار و ۹۱۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر تعداد بستری سندروم حاد تنفسی نیز افزایش یافته و در شبانه روز گذشته تعداد این بستری‌ها به یک هزار و ۲۷۴ نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار واکسیناسیون بیان کرد: با واکسیناسیون پنج هزار و ۴۸ نفر دیگر در شبانه روز گذشته تعداد کل کسانی که واکسن دریافت کردند ۵۰۹ هزار و ۹۱۰ نفر رسید.

استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۱۰۷ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۱۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۶۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۳۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۱۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۳۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۰ هزار ۶۱۳ مورد رسیده است.

وی به فوت ۳۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۷۳۳ نفر رسیده است.

استان خوزستان

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: کرونا در حال پیشروی است و میزان ورودی بیماران کرونا روز به روز در حال افزایش تصاعدی است.

وی افزود:  در ۲۴ ساعت گذشته هفت هزار و ۲۰۰ نفر و بیشترین میزان بستری ۴۲۲ نفر بود که در شبانه روز گذشته ۴۳۱ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

این مقام مسئول گفت: طبق آماری که اعلام شد موارد ابتلا به بیماری و بستری ها نسبت به هفته قبل آن ۷۰ و ۶۰ درصد افزایش یافته همچنین موارد فوت در خوزستان ۷۷ درصد بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کمتر شده و عادی انگاری رواج پیدا کرده است لذا از مردم درخواست داریم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط شلوغ شهر و بازگشایی همه جانبه، بیمارستان ها را مملو از بیمار کرده و کار مستمر در مراکز درمانی، توان کادر درمانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

ابول نژادیان گفت: از هم استانی ها در خواست می شود برای اینکه ۲ هفته بعد کارشان به بیمارستان کشیده نشود با ما همکاری کنند و تنها به مدت ۲ هفته به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند همچنین خریدهای غیرضرور را به زمان دیگری موکول کنند.

در ادامه این نشست، امراله مردانی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت:روزانه به طور متوسط یک هزار و ۸۰۰ بیمار به مراکز منتخب ما در سطح شهر اهواز مراجعه می کنند و این رقم در حال افزایش می باشد که نگران کننده است.

استان سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون۳۳ هزار و ۵۱۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ساعت گذشته (از شانزدهم الی هفدهم مرداد ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است و ۲۵هزار و ۷۲۳ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه به ۶۶۱۵ نفر رسید.

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، ۱۹۵مبتلای جدید به ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی شناسایی شدند.

وی با ابراز نگرانی از روند صعودی ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در ۲۴ساعته ۳۴بیمار کرونایی در بیمارستان بستری شدند و شمار مراجعه کنندگان به مراکز غربالگری کرونا به ۳۷۰نفر رسیده است.

استان کردستان

 آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان حاکی از شناسایی ۱۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس و ۳فوتی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در استان دارد.در حال حاضر ۵۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که حال ۵۴ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بدحال گزارش شده است.

آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان شامل سنندج: ۳۴۰ نفر، سقز: ۳۸ نفر، مریوان: ۶۰ نفر، قروه: ۳۹ نفر، بیجار: ۴۲ نفر، کامیاران: ۲۲ نفر، دیواندره: ۹ نفر، بانه: ۱۰ نفر، دهگلان: ۹ نفر و سروآباد: ۱ نفر است.

آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا از ابتدا تا کنون در کردستان به ۱۴۱۴ نفر رسیده که از این تعداد ۵۸۰ نفر در سنندج، ۲۵۴ نفر در سقز، ۱۱۲ نفر در قروه، ۸۱ نفر در کامیاران، ۱۰۷ نفر در بانه، ۷۹ نفر در دیواندره، ۶۲ نفر در بیجار، ۱۱۶ نفر در مریوان، ۲۰ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

سایه سنگین ‌ابر سیاه دلتا بر سر مردم/ حال ناخوش مدافعان سلامت/ پیک پنجم به اوج قله رسید +نقشه

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بهمن IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    همه دنیا ماسک برداشتن ماداریم با پیک های جدید دست وپنجه نرم میکنیم
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 5
    مردم که در حال مرگ هستند دقیقا از چی دارن دفاع میکنن مدافعان سلامت؟ با این نام گذاری ها فقط داره بزرگنمایی میشه. قشر بسیار بد اخلاقی هستند.
    • مهدی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 0
      مردمی که اصلا رعایت نمی کنند لیاقت هیچی را ندارند. چرا خودتون گول می زنید کافیه برید بیرون ببینید درصد رعایت پروتکی های بهداشتی چقدر پایینه و ماسک هم انگار یک وسیله تزیینیه. فامیل دوست آشنا بازیگر سلبریتی معروف غیرمعروف همان کارهای قبل از کرونارو انجام میده بعد زیر عکسشم مینویسه لعنت بر کرونا. لعنت بر کسانی که رعایت نمی کنند. دارن میگن داروی کرونا شده 15 میلیون باز هم مردم عین خیالشون نیست تازه میگن ضعف دولت در واکسیناسیون
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    چون توی پیک کرونا این همه بی تفاوتی ممکن نیست ولی دیدم نه واقعا اهمیت نمیدن. این که توی مسجد بود . اونم که وضعیت مترو و بی آر تی هست که جمعیت فشرده به هم در حال صحبت کردن و عطسه و سرفه کردن و خنده کاملا درتماس بسیار نزدیک چسبیده به همدیگه مثل ماقبل کرونا . اون یکی دیگه هم که از قرنطینه های دو هفتگی ما که انگاربه مردم مرخصی تفریحی دوهفته ای دادن که جمعیت برو بیرون بگرد و پیاده رو ها و مترو غرق جمعیت ودستفروشها سرچراغ کرده بر خیابونا ومردم کیپ هم دورشون جمع شده .قرنطینه کدومه فقط اسمش قرنطینه هست . درحالیکه توی کشورای دیگه قرنطینه کرونا رو کنترل کرده چون وقتی قرنطینه میذارن اززمان اعلام قرنطینه پلیس توی خیابون هست واجازه نمیده کسی جز بخاطرخریدهای مهم و دارو و دکتر و یا یه هوا خوری خیلی کوتاه ویا کارهای خیلی اورژانسی بیاد بیرون وگرنه بازداشت و یا جریمه میشن . ولی قرنطینه ایران تاثیرزیادی نداشته وهی از موجی به موج بعدی میریم . با این بی توجهی ما میلیاردها هزینه و زحمت صرف جورکردن و تزریق واکسن همه به هدرمیره . آیا با این رفتارهای ما هرگز کرونا از ایران جمع میشه وبه پیک ششم که هیچی به پیک شیش هزارم نخواهیم رسید ؟ تعجب میکنم از جامعه ما که آیا با این رفتارها داریم غیرمستقیم میگیم که ما اینقد بدبخت و از زندگی سیر و ناامیدیم که بمیریم یا زنده باشیم مهم نیست و اصلا اگه زد و کرونا گرفتیم و مردیم شاید بهترم باشه ؟ ببخشید که متنم طولانی شد ولی امیدوارم بیشتر به خودمون اهمیت بدیم . ممنون ازشما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس