کد خبر 1256216
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
الحوثی

عضو شورای سیاسی عالی یمن تأکید کرد که آمریکا ملت یمن را محاصره کرده و می‌کشد و عربستان و امارات، صرفا ابزارهایی در خدمت واشنگتن هستند.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی عالی یمن تأکید کرد که ملت این کشور امروز تجمعی برای مقابله با جنگ اقتصادی برگزار می‌کنند.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، حقوق بین‌الملل به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد ملت یمن را محاصره کند و ائتلاف متجاوز سعودی با این محاصره ثابت کرد که تمام ملت را هدف قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد، پس از انتقال بانک مرکزی، ائتلاف سعودی، حقوق کارمندان را قطع و تمامی درآمدهای ناشی از گذرگاهها و بندرگاههای منتهی به صنعاء را بست.

این مسئول یمنی ادامه داد: «ما در محاصره هستیم، ولی با تلاش برای جعل واقعیت، ما را متهم می‌کنند که عامل محاصره هستیم. واشنگتن به این کار عادت کرده است».

الحوثی تصریح کرد: «آمریکا از سیاست ائتلاف [سعودی] که تحت حمایت رسانه‌ها قرار دارد، حمایت می‌کند تا ثابت کند که این جنگ، علیه ملت یمن است».

وی با بیان اینکه دلالان نفت در بازار سیاه یمن، وابسته به ائتلاف سعودی هستند، خاطر نشان کرد: «هیچ نیازی به کشورهای [ائتلاف] متجاوز نداریم و اگر درآمدهای بندرگاهها، نفت و گاز را بازگردانند، همه حقوق کارمندان را پرداخت خواهیم کرد».

عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن انتقاد از سیاستهای آمریکا برای تضعیف ریال یمن در برابر دلار، تأکید کرد، ملت یمن آگاه است و می‌داند که با وجود تمام توطئه‌ها، دولت صنعاء حافظ امنیت و ثبات آن است.

الحوثی با بیان اینکه همه باید درباره دشمن و اقدامات ظالمانه آن سخن بگویند، گفت که «آمریکا ملت یمن را محاصره کرده و می‌کشد. عربستان و امارات، صرفا ابزارهایی در خدمت طرح آمریکا هستند».

وی همچنین تأکید کرد که هر تاجری، کالاهای خود را از بندر الحدیده وارد کند، عوارض گمرک آن به ۴۹% کاهش خواهد یافت.

این مسئول یمنی با اشاره به اینکه رنج ملت یمن، معلول حضور و طرحهای آمریکاست، در پایان خاطر نشان کرد: «آمریکا از شعارهای دروغین و فریبنده خود دست بردارد؛ زیرا در کنار جامعه بین‌الملل، مسئول پیامدهای افزایش نرخ تعرفه گمرک است».

این در حالی است که هزاران نفر از مردم صنعاء در محکومیت محاصره آمریکا راهپیمایی و تأکید کردند که محاصره این کشور توسط آمریکا، آنان را به آزادسازی خاک خود مصمم‌تر خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس