کرونا نمایه

گروه استان‌ها ـ معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در پیک پنجم گفت: آمارها نشان می‌دهد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها در پیک پنجم نسبت به موج قبلی ۲برابر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر پیک پنجم این بیماری را یک اتفاق جهانی دانست و اظهار داشت: تا زمانی که ویروس کرونا می‌چرخد می‌تواند همه کشورها را در انتشار آن غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

کمبود داروهای کرونا در داروخانه‌ها

وی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا را ناشی از قابلیت ویروس جهش‌یافته دانست و بیان کرد: ویروس جهش‌یافته فعلی نسبت به ویروس‌های قبلی، قابلیت سرعت انتشار و ابتلای آن بیشتر است و هیچ کس نمی‌تواند با ساده‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امان باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تأکید بر توجه به آرامش جامعه تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی و تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف درمان و پذیرش بیماران باید  آرامش جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

چهره عجیب و غریب کرونا

جان‌بابایی با بیان اینکه فشار سنگینی در ابتلا به بیماری کرونا در جامعه وارد شده است تأکید کرد: هر مقدار تجهیزات در بخش درمان، تشخیص و امکانات بستری در استان بوشهر لازم باشد تهیه و تأمین می‌شود و هیچ نگرانی در این عرصه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌ها برای پذیرش بیماران درمانی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات درمانی و نیروی انسانی از همه ظرفیت‌ها از جمله دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی و پرستاری برای تأمین نیروی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ایجاد آرامش در جامعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند چراکه از همه ظرفیت‌ها برای درمان و پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

جان‌بابایی استفاده از ظرفیت‌های درمانی دولتی، عمومی، غیردولتی، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: نباید در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تأخیر ایجاد شود چراکه سبب افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود.


وی با ابراز اینکه برای کاهش فوتی‌های کرونایی باید از همه ظرفیت‌های درمانی استفاده شود تأکید کرد: بستری‌های موج پنجم کرونا بیش از ۲ برابر موج قبلی است که نشان از افزایش انتشار ویروس جهش‌یافته در جامعه است.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: به‌اندازه افزایش انتشار ویروس و بیماران بستری، فوتی‌ها افزایش نداشته است هرچند مرگ‌های این ویروس نگران‌کننده است.

جان‌بابایی از افزایش مراکز سرپایی درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: مراکز سرپایی درمانی در همه نقاط کشور افزایش یافته است و این درحالی است که تزریق واکسن در کشور تسریع شده است.

وی با اعلام اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده‌اند افزود: افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند چراکه اکنون بیشتر مرگ‌ها در افراد میانسال است و فوتی سالمندان کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت، پیک پنجم کرونا را آخرین موج این بیماری دانست و تصریح کرد: با توجه به تسریع در تزریق واکسن و تولید انبوه واکسن کرونا در کشور با رعایت پروتکل‌ها، پیک پنجم بیماری کرونا آخرین موج ارزیابی شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    علم بی اخلاق نتیجه اش میشه کرونا
  • حامی رهبر IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    اگه اجازه و مجوز استفاده از داروهای گیاهی صادر میشد الان کرونا نزدیک به صفر بود.ولی چون عده ای از وارد کردن دارو سود میبردند مجوز ندادند.علی برکت الله
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    انشاء الله به زودی همه واکسینه بشن و جشن پایان کرونا رو بگیریم.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    وضعیت مملکت به خاطرانتخابات به این روز افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس