ویژه ها

اصرار برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب مبنی بر امضای برجام موشکی و منطقه ای، هیچ رنگ و بویی از سهل اندیشی ندارد و این اصرارها بیشتر بوی خیانت میدهد تا کج فهمی.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** معیشت مردم در تنگنا است، رئیسی برجام موشکی را امضا کند

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «آمدن آقای رئیسی، مشکلی را در کوتاه‌مدت حل نمی‌کند، برای اینکه از جهت منابع داخلی در تنگنا هستیم، معیشت مردم با مشکل مواجه است. پس باید نوع نگاه‌مان را به برجام تغییر دهیم؛ سیاست خارجی‌مان را مورد بازبینی قرار دهیم... این بی‌اعتمادی نسبت به قواعد بین‌المللی مشکلاتی را برای ما به‌وجود آورده است. درواقع برجام جدید آمریکا با برجام ۲۰۱۵ تفاوت دارد، چون عمر برجام ۲۰۱۵، سال ۲۰۲۳ برای کنترل موشکی از بین می‌رود و به‌همین دلیل طرف مقابل به‌دنبال یک برجام جدید است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «ما خواهان این هستیم که به برجام گذشته برگردیم ولی آمریکایی‌ها طرح جدیدی برای برجام دارند که قید زمانی را طولانی‌تر کنند. ازطرفی اختلاف ما با آمریکا بر سر مذاکرات وین هم که به هیچ نتیجه‌ای نرسید بر سر این بود که آمریکا غیر از مساله برجام، انتظارات دیگری هم از دارد، ازجمله موضوع حقوق بشر و بحث موشکی...تا ما مشکل‌مان با برجـــام حل نشود، امکان ندارد که بر همه مشــکلات داخلی‌مان فائق آییم».

عطریانفر: ۶ ماه دیگر شاید کار به ستایش دولت روحانی برسد/ معیشت مردم در تنگنا است، رئیسی برجام موشکی را امضا کند

اصلاح طلبان همزمان با روی کارآمدن دولت جدید، اصرار دارند که مسیری که دولت روحانی در ۸ سال گذشته پیمود و تنها در یک قلم، دلار ۳ هزارتومانی را به دلار ۲۵ هزارتومانی رساند، همچنان در دولت رئیسی استمرار یابد.

فعالین این طیف مدعی هستند که برجام سال ۹۴ دیگر پایان یافته و اکنون آمریکا در پی برجام جدید است. توافقی که توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران را نیز شامل می شود.

متاسفانه اصلاج طلبان اصلا به مقوله بسیار مهم «داده ها و ستانده ها» در توافق توجهی نداشته و مدعی هستند که ایران باید تا اطلاع ثانوی به آمریکا یکطرفه امتیاز بدهد تا شاید در آینده تحریم ها رفع شود!

آیا ما موظفیم که نگرانی آمریکا درباره توان موشکی کشورمان را برطرف کنیم!؟ آیا ما باید برای رضایت خاطر آمریکا در صنعت موشکی و قدرت منطقه ای کشورمان بتن بریزیم!؟

پرونده خسارت بار و بدون دستاورد برجام قابل انکار  نیست و نمی شود این تجربه عبرت آموز و پرهزینه را سانسور کرد. یک سوال؛ آیا بتن ریزی در صنعت هسته ای موجب لغو تحریم ها شد!؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر بر فرض محال در صنعت موشکی هم بتن بریزیم، فردای آن روز آمریکا بهانه جدیدی مطرح نکند!؟

اصرار برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب مبنی بر امضای برجام موشکی و منطقه ای، هیچ رنگ و بویی از سهل اندیشی ندارد و این اصرارها بیشتر بوی خیانت میدهد تا کج فهمی.

** عطریانفر: ۶ ماه دیگر شاید کار به ستایش دولت روحانی برسد

«محمد عطریانفر» عضو حزب کارگزاران و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «مجموعه ابرچالش‌های دولت دوم آقای روحانی واقعا در اراده دولت نبود...با یک ارزیابی دقیق، هر منتقدِ منصفی خواهد گفت که دولت در ایجاد بحران‌ها نقش نداشت و در کنترل و رفع بسیاری از آنها هم کاری از دستش برنمی‌آمد...در مجموع تصور می‌کنم دولت دوم آقای روحانی هم با عطف توجه به محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، کارنامه‌ منفی در حوزه اقتصاد ندارد».

عطریانفر در ادامه گفت: «عمده مشکلات معیشتی طبقات اجتماعی به‌خصوص اقشار محروم ناشی از خروج آمریکا از برجام و اِعمال تحریم‌های حداکثری به وجود آمد... من به صراحت و با شناخت کافی مدعی‌ام حتی دولت‌های مقتدر و کارآمدی مانند دولت سازندگی و اصلاحات هم اگر این شرایط را تجربه می‌کردند، کار ویژه‌ای بیش از روحانی از دستشان برنمی‌آمد و همین گرفتاری‌ها را داشتند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند و اتفاق مثبتی در عرصه جهانی و در ارتباط با کشورهای قدرتمند رخ ندهد، بعد از گذشت شش‌ماه از کار دولت جدید، همین منتقدان به ستایش عملکرد دولت آقای روحانی خواهند پرداخت. نقدهایی که امروز علیه دولت آقای روحانی می‌شنویم یا ناشی از عدم اطلاع منتقدان از شیوه حکمرانی و کشورداری‌ یا عاری از انصاف است».

عطریانفر: ۶ ماه دیگر شاید کار به ستایش دولت روحانی برسد/ معیشت مردم در تنگنا است، رئیسی برجام موشکی را امضا کند

واقعیت این است که بخشی از جریان اصلاح طلب آلوده به روحیه دیکتاتوری است. بر همین اساس اگر مردم کاندیدای مورد حمایت این طیف را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند، قطعا فتح الفتوح اقتصادی در پیش است و اگر مردم در انتخابات، فرد دیگری را برگزینند، باید منتظر اتفاقات تلخ و طاقت فرسا باشند و به گذشته حسرت بخورند.

آقای عطریانفر و همفکران وی همان طیفی هستند که در سال ۸۸ جنبه شکست در انتخابات را نداشتند و با دروغ تقلب، چندین ماه کشور را دچار آشوب و التهاب کرده و سفره مردم را کوچک کردند.

این طیف از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ نیز علیرغم تصاحب قوه مجریه با امکانات و اختیارات گسترده، ظرفیت پیروزی در انتخابات را نداشته و باز هم با سوءمدیریت، سفره مردم را کوچک کردند.

در حال حاضر نیز این طیف به جهت شکست در انتخابات، پروژه ناامیدسازی و یأس آفرینی را کلید زده است. جریانی که امروز مشغول یاس آفرینی است، همان جماعتی است که سال ۹۶ مدعی بود که اگر رئیسی یا قالیباف رئیس جمهور شوند، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد...

«غلامحسین کرباسچی: دبیرکل حزب کارگزاران پیش از این گفته بود: «به نظر من مشکل دولت دوم روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی و آمدن ترامپ یا مسائل داخلی بیرون دولت و کارشکنی‌های مخالفان داخلی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و عملکردش در این دوره، یعنی از فردای انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ مربوط است؛ چنان‌که در دولت دوم روحانی از انتخاب نیروها تا انتخاب سیاست‌های خود، رویکردهایی پیش گرفته شد که مسبب وضعیت امروز است... بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

همچنین «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب- فروردین ۹۹- گفته بود: «توجه داشته باشید که دولت در سال‌های قبل خیلی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند. از آنجا که آقای روحانی در دو سال گذشته منفعل بوده و باری به هر جهت عمل کرده است طبیعتا نمی‌توان از او انتظاری داشت... من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است».

ناصری در ادامه گفته بود: «البته اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت».

** هجوم مستاجران پایتخت به شهرهای اقماری، میراث دولت تدبیر و امید

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «هجوم مستاجران پایتخت به شهرهای اقماری؛ اجاره‌داری حرفه‌ای، طرحی که دو سال روی زمین ماند» نوشت: «هر چند طرح اجاره‌داری حرفه‌ای در وزارت راه و شهرسازی از خرداد ماه سال گذشته تدوین شده بود اما دیگر زمانی برای اجرای این طرح در دولت حسن روحانی باقی نماند و به نظر می‌رسد سرنوشت این طرح نیز مانند بسیاری از طرح‌های دیگر به تصمیمات دولت جدید گره خورده است. نرخ اجاره‌بها در اکثر مناطق پایتخت در حالی رشد ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده که در نتیجه آن رونق بازار اجاره در مناطق و شهرهای حاشیه‌ای تهران را رقم زده است. به گونه‌ای که حالا با هجوم شدید مستاجران به شهرهای اقماری پایتخت مواجه هستیم. این در حالی است که طرح اجاره‌داری حرفه‌ای می‌توانست شرایط را به گونه‌ای دیگر شکل بدهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اواسط سال ۱۳۹۸ طرح اجاره‌داری حرفه‌ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. آیین نامه اجاره‌داری حرفه‌ای به منظور احداث واحدهایی به قصد اجاره‌داری، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، پرداخت ودیعه مسکن و اعمال مقرراتی برای افزایش مدت زمان اجاره از طرف وزارت راه و شهرسازی به دولت ارایه شد و در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار گرفت. البته این مبحث در زمان آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی هم مطرح می‌شد اما شکل اجرایی نیافت».

عطریانفر: ۶ ماه دیگر شاید کار به ستایش دولت روحانی برسد/ معیشت مردم در تنگنا است، رئیسی برجام موشکی را امضا کند

براساس گزارش های رسمی بانک مرکزی، حدود ۳۵ درصد و براساس برخی آمارهای منتشر شده، حدود ۴۵ درصد از درآمد خانوارهای ایرانی صرف مسکن می‌شود. همچنین پژوهش های کارشناسی نشان می‌دهد در سال‌های اخیر با افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن، مسکن سهم بسیاری از هزینه‌های خانوارهای ایرانی همچون خوراک، پوشاک، تفریح و... را بلعیده است.

در دولت روحانی مسکن مهر تکمیل نشد. مسکن اجتماعی در حد شعار باقی ماند. احیای بافت فرسوده و نوسازی بافت روستایی مورد بی اعتنایی قرار گرفت و مدیریت بازار اجاره بهای مسکن نیز رها شد و همین امر، جولان دلالان و سوداگران مسکن را در پی داشت.

در ۸ سال اخیر به جهت بی عملی دولت در ساخت مسکن با افزایش سرسام آور قیمت خرید و اجاره مسکن مواجه بودیم و همین امر مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرد.

هجوم مستاجران پایتخت به شهرهای اقماری تنها یکی از نتایج عملکرد بسیار ضعیف دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    45 5
    خدایا شر این غربگدا هارو از سر ماملت ایران کم کن همین هایی که دائما دم از رابطه با اسراییل میزنند و کاسبان تحریم هستند ( وقتی با وعده برجام رفع تحریم ها امدند و گفتند ما با قهرمان دیپلماسی مان (ظریف) همه تحریم هارا بر میداریم ولی باعث وضع تحریم های بی سابقه ای علیه ایران شدند ) همین هایی که مخالف دفاع از حرمین امامان معصوم هستند همین هایی که میگویند باید بر سر توان موشکی خود هم مذاکره کنیم و همین هایی که باعث باز شدن سفارت اینگلیس خبیث ( قاتل 9 میلیون ایرانی در جنگ جهای و هنوز هم همون ملکه شان دارد حکومت میکند ) واسراییل در فتنه 88 گفت ...... طلبان به نمایندگی از اسراییل با ایران اسلامی میجنگندو واقعا پرویی نجومی رو باید از این اصلاحاتی ها یاد بگیریم کسانی که فقط با تهمت میتوانند کاری کنند
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      3 22
      آقای بلال نفوذی شما هستی که وضع اقتصادی خوبی داری و با کمال پر رویی میای حرف میزنی
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      19 0
      در 6 ماه آینده بیشتر مشخص میشه دولت رو.... چه گندی بالا آورده است.
    • SE ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      14 0
      رو.... و دولتش جیب ملت و کشور را یکجا خالی کردند
    • چلارسی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      22 0
      21:39 از نوع پاسخ دادنت معلومه که خیلی ...سوادی، اول: در پاسخ به بلال بایست در همون جایی که طرف نظر نوشته پاسخش رو بدی نه در جاییکه شخص دیگری نظر نوشته، دوم: از روی نوشته بلال متوجه نفوذی بودنش شدی؟ من چندین بار خوندم جز روشنگری مستدل متوجه چیز دیگه ای نشدم، شاید این از عجایب سایت مشرق هست که میشه اینچنین نفوذی ها رو شناخت، سوم: خدایی واقعا توانایی خارق العاده ای داری که از یه نظر تونستی وضع مالی فرد رو هم تشخیص بدی، ولی در کل پاسخت سراسر از کینه و بغض و ناراحتی هست می توانستی محترمانه تر پاسخش رو بدی و باب بحث رو باز کنی. اهانت، خشم و عصبانیت آثارش اول از همه به خود فرد ضرر میرسونه. یاد بگیریم محترمانه برخورد کنیم.
    • بلال IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      10 0
      21:39 سلام پشت کیبرد همه میتوانن اهانت کنن که نشاندهنده شخصیت و میزان ادب فرد هست، با اهانت مشکلی حل نمیشه میتونستی بیای در همون قسمت که من نظر نوشتم پاسخ بدی و نظرت رو در خصوص مطالب بیان شده بفرمایی، تهمت و افترا به دیگران مجازات سختی دارد، حکم شرعی : مقام معظم رهبری: «سؤال: افترا و تهمت زدن به دیگران در صورت عدم اثبات چه حکمی دارد و وظیفه کسی که تهمت زده چیست؟ جواب: تهمت از گناهان بزرگ است و توبه جدّی و واقعی از آن لازم است و باید گفته‌های خود را نزد هر کس که رسانده است، تکذیب کند و رضایت کسی را که به او تهمت زده است، به دست آورد.». بنده حقیر جانباز جنگ تحمیلی و اگه ریا نباشه و مشرق هم منتشر کنه در حال حاضر مستاجرم. عاقبت بخیر بشیم انشاءلله
    • چلارسی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 0
      جناب 21:39 با جواب آقای بلال ماجرا جالب شد، حال برو توبه کن. تهمت نزن برادر قبل نوشتن و سخن گفتن اندکی فقط اندکی تامل و فکر آدمی از سقوط نجات میده و بقول مولی امیرالمومنین در هنگام خشمو عصبانیت نه تصمیم نه دستور و نه تنبیه.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    39 2
    قراره توی این ۶ ماه نفوذی ها چه کنن؟ این پالس غیرمستقیم، اعتراف جالبی بود
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      7 34
      میشه دقیقا بگی نفوذی چیکار میتونه بکنه من بی سوادم
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      16 0
      نفوذی با بخشنامه غیر کارشناسی میتونه صنعت نیروگا های خورشیدی رو با تعرفه گذاری دستوری نابود کنه و امروز مردم باید شاهد خاموشی باشند .و خیلی هم خوب میدونه نتیجه این کار چیه و عامدا این کار رو انجام میده در حالی که همه کارشناسان صنعت برق همون موقع اعلام کردن که این کار چه اشکالاتی داره
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      17 0
      چه بسا نامه زدن که به ایران حمله کنین تا ما خائنا بگیم زمان ما ، ما زبان دنیا رو بلد بودیم نذاشتیم جنگ شه. انقدر خائن هستند.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      15 0
      جریان نفوذی میتونه آب خوردن مردم و همه زندگی آنها رو گروگان بگیره بعد بگه اگه می خواهید مشکل آب خوردن ملت و بقیه مشکلات کشور حل بشه باید تسلیم آمریکا شیطان بزرگ بشید
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      20 0
      یکی از کارهایی که نفوذی میتونه بکنه فراهم کردن شرایط برای پایین نگه داشتن سطح سواداست . طبیعتآ خیانت در فضایی که پر از بی سواده خیلی راحت تر هست.سوادیادت نره
    • بلال IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      60 0
      17:31 بی سواد، نفوذی ها همان کاری می کنن که در جریان فتنه بنزینی آبان 98 انجام دادن، به این خاطره مارشال تیتو در دیدار با دانشجویان توجه کن «تیتو گفت : چندسال پس از پیروزی انقلاب و استقرار دولت از کا گ ب اطلاع دادند که در کابینه شما یک جاسوس سیا وجود دارد. وی را شناسایی و دستگیر کنید. وی افزود؛ تمام تلفن ها و مکاتبات و رفتار افراد کابینه را تحت کنترل قرار دادیم و پس از مدتی مایوس شدیم هیچ نشانی از جاسوس پیدا نکردیم. (تیتو با ادعای استقلال از روسیه نمی خواست این جاسوس توسط روس ها شناسایی شود) تیتو پس از مدتی جستجو، ناامیدانه و عاجزانه درخواست شناسایی و معرفی جاسوس در کابینه را از روسیه می نماید. از “ک گ ب” به وی اطلاع می دهند “معاون اول تو در کابینه جاسوس سیا است.” تیتو از این خبر متحیر می شود و پس از اتمام یکی از جلسات کابینه از وی می خواهد بماند. تیتو ادامه داد: در یک جلسه دو نفری اسلحه را روی شقیقه معاون اول گذاشتم و از وی سوال کردم آیا تو جاسوس سیا هستی؟ او که متوجه شد قضیه لو رفته است به جاسوسی خود اعتراف نمود. تیتو از او سوال می کند از چه وقت با سیا همکاری می کنی؟ پاسخ: از زمان دانشجویی قبل از پیروزی انقلاب در زمان جنگهای چریکی! س: در این مدت با تمام کنترل های امنیتی، هیچ ارتباطی با سیا، از تو کشف نشد؟ ج : الآن هیچ ارتباطی با سیا ندارم. س: چگونه عضوی هستید که ارتباط ندارید؟ ج: سیا مسئولیتی به من واگذار کرده که وظیفه ام را انجام می دهم. س: مسئولیت تو چیست؟ ج: به من ماموریت داده شده تا “در سپردن پست ها به افراد غیر تخصصی عمل کنم” و تاکنون هم این گونه عمل کرده ام! تیتو گفت: بعد از شنیدن این اعترافات نگاهی کردم به افراد کابینه و مدیران ارشد دیدم همین طور است!! هیچ کس سر جای خودش نیست! خبر 1250875 مشرق را جستجو کن خاطرات آقای عبدخدایی رو بخون تا با نفوذ و نفوذیها آآآآشنا بشی آقای بی سواد کلاهتو بالاتر بذار و به دورتر نظر بینداز تا مجبور به اعتراف به بیسوادی خودت نشی. مشرق ببخش طولانی شد.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      27 0
      ۱۸:۳۹ . طولانی بود ولی عالی بود. ممنون استفاده کردم.
  • حسین IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    28 1
    سلام خدا ریشه شما را بسوزاند پررویان نجومی .شما وهمفکرانتان از این همه چپاول مال مردم مظلوم سیر نشدید دست از سر ملت بر دارید ومال دزدی بردارید برید پیش فرزندان دلبندتان که در آمریکا کانادا.انگلیس زندگی می کنند پیش ارباب بهتر خوش می گذرد آنجا هم همین حرف ها بزنید بهتون پول میدم لطفاً برید
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      17 0
      اصلاحات=پررویی نجومی
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      7 0
      اصلاحات=.... سیاسی
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    28 1
    خودشان میدونند تو این ۸ سال چه بلایی سر مملکت اوردند. انشاالله خدا نقشه شون را ناکام بذاره
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      11 0
      انشاءالله
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      8 0
      اکنون که دوره دولت جناب روحانی با آن وضعیت تاسف بار حساب های مالی و اقتصادی . پشیزی که هیچ بلکه بدهکاری های گنده را میراث گذاشت . معلومه . اگر ید بیضا هم داشته باشی ِ نمیتونی اوضاع را سامان فوری و حتی میان مدت داد و مشکلات فراوان فراروی دولت جدید است . که وقتی فکرش را میکنم . از صمیم قلب آرزوی موفقیت برای دولت و آقای رئیسی که مجاهدانه شانه به این مسئولیت داده . دارم و دعا میکنم. . امیدواریم . بقیه اگر کاری نمیکنند . لطفا در آینده نمک بزخم نپاشند و مردانه مسئولیت خود را بپذیرند . حداقل بعنوان شهروند مملکت و دل در گرو آن دارند
  • mojtaba SE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    20 2
    عطرینفر ضد موجودیت نظام است و هم ذاتا دنبال آنارشیزم و مرکز ترویج نا امیدی...
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      15 0
      فتنه گران 88 همچنان به دنبال ناامیدکردن مردم هستند
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    21 1
    سیاست قطعی که امام خامنه ای به شرح زیر فرمودند خط قرمز ماست و هر کس بر خلاف آن بگوید در عمل ضد ولایت فقیه است: «سیاست کشور در باب تعامل با طرفهای برجامی و در باب خود برجام، صریحاً اعلام شده؛ از این سیاست هیچ تخطّی نباید کرد؛ این سیاستی است که اعلام شده، مورد اتّفاق هم بوده؛ یعنی این جور نیست که این سیاست، سیاست استثنائی‌‌ای باشد در بین سیاست[های دیگر]؛ نه، این سیاستی است که مورد اتّفاق همه بوده. آن سیاست هم عبارت از این است که آمریکایی‌ها باید تمام تحریمها را لغو کنند، بعد ما راستی‌‌آزمایی خواهیم کرد؛ اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت ما به تعهّدات برجامی‌مان برمیگردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهّدات برخواهیم گشت؛ این سیاستِ قطعی است. قول آمریکایی‌ها را [هم] معتبر نمیدانیم؛ اینکه بگویند ما برمیداریم و روی کاغذ بردارند، این فایده‌ای ندارد؛ عمل لازم است؛ باید در عمل تحریمها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن بشویم که تحریمها برداشته شده، آن وقت به تعهّداتمان عمل میکنیم.»
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      10 0
      آفرین نکته بسیار مهمی بود
  • سید IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    13 2
    شرایط روحی اصلاح طلبان تـ...ع آور در اثر نابود شدن پایگاه جعلی اجتماعی شان پس از چند انتخابات اخیر، چنان به هم ریخته و مشوّب است که اصحاب رسانه ای شان آرزوهای خود را به عنوان تحلیل ارائه می دهند! مثلاً به آرزوی عطریان فر دقت کنید که امید دارد مردم چند ماه دیگر آرزوی دولت حسن روحانی را بکنند! موضوع جالب تر آن که اگر چنین می اندیشند، پس از سوی دیگر چرا می گویند دولت روحانی ربطی به اصلاح طلبان ندارد!؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    16 1
    به عطریانفر: ......
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      11 0
      مرگ بر منافق
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    10 0
    این منافق صفتان دارند به مخالفان دولت رییسی پالس میفرستند هر کجا که هستید در این شش ماه کارشکنی کنید اینها خیلی نامردند
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    10 0
    آره موشک ها رو هم بدیم بره اون وقت آمریکا راحت تر به حسابمون برسه.گوش به حرف این معاندین ندین که معلوم نیست چه خوابی برای مملکت دیدن.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    12 0
    به عطریانفر باید گفت در طول هشت سال به اندازه ۸۰ سال در نابودی اقتصاد کشور سهیم هستید
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 4
      آقا ایشان اطلاع داره که دولت با چه وضعیتی تحویل دادند و با تدجه به شرایط درآمدی و مخارج کشور ِ میگه شاید اوضاع اقتصادی سخت تر شود و مردم یاد روحانی کنند . در دولت های قبل هم چنین بود . چقدر یاد دولت های قبلی میکردند . چون تورم میرفت بالا
  • جين IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    اخه مرد حسابي اولا گمانه زني درست نيست محاكمه قبل از جرم است حالا مبنا بگذاريم كه اصلا حرف شما درست اما اين ملتهب كردن اوضاع است براي رسبدن به اهداف شوم
  • سیدهادی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    این...های اصلاح مفسد تا به جهنم نروند دست از سر این ملت مسلمان بر نمیدارند
  • مقدس IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    اف بر تمام ارازل و اوباش فاسد وطن فروش اصلاحاتی
  • حسين DE ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 1
    اگر هنوز كسانى هستند كه بدنبال معنا و مفهوم خيانت و وطنفروشى هستند لطفاً اظهارات بيگدلى و عطريانفر را در روزنامه "آرمان" و "شرق" مطالعه كنند و علاوه بر دانستن معانى فوق با نوع نگرش و تفكر خائنانه و رذالت و پستى اين دو نفر كه نمايندگان جريانات خائن و مزدور اصلاح طلبان و ليبرالها هستند آشنا گردند.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    میشه لطفا ذهنتان را ببندید .بنظر می رسد خیلی مشتاق نابودی مملکت هستید. مطمئن باش بیشتر از این بلائی که شما به این مملکت زدید. بدتر نخواهد شد البته شک ندارم که دارو دسته شما برای بیکار نخواهند نشست.
  • محمدایوب IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    عطریانفر. این آرزو را به گور ببر نه 6ماه نه 6سال گند رو... را ازیاد نمی برند انشاالله با بازخواست او یاد وخاطره اورا گرامی میدارند
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    قبلافقط آرزوبرجوانان عیب نبودالآن بربازماندگان دولت قبل هم عیب نیست.شبیه اول انقلاب شدیم.یادمه مخالفان میگفتن صبرکنین۶ماه دیگه ی انقلاب میشه.نشد،گفتن ی سال دیگه.نشد،گفتن ۲سال دیگه...آقای عطریانفرالآن ازانقلاب چندسال میگذره؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    آقای بیدگلی اجازه دهید دولت کاملا مستقر شود ، بعد دستور بفرمایید ، هشت سال است من بازنشسته شرایط سخت را تحمل کردم ، حالا شما هم کمی صبور باشید .
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    خدایا شر منافقین از سر این مردم کوتاه کن
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    شاید این که اصلاحطلبان نفوذی، به غرب پالس حمله به ایران رو دادن درست باشه. تا هم ایران ساخته نشه، هم مردم راضی بشن به مدیریت افتضاح اصلاحلبان. یادمون نمیره روحانی روز آخر چی گفت. گفت وزیر خارجه فرانسه گفت ما می خواستیم حمله کنیم، تو اومدی منصرف شدیم!!! در حالی که برعکس، داشتن با جلیلی مذاکره میکردن و دوران احمدی نژاد جنگ رو دور کرد، برعکس زمان خاتمی که کشور رو محاصره آمریکا(عراق و افغانستان)تحویل داد و هر روز شایعه بود امروز آمریکا بعد از عراق و افغانستان میخواد به ایران حمله کنه. حتی یادتون باشه هخا هم میگفت من میام!!! با لباس نظامی!!! دوران خاتمی این بود! اما دوران احمدی نژاد به خاطر قوتش، ایران رو از محاصره درآورد و از شعارهای اوباما پایان جنگ شد. این جمله روحانی نقل قول خنده دارش از فرانسه، پالس و خبری است که من برم حمله میشه! عطریانفر هم که میگه مردم ستایش روحانی رو میکنن! درخواست اصلاحطلبان برای حمله به ایران (برای کسب وجهه و کارنامه ساختگی که نذاشتیم جنگ بشه) ظاهرا درست و قطعیه
  • مجید IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    شما بیخود میکنید از جانب ملت برجام موشکی رو تایید وتبلیغ میکنید مگر عراق لیبی نبودند شما خیانت به مملکت رو خوب بلدی
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    دوران توکل بر آمریکا تمام شد جناب عطریانفر دوران توکل بر خداست و رسیدن روزی مملکت از جایی که گمان نمی بری
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    12 0
    این جملات قصار ی عطریانفر مثل جملات جان بولتون بود که میگفت :. ایران جشن چهلمین سالگرد ‍‍‍پیروزی انقلاب خود را نمی بیند، ؛)) خوب چی شد !؟ در تاریخ 10 سپتامبر، جان بولتون از سمت خود توسط ترامپ برکنار شد. ؛)) / ۶ ماه دیگه هم که تموم بشه و کسی از دولت روحانی تشکر نکنه خواهند گفت یک سال دیگه !! دوسال دیگه !! سه سال دیگه و...:))) / حالا چه عجله ایه که اصلاح طلبان دارند که ی رئیسی بره برجام‌موشکی رو‌امضاء کنه !؟ تا ۶ ماه دیگه لطف کنید ساکت شوید / چند ساله که تحریم هستیم !؟ بیش از ۴۰ سال تو این ۴۰ سال یه بار تا حالا شده با وجود تحریم ها از توان موشکی مون دست برداریم !؟ که چرت و پرت میگین ی عطریانفر / اونیکه گنده تر از شما بود (مرحوم هاشمی) و ارزو میکرد در دوره دوم دولت ی روحانی به این برسیم که بودجه نظامی قطع بشه و صرف تولید علم بشه و داشتن سپاه و ارتش رو زیر سوال میبرد و ما رو با ژاپن مقایسه میکرد این ارزو رو با خودش برد اون دنیا / حالا شما اومدی توصیه میکنی که ی رئیسی بیاد برجام موشکی رو امضاء کنه !؟ ؛)) / شتر در خواب بیند پنبه دانه / چیه کفگیرتون ته دیگ خورده و جیره مواجب احیانا نمیرسه !؟ که برای اونور ابی ها ... ... بابت این جملات قصار دشمن شاد کن / برجام ۲ (موشکی و منطقه ای ) وبرجام ۳ رو تو خواب میبینید / مهدی هاشمیکه تو زمان دولت دهم یا نهم به دشمن گرا میداد که ایران رو بیشتر تحریم کند الان کجاست !؟ اون روح‌الله زم الان کجاست !؟ با این دست فرمونی که شما دارید میرونید سرنوشتی بهتر از اونها نخواهید داشت / روح االه زم هم خیلی رو حمایت غربی ها و براندازان و ملکه و نیرهای اطلاعاتی اروپایی و فرانسوی حساب میکرد اما همون غربی ها نتونستن از پای چوبه دار نجاتش بدن / بد نیست شماها هم یه کم از سرنوشتش درس بگیرید و رو اسب باخته شرط نبندید
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    اصلاح طلبان بعنوان آخرین سنگر دشمن در حال جو سازی و جنگ روانی علیه دولت انقلابی آقای رئیسی با تبلیغ دلار صدهزارتومانی و تورم بسیار بالا و گرانی کالاهای اساسی به منظور وارد کردن ایران به مذاکرات مطابق با نظر آمریکا هستند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    آقای عطریانفر دنبال بهانه برای ستایش بت رو.... هستی فرصت را از دست نده. ما ملت همیشه خدا را ستایش می کنیم و از او کمک می خواهیم.
  • saeed IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    خد لعنت کنه اصلاح طلبان باعث وبانی وضع موجود را ، ان شاءالله با یاری خدای بزرگ ، همراهی ملت و همت و اراده دولت سیزدهم کشور بر مشکلات غلبه کنه و چشم دشمنان کور بشه
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    دزدها و قاچاقچیها و اختلاسگرها و خائنین، نیازی ندارند شش ماه صبر کنند. از همین الان میتونند ستایش دولت رو.... رو شروع کنند. دولت رو... بهشت دشمنان ملت بود.
  • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    عطری فر همون موجودی بود که تحلیل کرد ریسی به سرنوشت کروبی دچار خواهد شد تا این حد اینا تحلیل بلدن
  • امیرو IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    عطریانفر پس کی میخوای بیدار بشی؟
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 0
      آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند لعنت خدا بر اصلاح طلبان و نفوذی های دو تابعیتی و وابسته به غرب دولت روحانی
  • روح الله IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    این مدعیان اصلاحات روی وقاحت و نفهمی رو سفید کردن
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    اصلاح طلبان از این قماش دست از خیانت بر نمی دارند هرگز
  • مادربچه هاومعلم مدرسه US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    9 0
    شما غربگداهاقبل از آغاز دولت جدید شروع به قدردانی از دولت روحانی کردید....بالاخره در کاررهی اوشریکید
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      13 1
      مادربچه ها معلم مدرسه کی وقت میکنی که VPN بزنی و وارد بشی؟!!!!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    چیه اینقدر مغز رامعیوب میکنه‌؟
  • خسرو IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 0
    آقای عطریانفر این آرزو را انشااله به گور خواهید برد این غربگرا ها همرا با منافقین چه هجمه ای را در شروع دولت سیزدهم بر علیه ان شروع کرده اند و دارند تمام کمبودها و بی لیاقتی های هشت ساله را به رئیسی نسبت میدهند و ذهن مردم را عوض میکند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    9 0
    عطریانفر زبانت لال بشه
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    راستی دوستان یه سوال ؟ چرا این اینهمه مدت دخالت امنیتی میکنه کسی بهش تذکر نمیده ساکت باشه ؟؟؟؟ مجبوره که حرف بزنه ؟ مگه از کسایی نبود که تا دید جرم کرده توبه کرد و گفت من نادمم من پشیمان من گووووووووووووووووووووووووووووووووول خوردم ؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    ای مرد کوچک اصلاح طلب : 6 سال دیگر هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد بیخود به دلت صابون نزن !
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    این روزنامه کلا دروغ پراکنی میکنه
  • یوسف GB ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    8 0
    تا زمانی که نفوذی ها وجاسوسان انگللیس محاکمه نشوند واموال دزدی مصادره نشود امید چندانی به تغییر نیست
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    حرف رایگان می زنند،اصلاحات وبی عطر
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    عطریانفز ، زبان تو رو... و هم پالگی هایت لال و بریده باد ، شما دشمن ایران هستید
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    ارزوی امدن این شش ماه و که گفتی و انشاالله به گور سیاه میبری تو و همه هم حزبیات
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    با سلام عطریانفر مدعی برخورداری شناخت لازم از مسایل کشور است. بنظر می رسد امروز همه مردم از مسایل کشور شناخت داشته باشند و با این پشتوانه در انتخابات گزینش متفاوت از نظرگاه عطریانفر نمودند. دولت آینده هدف، روش و الگوی جدید پیشرفت و بهبود شاخص های اقتصادی و زندگی مردم است. ما نه تنها از انتخاب خود پشیمان نمی شویم بلکه از همه امکانات برای موفقیت این دولت مردمی استفاده خواهیم نمود. ضمنا از نظر نگارنده دولت های سازندگی اصلاحات و روحانی علاوه بر سوء مدیریت و سایر مولفه ها فاقد خلاقیت در اداره اقتصادی کشور بوده و بطور مسرفانه ای کشور را اداره کردند.
  • رضا IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    واقعا اقای عطریانفر شعور سیاسی پایینی دارد که تو این هشت سال متوجه نشد روحانی در حد اندازه ریاست جمهوری نبود که مملکت رابه ویرانی کشید یک قلم نابود کردن پول ملی دلار ت ا سی وسه هزار تومان رساند یا از روی عمد این افاضات را میکند که بوی نوکری امریکا وخیانت میدهد
  • س IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    خدایا شر منافقین رو به خودشون برگردان. زهی خیال باطل برجااام موشکی!!!!بابرجام تون به فرجام رسیدید
  • س IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 0
    زهی خیال باطل برجااام موشکی !!!با برجامتون به فرجام رسیدید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    به مرده رو بدهی کفن جین میخواد. ننگ بر هر چی فتنه گر، بخصوص که سابقه عضویت منافقین هم داشته باشد.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    مگه اینکه داعش ایران رو تصرف کنه که ما بخوایم حسرت دوران روحانی رو بخوریم!! شاید همونا هم قابل تحمل تر باشن، حداقل آدم می‌دونه دشمنن...
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    البته اما روحانی حقیقی نه اسمی
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    8 0
    ۶ ماه دیگر شاید کار ما اصلاح طلبها و غربگداها باز به ستایش دولت روحانی برسد اینطوری که این دولت خیز برداشته و مردم پشت سرش هستند نمیشه جلوشون ایستاد و خود مردم وابستگان را لو خواهند داد./ ما غربگداها معیشت مردم را در تنگنا قرار دادیم و زمین سوخته تحویل دولت رییسی دادیم تا مجبور شود رئیسی برجام موشکی را امضا کند
  • DE ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    باز این عطریانفر شیشه عطر شیکوند ای بابا خب مراقب باش خیلی چیزها به آدم نمیسازه .
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    اموال و دارایی این جماعت خائن که طی ۸ سال گذشته ملت و کشور را نابود کردند مصادره و آنان را سریعا محاکمه نمایید‌‌
  • مهدی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    معیشت مردم بخاطر خرابیهای دولت رو... است، حتی در ماه آخر مجوز افزایش قیمت لبنیات و نان و دارو را صادر کرد، اما این افراد آن زمان انتقاد که نکردند هیچ حرفی هم نزدند انگار لال بودند، رییسی آمد معجزه کرد زبان اینها باز و دراز شد، شما اصحاب رو... بد هستید
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    6 1
    آقای عطریان فر، موشک خط قرمز مااست ساکت شو
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    7 1
    سارق مسلح هم به شما شرف داشت
  • حسین IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    8 1
    هنوز دولت سر کا رنیامده شروع کردی. کی میخواین تو و امثال شما آدم میشین
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    8 1
    این اگه .... سیاسی نیست پس چیست؟ مرگ بر غربزده وطن فروش
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    8 1
    آقای عطریان فر آرزوی برجام موشکی را به گور خواهی برد اگر پشت گوش خودرادیدی برجام موشکی را خواهی دید موشک خط قرمز مااست
  • مهندس م ش از آمریکا US ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    به هیچ عنوان توان دفاعی را ضعیف نکنید که فقط یک احمق یا خائن چنین می‌کند.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 0
    اوایل دولت ی احمدی نژاد هم یه عده از بزرگان اصلاحات رفته بودند به عربستان میگفتند که نگران نباشید این دولت (دولت احمدی نژاد) ۶ ماه بیشتر دووم نمیاره ؛))) / اون ۶ ماه شد ۴ سال و این حضرات کاری نتونستند بکنند بعد اومدند فتنه ۸۸ رو رقم زدند که از این طریق کودتا کنند / بازهم تیرشون به سنگ خورد و خودشون اطرافیانشون رفتند تو حصر و بی ابرویی نصیبشون شد/ و هنوز که هنوزه مهر فتنه ۸۸ و حمایت از اون رو پیشونی این حضرات اصلاح طلب هست / خیلی هم سعی کردن که بگن فتنه نبود و حادثه بود اما باز شکست خوردند و ۹ دی ۸۸ از مردم جواب سختی دریافت کردند و ۹ دی بقول رهبری معظم در تاریخ ماندگار شد / خوب دولت نهم و دهم هم صرف نظر از برخی معایب !! ۸ ساله شد و این حضرات خداروشکر کاری نتونستند بکنند / بعد از اون ۸ سال اومدند دستاوردهای دولت احمدی نژاد مثل مسکن مهر و کارت سوخت رو زمین زدند که تو ذهن مردم خراب کنند اون طرح ها رو ، باز نتونستند و مردم اونها رو تو برخی مسائل با دولت احمدی نژاد مقایسه میکردند و همان قیاسهای درست هم کار دست این حضرات داد و تو سه انتخابات مجلس یازدهم و شورای شهر و ریاست جمهوری سیزدهم سیلی محکمی از مردم خوردند / حالا سخنان ی عطریانفر همون دور باطل و شکست خورده سابق اصلاح طلبان است که عرض کردیم / اینها با این حرفهای صد من یه غازشون علارغم اعتراف بززگانشون به شکست اصلاحات در صندوق رأی ، دارن سعی میکنن وانمود کنند که اصلاحات به پایان خودش نزدیک نشده ؛))) / اصلاحاتی که دور باطل و شکست خورده رو داره ادامه میده اگه ناکام مونده و شکست خورده مقصر خودشه/ عمریه دارید سنگ غربی ها رو یه سینه میزنید و به حمایت ظاهری اونها دل خوش کردید و شکست خوردید اگه خوبه و نتیجه گرفتید بازهم ادامه بدین و هر دفعه شکست سنگین تری از مردم بخورید /
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    تنها راه کنترل وضعیت موجودکاهش هزینه های دولت و کاهش هزینه های پروژه های عمرانی وفرهنگی وپائین اوردن قیمت ارزه تا دلالها اجناس احتکارشدشون رو بریزن توی بازار
  • احمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    اتفاقا شش ماه دیگر کار به نکوهش بیشتر روحانی خواهد کشید وقتی این دولت باتمام توان کارکند ومشکلات را ازپیش روی مردم بردارد .
  • كريم IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    اي .... فر، با وجود خائن ها و وطن فروشهايي مانند شما افساد طلبان و نفوذيهايتان كه هنوز در دولت وجود دارند يا خواهند داشت ،احتمال همه ي چيزهايي كه گفته اي در دولت آقاي رئيسي بعيد نيست.
  • حسین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    آقای عطریانفر لطفا ........
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    نفوذیهاعزادارهستند.
  • غلامحسین عالی PL ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    باید این جاسوسان ونفوذی هارا بدون رودربایستی بازداشت ومحاکمه وبه اشد مجازات محکوم کرد والسلام .
  • US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اصلی‌ترین خصیصه مورد لزوم برای هر دولت در راستای اجرای برنامه‌های خود، موضع آن دولت در قبال مطالبه‌گری مردم و پاسخگو بودن در قبال اقدامات انجام شده یا بر‌جای مانده از دولت قبل خواهد بود. در بسیاری از کشورهای جهان (از اروپا تا آسیا) دولت‌ها به‌طور صریح در قبال وظایف خود جوابگوی سوالات و انتقادات عمومی یا نمایندگان مردم بوده و همین امر موجب شده است سران دولت‌ها و وزرا بارها وادار به استعفا یا کناره‌گیری جمعی شوند. بی‌شک در این کشورها، مردم مطالبه‌گری را بلد بوده و دولت‌ها نحوه مطالبه آنها را به‌خوبی می‌شناسند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    میگن اصلاح طلبان دعا می کنند که دولت رئیسی موفق نشه گفت مگه دعا بلدن گفت بله میرن کنار دیوار کاخ سفید شمع روشن میکنند واز کدخدا میخوان که یاریشون کند
  • علیرضا DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    تا آخر عمر لعنتت می کنم دولت یازدهم و دوازدهم و طرفدارانش، مملکتو صد سال عقب انداختید و فاصله فقیر و غنی را بحدی رساندید که مردم تو سطل آشغال دنبال غذا می گردند و ما را دشمن شاد کردید باید تک تکتون محاکمه بشن خدا انشاء الله ازتون نگذره دلمونو درد اوردین هشت سال درد آور گذشت
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 0
    اثاروتبعات کارهای ذلیلانه روحانی تا شش قرن دیگه باعث ثنا گویی مردم به همین شدت امروز باقی خواهد ماند روحانی تاریخی شد با شش ماه فراموش نمیشود
  • هموطن IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    128 هزار نفر ازراننده تاکسی بگیرتا استاددانشگاه افسر تابقال تا دانشجو خلاصه همه جور ادمحقوق بگیر امریکا بودند این ها الان کجا هستند مشغول گوشدادن به صدای امریکا و انجام دستورات ان هستند
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    شمااصلاح طلبان در 8سال گذشته دولت روحانی را ستایش کردید چون دست ساز خودتان وبازوی اجرایی شماخائنین بود و این طبیعی است که برای 8 سال آینده این حرفها را سر هم کنید.
  • عبدالله IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    آقای عطریان فر به همین خیال باش. خوب معلومه که هر چه این دولت جهت رفع مشکلات و خرابی های به ارث مانده از دولت مورد حمایت جنابعالی اقدام میکنه به تو و هم قطارانت فشار میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس