داورزنی: نه مافیا داریم و نه جریان قدرت/ نباید وقتی نیستیم همه چیز را زیر سوال ببریم

رئیس فدراسیون گفت: در والیبال نه مافیایی وجود دارد و نه جریان قدرت و این صحبت کسانی است که قبلا در کادرفنی یا فدراسیون بوده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در مورد اینکه ارزیابی‌تان از عملکرد والیبال در المپیک چیست، اظهار داشت: هدف و آرمان ما این بود که به جمع چهار تیم برتر برسیم. بر همین مبنا، فرایند انتخاب سرمربی و دعوت بازیکنان صورت گرفت. یک‌سال و نیم مسابقه‌ای در آسیا برگزار نشد تا اینکه به لیگ ملت‌ها رفتیم. ۱۵ بازی در آنجا انجام دادیم و همین مسابقات فرصتی برای کادر فنی بود که بازیکنان را به خوبی بشناسد.

وی ادامه داد: در المپیک توکیو شروع خوبی داشتیم و توانستیم لهستان را ببریم، اما آن مسابقه انتظارات عمومی را بالا برد و شرایط به وجود آمد که باعث شد مقابل کانادا بازنده باشیم و با باخت ژاپن نتوانستیم صعود کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه چرا سرمربی تیم ملی دیر انتخاب شد، گفت: در دنیا معمولاً المپیک به المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند. طبیعتاً یک مربی چهار سال فرصت دارد که با تیم کار کند و در میدان بزرگی مانند المپیک نتیجه خوبی بگیرد. بعد از کولاکوویچ نظر دوستان این بود که یک مربی انتخاب کنیم که از لحاظ شخصیت کاری شرایط متفاوتی داشته باشد. دوستان متفق‌القول به انتخاب آلکنو رأی دادند. قبول دارم که باید سرمربی زودتر انتخاب می‌شد. 

بیشتر بخوانید:

فرار داورزنی از پاسخگویی به دلایل ناکامی والیبال

* معروف برای خداحافظی صحبت رسمی با ما نداشته/ باید خون جدید تزریق شود

وی در مورد اینکه خداحافظی معروف چقدر به واقعیت نزدیک است، گفت: همه بازیکنان که در المپیک حضور داشتند، مملو از انگیزه بودند. طبیعتاً آرزوی همه بازیکنان این است که در المپیک حضور داشته باشند. البته سعید معروف هنوز صحبت رسمی با ما در مورد خداحافظی نداشته و بعد از بازی با ژاپن عنوان می‌کرد که می‌خواهد خداحافظی کند. 

داورزنی در مورد اینکه آیا شما راضی به خداحافظی معروف هستید یا خیر،‌ عنوان کرد: بازیکنان تا زمانی که می‌توانند کمک کنند و در خدمت تیم ملی هستند، مگر اینکه شرایط به شکلی باشد که نتوانند ادامه دهند. روند والیبال ما باید به شکلی باشد که هر دوره چند بازیکن جوان به تیم ملی اضافه شوند و مرتب باید خون جدید تزریق کنیم. الان هم بازیکنان ۲۲ و ۲۳ ساله داریم که می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای معروف، موسوی یا غفور باشند. البته که تیم ملی جای شایسته‌ها است. به نظر من اگر شرایط بدنی سعید معروف اجازه دهد، او در المپیک بعدی هم می‌تواند حضور داشته باشد.

داورزنی: نه مافیا داریم و نه جریان قدرت/ نباید وقتی نیستیم همه چیز را زیر سوال ببریم

* نه مافیایی وجود ندارد و نه جریان قدرت/ نباید وقتی نیستیم همه چیز را زیر سوال ببریم

رئیس فدراسیون که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، در مورد انتقادهای فرهاد قائمی و اینکه گفته می‌شود گروه‌بندی و مافیا در والیبال ما وجود دارد، گفت: به هیچ عنوان این بحث صحت ندارد. نه مافیایی وجود دارد و نه جریان قدرت. سرمربی تیم ملی انتخاب تام در انتخاب بازیکنان دارد. متأسفانه مشکلی که در کشور داریم این است که وقتی بازیکن در ترکیب قرار دارد، همه چیز خوب است، اما وقتی جدا می‌شود همه چیز بد می‌شود. این مسائل را کسانی به وجود می‌آورند که یا در کادر سابق بوده‌اند یا قبلاً در فدراسیون حضور داشته‌اند. اینکه وقتی نیستیم همه چیز را زیر سؤال ببریم شایسته نیست.

داورزنی تأکید کرد: نه عوامل قدرت داریم و نه چیز دیگر. مطمئنا اگر اعمال فشاری در مورد انتخاب بازیکنان صورت بگیرد، این کار خیلی سریع خودش را نشان می‌دهد. این صحبت‌ها آسیب جدی به والیبال می‌زند و سوژه رسانه‌های بیگانه و اروپایی می‌شود. روش‌های مختلفی برای ارزیابی وجود دارد. این چه بحثی است که خودمان بخواهیم به این علاقه مردم به والیبال آسیب بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    بله هم چی به نفع تیم ملی باشد و در راسش هم داورزنی باشد تیم شهرستانی را در تهران ببازونن حقش رابخورند دیگه تموم شد فریبکاری داورزنی ازاین ببعد بتونی یک ست وفقط یک ست از تیم های کره جنوبی و ژاپن بگیری خودتم خسته نکن ولاسکو که سهل است ازاون بزرگترشم بیاری می بازی 😁👎

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس