دومینوی آتش سوزی مهیب به یونان رسید

حریق گسترده جنگل‌های یونان که از روز سه‌شنبه آغاز شده بود، با سوزاندن کامل یک شهر، وارد روز پنجم خود شد.

به گزارش مشرق، آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع یونان که همچنان به پیشروی در مناطق مختلف این کشور ادامه می‌دهد،  وارد پنجمین روز خود شد.

این آتش‌سوزی که روز سه‌شنبه در مناطق شرق آتن (پایتخت یونان) شروع شد، در پی بادهای گرم تابستانی به سرعت در چندین جهت گسترش یافت، هزاران هکتار از جنگل‌های شمال یونان را سوزاند و باعث تخلیه ده‌ها روستان و منطقه مسکونی شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یونان که درگیر گرمای بی‌سابقه در ۳۰ سال اخیر خود است، اکنون با آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف خود دست‌وپنجه نرم می‌کند که در حال بلعیدن جنگل‌ها، خانه‌ها، کسب‌وکارها و حیوانات است.

«فرانیس اسپانوس» فرماندار بخش مرکزی یونان شامگاه شنبه به شبکه «اسکای تی‌وی» گفت: «وضعیت بسیار دشوار است. [آتش در] جبهه شمالی درحال پیمون یک سمت جزیره به سمت دیگر آن است».

نخست‌وزیر یونان نیز با توصیف‌کردن این روزهای کشور به «تابستان کابوس‌وار»، گفت اولویت دولت وی پیش از هرچیز، نجات‌دادن جان مردم یونان است.

به نوشته رویترز، بادهای شدید و سوزان نیز باعث سرایت آتش به شهر «ثراکوماکیدونیس» در حومه آتن شد و ساکنان آن را مجبور به تخلیه و رها کردن خانه و کاشانه خود کرد. حریق سپس کل شهر را سوزاند و در مسیر خود خانه‌ها و خودروهای سوخته بجای گذاشت.

یکی از ساکنان این شهر بعد از فرار از چنگ حریق، با اشاره به ابر سیاه و عظیم دود که آسمان شهر آتن را فراگرفته گفت: «اوضاع واقعا بد است. تمام یونان در حال سوختن است!»

بر اساس این گزارش، رسیدن آتش به کوهپایه‌های «پارنیتا» در شمال آتن نیز باعث تخلیه هزاران نفر شد. در حالی که آتش در آن منطقه تا حدود فروکش کرده بود اما وزیدن مجدد بادهای قدرتمند و گرم، آن را دوباره شعله‌ور ساخت.

«نیکاس هاردالیاس» معاون وزیر دفاع مدنی یونان نیز گفت: «تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم از کار خود راضی باشیم. ما در حال جنگیدن در یک نبرد بسیار بزرگ هستیم».

آتش‌سوزی در یونان روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه در شهر «واریمپامپی» در ۲۰ کیلومتری شمال مرکز آتن آغاز شد و دمای سوزان هوا، این آتش را به دیگر شهرهای مجاور منتقل کرد و خانه‌ها و اتومبیل‌های زیادی را سوزاند و ساکنان محل آتش‌سوزی را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرد.

اروپا در تابستان امسال با گرمای بی‌سابقه هوا دست و پنجه نرم می‌کند و این گرمای هوا همچنین با بارش‌های شدید و در نتیجه وقوع سیلاب در شمال اروپا از جمله بلژیک و آلمان و قربانی شدن حدود ۲۰۰ نفر همراه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 2
    نمیدونم چرا احساس میکنم ترکیه عمدا اتش رو خاموش نکرد تا برسه به یونان از بس که اردوغان کینه توزه
    • حسین IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 0
      جلبک جان اتیش سوزی ترکیه با اتیش سوزی یونان فاصله 1500 کیلومتری داره بینشونم دریا هستش...
  • DE ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 2
    اشکال دولت های کلاسیک در جهان اینه بسیج مردمی برای چنین بحران هایی بشکل همه جاگیر ندارند.بحای ایستادن و نگاه کردن ! اگر هرکس یک سطل خاک و شن روی اتیش می ریخت یا با شاخه درخت اقدام به خاموش کردن اتیش میکردو یا چاله های قطع اتش میکندند، اینجنین نمی شد. افرین به مردم خوب کشورخودمون که با روحیه انقلابی بشکل دسته جمعی زود دست بکار و فعالانه برخورد میکنن.
    • رامین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      5 0
      میشه مثالی بزنین از اون بسیج مردمی برای خاموشی اتیش سوزی؟ نکنه اتیش سوزیهای ما اینجوری خاموش میشن
  • سلبریتی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 1
    چه مملکت های نفرین شده ی خراب شده ی بی صاحابین که دچار آتش سوزی وسیله و رانش زمین و...شدند،ااکی مثلا من یه سلبریتی اروپاییم
  • احمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    2 0
    آتشی که غربیها بجان مردم سوریه انداختند خدا به آنها باز گرداند
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 1
    خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی مشکوک هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس