نشست

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین تأکید و روند رشد، پیشرفت و پیروزی جهاد و مقاومت را غیرقابل مقایسه با گذشته دانست.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری روز شنبه ۱۶ مرداد ماه با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و ضمن خوش‌آمدگویی به وی، بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد و روند رشد، پیشرفت و پیروزی جهاد و مقاومت را غیر قابل مقایسه با گذشته دانست.

وی، با اشاره به آشنایی و ارتباط ۴۴ ساله با مقام معظم رهبری افزود: همه ما در مسیر خدا حرکت می‌کنیم و اینکه مقام معظم رهبری همواره اولین مسئله را، فلسطین مطرح می‌کنند، اعتقاد دینی و راسخ ایشان به این اولویت است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که ایشان اعتقاد دارند، این است که آمریکا باید از منطقه بیرون برود.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری، همچنین بر آمادگی ایران برای تبادلات دانشگاهی و ارائه خدمات درمانی تأکید کرد و ضمن تقدیر از تلاش، شجاعت، تدبیر و ایستادگی جبهه مقاومت اظهار امیدواری کرد به زودی در ایران با مقام معظم رهبری دیدار صورت گیرد.

همچنین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار مجدد با ولایتی، از مواضع ثابت، پایدار و همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم فلسطین و آرمان‌های فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

وی، پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به ملت و دولت ایران تبریک گفت و تأکید کرد: این الگو یک شیوه بسیار جالب در ایران است که در منطقه مانند آن را مشاهده نمی‌کنیم و این انتخابات نشان داد که برای رأی، اراده و انتخاب مردم، احترام و اهمیت ویژه وجود دارد و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، موجب سربلندی و افتخار است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از این دیدار افزود: فلسطین و جنبش‌های اسلامی موفقیت‌های بزرگ و پیشرفت بسیار زیادی را در مبارزه و جهاد به دست آورده‌اند و رهنمودهای مقام معظم رهبری همیشه چراغ راه بوده و هست و ایشان یک نعمت بزرگ برای جهان اسلام هستند.

وی همچنین تأکید کرد: جنبش حماس در روندهای بزرگی همچون تربیت، آموزش، تبلیغ، مقاومت و جهاد علیه دشمن صهیونیستی و… پیشرفت‌های فراوان و موثری به دست آورده است. شاید قبلاً مبارزه با رژیم صهیونیستی، غیرقابل تصور بود، اما امروز با این اتحاد و یک صدا بودن، تمام امت اسلام، فلسطین و خط مقاومت، دیگر مبارزه با این رژیم، امری نشدنی نیست و ان‌شالله پیروزی‌های بیشتر نزدیک است و همه باهم به زودی در قدس نماز خواهیم خواند. از نظر رویارویی با دشمن مقاومت توانسته دستاوردهای بزرگی داشته باشد و ما بار دیگر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر می‌کنیم، این نبردها و پیروزی‌ها تمام فلسطینیان را در داخل و خارج با هم متحد کرده و این یک نشانه بی‌سابقه بود و موجب ترس صهیونیست‌ها شد که در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی محقق شد و ما ادامه‌دهنده خط راه این شهدا تا پیروزی قدس هستیم و از مواضع خود لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

هنیه افزود: مواضع ثابت، پایدار و جدی جمهوری اسلامی ایران و حمایت از آرمان‌های فلسطین برای ما بسیار ارزشمند است و مواضع مقام معظم رهبری امتداد خطی است که امام راحل با اعلام روز قدس ترسیم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    به شما در سعد آباد خوش بگذرد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس