کد خبر 1255576
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
فرار داورزنی از پاسخگویی به دلایل ناکامی تیم ملی والیبال در المپیک توکیو

رئیس فدراسیون والیبال که مدعی کسب سکو المپیک بدون برنامه بود و ادعا می‌کرد تیم ملی واقعی را در المپیک خواهید دید، از پاسخگویی به منتقدان فراری است و پاسخ رسانه ها را نمی دهد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در نتیجه سو مدیریت و بی برنامگی‌های فدراسیون نشین‌ها در المپیک توکیو ناکام ماند. تیمی که با اتکا بر بازیکنان بزرگی مانند سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور و امیر غفور امید زیادی برای درخشش در توکیو داشت موفق به صعود از مرحله گروهی نشد تا نسبت به المپیک ریو پسترفت داشته باشد.

به اعتقاد کارشناسان سیر نزولی والیبال ایران از سال ها پیش و پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو زده شد جایی که هیچ برنامه و ثبات مدیریتی وجود نداشت. به هر ترتیب تیم ملی والیبال ایران با پذیرش شکست مقابل تیم ملی ژاپن، رقیب دیرینه خود از صعود بازماند. نگاهی داریم به بخشی از هشدارها و انتقاداتی که از سوی رسانه و کارشناسان پیش از المپیک مطرح شد اما توجهی به آنها نشد و در حال حاضر نیز رئیس فدراسیون والیبال پاسخگوی عملکرد خود نیست.

تیم ملی والیبال در پنج سال گذشته بدون برنامه و ثبات مدیریتی رها شده بود. ملی پوشان در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و در شب بازی فینال نیز افشین داوری، سرپرست وقت برای حضور در انتخابات استعفا داد تا برای ریاست خیز بردارد! و همین باعث شد صدای کاپیتان سعید معروف در نشست خبری در آید.

بازیکنان در حال رقابت برای سکوی قهرمانی آسیا بودند و مدیران در رقابت برای صندلی ریاست! پس از آن نیز تیم ملی در دو سال اخیر در حالی برای المپیک توکیو مهیا می‌شد که خبری از حتی یک دیدار تدارکاتی نبود چراکه سرمربی وجود نداشت!

پس از دو سال بلاتکلیفی در نهایت در فاصله چند ماه تا آغاز بازی‌های المپیک زمزمه های حضور ولادیمیر الکنو، مربی نامدار روسی در نیمکت تیم ملی شنیده شد. یک بار دیگر صدای منتقدان بلند شد که حضور مربی روس علی رغم رزومه قوی که داراست در مدت چهار ماه نمی تواند به والیبال ایران کمک کند چرا که زمان کافی برای شناخت ندارد و نیز سبک والیبال روسیه با والیبال ایران متفاوت است و در عرض چهار ماه اتفاقی رخ نخواهند داد و تنها پول بیت المال از بین خواهد رفت. اما باز هم گوش رئیس فدراسیون بدهکار نبود و پس از انتخاب سرمربی روس، با تشکیل کمیته فنی مهر تایید را نیز گرفت تا در صورت شکست بار مسئولیت تصمیم گیری را به تنهایی بر دوش نکشد!

بار دیگر واکنش رئیس فدراسیون پس از انتخاب الکنو قابل تامل بود، داورزنی مدعی شد چون خوب کار می‌کنیم انتقاد می کنند! در حالی که منتقدان و رسانه در جریان واقعیت ها بودند و پیش بینی ناکامی تیم ملی در المپیک توکیو را داشتند.

در نهایت با انتخاب الکنو، تیم ملی در نخستین رویداد خود پس از دو سال رهایی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ حاضر شد و نتایج طبق پیش بینی کارشناسان و رسانه غیر قابل قبول بود اما رئیس فدراسیون باز هم اطمینان داد که جای نگرانی در المپیک توکیو نیست. داورزنی مردم را به صبر تشویق کرد تا تیم ملی والیبال واقعی ایران را توکیو ببینند.

المپیک توکیو با ناکامی در مرحله گروهی و کسب عنوان نهمی مشترک برای تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید. محمدرضا داورزنی چه زمانی که معاون ورزش قهرمانی بود و چه زمانی که در فدراسیون حضور داشت هیچ گاه صدای منتقدان را نشنید تا امروز ناکامی بزرگ برای والیبال ایران رقم بخورد و مردم سرخورده از والیبال شوند. رئیسی که تمام منتقدان را به پایان المپیک توکیو حواله می کرد امروز پس از شکست بزرگ سکوت کرده است.

بارها با رئیس فدراسیون تماس گرفته شد اما محمدرضا داورزنی پاسخگو نبود. رئیسی که اعلام کرده بود:«تیم ملی والیبال واقعی ایران را در المپیک می‌بینید» امروز سکوت کرده است و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده است.

داورزنی مدعی شده است الکنو باید پاسخگو باشد در حالیکه سرمربی تیم ملی در مصاحبه ای پس از شکست برابر ژاپن گفت: آماده پاسخگویی هستم و اگر فدراسیون شرایط را فراهم کند در تهران حاضر خواهد شد و اگر شرایط مصاحبه حضوری با خبرنگاران ایرانی در تهران فراهم نشد به صورت آنلاین همراه با توتولو با آمار و ارقام پاسخگو هستم.

الکنو از پاسخگویی فراری نیست اما محمدرضا داورزنی که حتی به استقبال ملی پوشان در فرودگاه نرفت امروز با فرار از رسانه های منتقد از پاسخگویی شانه خالی کرده است. رئیسی که مدعی بود تیم ملی واقعی را در المپیک ببینیم امروز حتی پاسخگوی تلفن خود نیست تا بپرسیم منظور شما از تیم ملی واقعی همین تیمی بود که مقابل ژاپن شکست خورد؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس