کد خبر 1255541
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

به گزارش مشرق مهدی جهان تیغی در کانال تلگرامی خود نوشت: از زمانی که اخبار رفتن دکتر زاکانی به شهرداری تهران جدی شده، از مردم عادی تا علمای بزرگ که هرکدامشان به تنهایی تکیه گاهی در شهر انقلاب محسوب می شوند، برای رفتن دکتر زاکانی از قم ابراز دل تنگی می‌کنند. واقعیت این است که دل کندن از قم برای دکتر زاکانی نیز سخت تر از همیشه شده است. برای فردی که از ابتدای دهه ۰ ۷ تاکنون بخشی از عمر خود را در قم زندگی کرده و نمازش در این شهر همانند زادگاهش تهران، کامل است، دور شدن از این شهر مقدس بسیار سخت است.

1- زاکانی از ابتدای شروع نمایندگی مردم شریف قم، آخر هر هفته کوچه به کوچه، محله های مختلف و به ویژه مناطق محروم قم را بازدید کرد و مسجد به مسجد با مردم دیدار و پای در دل مشکلاتشان نشست و با کمک نخبگان هر محله، درصدد حل مشکلاتشان برآمد. بازوی اصلی این دیدارها و بازدیدها گروه های مختلف جهادی و خودجوش مردمی بودند که همراه او شده بودند. این گروه ها بیش از همه این روزها برای حاج علی زاکانی ابراز دلتنگی می کنند.

2- کرونا که به قم آمد، همه هجمه ها به این شهر مقدس سرازیر شد. ولی دکتر زاکانی با کمک گروه‌های جهادی، ستاد مردمی مبارزه با کرونا را راه اندازی کردند و آن حماسه های بزرگ ایثار در قم رقم خورد و ده ها طلبه و جوان جهادی در بیمارستان ها و مناطق محروم به کمک جامعه درمانی و بیماران شتافتند.

3- در کنار مردم قم، ابراز رضایت های کم سابقه طلاب، اساتید حوزه و علمای صاحب نام قم از حضور دکتر زاکانی در قم نیز از واقعیت های قابل توجه است. بسیار مهم است که تعداد قابل توجهی از علمای قم از آقای زاکانی به عنوان نماینده تراز «قم» یاد می کنند و از اعتقاد قلبی او به جایگاه و نقش حوزه در انقلاب و درک و فهم والای او از «فقه شیعه» و کارکردهایش زبان به تحسین می‌گشایند.

4- زاکانی با آمدنش به شهر قم، حال و هوای سیاسی این شهر را نیز تحت تاثیر قرار داد. دکتر زاکانی با اعلام کاندیداتوری مجلس در شهر قم، اصلی ترین گزینه جریان اعتدالی و اصلاح طلب در این شهر را یعنی علی لاریجانی را کنار زد و با سخنرانی های بصیرتی متعدد در دو سال گذشته او که عددش به ارقام عجیبی می رسد، سطح جدیدی از گفتمان سیاسی و اجتماعی مطلوب انقلاب را در شهر قم احیا کرد. جالب است که زاکانی در کمتر از دو سال به چهره ای متفاوت از بسیاری سیاسیون برای شهرقم و مردم و نخبگانش تبدیل شد. یکی از مهمترین نشانه های آنهم که نیازی به توضیح بیشتر ندارد، این است که در روزگاری که مردم قم برای کنار رفتن علی لاریجانی از قم ابراز رضایت کردند، برای رفتن زاکانی ابراز دلتنگی علنی می کنند.

5- به اعتقاد نگارنده علیرضا زاکانی از «قم» رفتنی نیست؛ گرچه دوران نمایندگی رسمی زاکانی از شهر قم به زودی پایان می‌پذیرد ولی ارتباطات مردمی و نخبگانی که میان زاکانی با قم برقرار شده، فراتر از ساز وکارهای رسمی و نمایندگی مجلس است و از هم اکنون مشخص است که این ارتباطات گسترده‌تر و عمیق تر از قبل نیز خواهد شد. از سوی دیگر زاکانی طرح ها و کارهای در راستای ارتقا قم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی و اقتصادی قم و محرومیت زدایی از این شهر آغاز کرده که پیگیری و ادامه آن محدود و محصور به مسئولیت نمایندگی ایشان نیست و همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. دکتر زاکانی قم و حوزه علمیه قم و اساتید و علمای آن را تکیه گاه نظری انقلاب و راهگشا مشکلات اساسی کشور می داند و فلذا در هر مسئولیتی که قرار بگیرد همواره به این تکیه گاه رجوع خواهد کرد و می توان گفت با شهردار شدن زاکانی در تهران، مسیری جدید و دیگری از همکاری او با نخگبان حوزوی و دانشگاهی و فرهنگی «قم» آغاز شده که ردپای آن در شعار دکتر زاکانی برای مدیریت پایتخت با عنوان «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام» به خوبی دیده می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 18
    چون شرایط شهردار شدن کلان شهر تهران رو نداره...
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      9 4
      نجفی هفت تیر کش برازنده شما برای شهردار شدن است
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    15 20
    هرجاهست خداحفظش کنه این انقلابی دلسوزوکاردان که مثل لودرفسادستیزه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    12 8
    زاکانی به درد شهرداری نمیخوره نتیجه اش را میبینید
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      5 2
      حالا هر چی هم باشه از نجفی قاتل وحناچی برادر منافق که بهتره. صدها درجه هم بهتره.تهرانیها برد کردند .نماینده زبده وباسواد وحسابی ما قمیهارو بر زدند. با خیال راحت بهش رای دادیم گفتیم از دست لاریجانی راحت شدیم.ویک نماینده مردمی وخاکی وباسواد به جاش داریم.حالا شده شهردار تهرانیها. قدرشو بدونین.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      4 1
      ساکت شو به تو ربطی نداره تیرانا نشین
  • ایمان IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 24
    کاش بیست تا زاکانی داشتیم
  • مهدی مختاری IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 17
    کاش زاکانی شهردار همه ی شهرهای ایران میشد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 4
    شاید بهتر بود یک نفر دیگر شهردار میشد. وظیفه نمایندگی از بین نمیرفت
  • ح م قم IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    18 5
    خودم گویم خودم خندم عجب مرد هنرمندم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      4 2
      خدا رو شکر که شهردار تهران یک فرد انقلابی شجاع وپاک دست هست خدا لعنت کنه دشمنهاشو
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      5 2
      آلبانی هوا چطوره
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 1
    کاش شهردار قم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس