کد خبر 1255508
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
پایان یک نسل طلایی در والیبال جهان/ خداحافظی اشک‌بار دو کاپیتانِ همیشه رقیب + عکس

درحالیکه هنوز تکلیف تیم قهرمان رقابت‌های والیبال المپیک توکیو مشخص نشده، اما ستاره‌های سرشناس زیادی با ناکامی در این مسابقات، خداحافظی خود از بازی‌های ملی را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، دیدار فینال رقابت‌های والیبال المپیک توکیو قرار است از ساعت ۱۶:۴۵ امروز (شنبه) بین تیم‌های ملی روسیه و فرانسه برگزار خواهد شد تا تکلیف قهرمان این دوره نیز مشخص شود.
مسابقات والیبال المپیک توکیو برخلاف ادوار قبلی شاهد شگفتی‌های متعددی بود که هیجان مضاعفی را به رقابت‌ها تزریق کرد؛ از حذفِ تلخ و زودهنگام تیم ملی والیبال ایران تا ناکامی ایتالیا و آمریکا از صعود به نیمه نهایی و همچنین عدم صعود برزیل به فینال و در آخر صعود فرانسه برای نخستین بار به دیدار پایانی از ات جالب توجه این دوره به شمار می‌روند.

جدا از موارد فوق یکی از مهمترین موضوعاتی که در رقابت‌های والیبال المپیک توکیو، توجه رسانه‌ها و البته شوک به هواداران تیم‌های ملی مختلف را در پی داشت خداحافظی سریالی ستاره‌های سرشناس جهان از بازی‌های ملی پس از ناکامی و حذف بود تا جایی که تاکنون ۵ بازیکن نام آشنا خداحافظی خود را اعلام کرده‌اند.
 

پایان یک نسل طلایی در والیبال جهان +عکس

*سعید معروف

تیم ملی والیبال ایران پس از قبول ۳ شکست و کسب تنها دو پیروزی از راهیابی به دور یک چهارم نهایی المپیک توکیو بازماند تا هجمه و انتقادات زیادی از پیرامون عملکرد ملی‌پوشان و همچنین کادر فنی تیم ملی و حتی ریاست فدراسیون والیبال مطرح شود، اما تنها ۲۴ ساعت از شکست مقابل سامورایی‌ها نگذشته ببود که سعید معروف، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود، خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی را با چشمانی اشک‌بار اعلام کرد تا تلخی باخت برابر ژاپن و ناکامی در المپیک دو چندان شود.

شماره ۴ خوش فکر والیبال ایران نهایتا در سن ۳۶ سالگی تصمیم با کوله‌باری از افتخار و تجربه از توکیو راهی آمریکا شود و قطعا تلخی این خداحافظی در نخستین بازی تیم ملی بدون حضور کاپیتان بیشتر به چشم خواهد آمد.
 

پایان یک نسل طلایی در والیبال جهان +عکس

*میشائیل کوبیاک

کاپیتان دیگری که با چشمانی پر از اشک خداحافظی خود را اعلام کرد کسی نبود جز دشمن شماره یک معروف در زیر تور یعنی میشائیل کوبیاک. کوبیاک ۳۴ ساله که از سال ۲۰۱۵ بازوبند کاپیتانی تیم لهستان را روی بازوی خود می‌بیند پس از حذف ناباوارنه مقابل فرانسه و ناکامی از صعود به جمع چهار تیم برتر خبر خداحافظی‌اش را رسانه‌ای کرد. با خداحافظی دو کاپیتان متعصب ایران و لهستان، قطعا جدال‌های آینده این دو تیم رنگ و بوی هیجان قبلی را نخواهد داشت.

کوبیاک به همراه لهستان به دو مدال طلا قهرمانی جهان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، مدال نقره ۲۰۱۱ و برنز ۲۰۱۵ جام جهانی والیبال، مدال طلا لیگ جهانی ۲۰۱۲، مدال برنز لیگ جهانی و قهرمانی اروپا ۲۰۱۱ رسیده است. وی در حال حاضر برای تیم پاناسونیک پانترز ژاپن توپ می‌زند.
 

پایان یک نسل طلایی در والیبال جهان +عکس

*عثمانی خوانتورنا

ستاره دیگری که با خداحافظی‌اش با چشمانی خیس توجه عکاسان را در المپیک به خود جلب کرد عثمانی خوآن‌تورِنا بود که پس از باخت مقابل آرژانتین در حالی که اشک می‌ریخت از دنیای والیبال در سطح ملی خداحافظی کرد. این بازیکن ۳۵ ساله و کوبایی‌الاصل که برادرزاده آلبرتو خوآن‌تورِنا، دونده و سیاستمدار کوبایی است از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ عضو تیم ملی والیبال کوبا بود، اما در سال ۲۰۱۵ با قبول تابعیت ایتالیایی عضو تیم ملی والیبال ایتالیا شد و در جام جهانی ۲۰۱۵ اولین بازی خود را مقابل کانادا انجام داد. او والیبال را در سن ۱۲ سالگی در کوبا آغاز کرد و هفت سال در باشگاه سانتیاگو اورینتالس بازی کرد و سپس به باشگاه والیبال اورال اوفا پیوست. خوآن‌تورِنا به همراه کوبا مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۰۵ را به دست آورد.

وی به همراه تیم ترنتینو قهرمان باشگاه‌های جهان، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا شد. او در ماه مه ۲۰۱۰ به العربی قطر پیوست و در سپتامبر ۲۰۱۰ به ترنتینو بازگشت و پس از حضور در باشگاه سابق در سال ۲۰۱۳ به هالک بانک ترکیه پیوست و با این تیم به قهرمانی باشگاه‌های اروپا رسید. خوآن‌تورِنا در سال ۲۰۱۶ به همراه تیم ملی ایتالیا به مدال نقره المپیک ریو دست یافت و یکی از ارکان موفقیت تیم ایتالیا بود.
 
*مت اندرسون

پشت خط‌زن ۳۴ ساله و سرشناس آمریکایی که با آبشارهای پرقدرت و همچنین پرش‌های دیدنی‌اش شگفتی هر بیننده‌ای را به دنبال داشت در پایان المپیک تلخ برای والیبال آمریکا که با ناکامی این تیم از صعود به دور حذفی همراه شد، خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی را اعلام کرد تا پنجمین بازیکن بزرگی لقب گیرد که دنیای بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند.
وی در سال ۲۰۰۷ اندرسون اولین بازی خود را در تیم ملی والیبال آمریکا انجام داد. در سال ۲۰۰۸ به لیگ کره جنوبی رفت و با هیوندای اسکای واکرز قراردادی دو ساله به امضا رساند. اندرسون پس از دو سال حضور در وی لیگ راهی کالیپو شد و فصل بعد به مودنا پیوست و تا سال ۲۰۱۲ در این تیم ماند. مت در ادامه مدال نقره والیبال قهرمانی نورسکا را با تیم ملی آمریکا کسب کرد. اندرسون در سال ۲۰۱۲ مدال طلای لیگ جهانی را به گردن آویخت و بعد به باشگاه زنیت کازان پیوست.

اندرسون که با درخشش خود در جام جهانی ۲۰۱۵ توانست به عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقات انتخاب شود به همراه تیم ملی آمریکا جام قهرمانی را نیز بالای سر برد. وی در المپیک ریو ۲۰۱۶ شرکت کرد و با درخشش خود مدال برنز را برای آمریکا کسب کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 1
    اینا که چهار تان پس پنجمیش کو؟
    • NL ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      16 2
      پنجمیش خودتی سالار
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 3
    دیگه هر ورزشی یک پایان یا سنی داره مگر نوح توی تیم باشگاهای ایران هست که از رفتنش شوکه میشید دل هر کسی بخواد میمونه یا میره تختی رفت بورسلی هم رفت محمد علی کلی دیگه چند تا خوب روزی تمام میشه یکسری دیگه میان چقدر سخت گرفتید
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 3
    تا چند سال دیگه باید اینا تیم ملی باشن ۸ تا باخت بدن و سرویس هارو توی تور بزنن . فضاحت خندیدن فرانسوی هارو پشت تور چطور میشه تحمل کرد با این نسل طلایی ؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه توی کشور غیر اینا والیبالیست نیست ، فقط همینا بلدن ؟؟؟؟ همینطور هم بسکتبال ، کم مونده بر اثر کهولت سن عصا بزنن بیان سر بازی.
  • مهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 3
    خدا رو شکر این چیه نوشتی باید مینوشتی باز شدن مسیر برای یک نسل طلایی
  • مرادپور IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    پنجمیش هم منم
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 7
    خدایا شر معروف و طرفدارانش را از سر مردم ایران کم کنید
    • ناشناس IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 0
      اخه ادم که فکر نکنم باشی حالا با چی بودنت کاری نیس دایی هم همینطور کردین خوب یزدانی هم میبازه میدنی علتش چیه که چرا ما ورزشکارای مطمعن و همیشه قهرمان نداریم چون قدر اونایی که بودند و داشتیم را مثل یابوها ندونستیم البته بلانسبت جنابعالی شما اقایی ندیده برای همه قابل درکه
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 2
      درست صحبت کن
    • . IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      خدواند شر مردمان کم عقلی چون شما رو کم کند
  • پرهام IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    پس دیگه روز های طلایی والیبال ایران تمام شد اگه اون نباشه تیم ملی ما هیچه هعیییی
  • سبحان IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    برای معروف به اندازه کوبیاک نارحت نشدم کوبیاک چرا رفت عاشق کوبیاک بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس