کد خبر 1255332
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
پیام تبریک رهبر حزب شیعیان پاکستان به رییس جمهوری اسلامی ایران

دبیرکل «مجلس وحدت مسلمین» حزب پیشروی شیعیان پاکستان طی پیامی انتخاب و تحلیف آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» را به عنوان رئیس جمهوری جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت .

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی حزب مجلس وحدت مسلمین در اسلام‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین «ناصر عباس جعفری» روز جمعه با ارسال پیامی، تحلیف آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رییس جمهوری کشورمان را تبریک و مایه خرسندی دانست.

وی افزود: اطمینان داریم روابط برادرانه ایران و پاکستان در دوره دولت سیزدهم در مسیر بالندگی بیشتر و گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

علامه جعفری روابط دو کشور همسایه را ریشه در مشترکات تاریخی، فرهنگی، تمدن و جغرافیایی دانست و تاکید کرد: پاکستان در بحث ثبات و صلح منطقه‌ای به ویژه درخصوص افغانستان شریک امنیت، آشتی و رفاه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه و نزدیک به یکدیگر از منافع و نگرانی‌های مشترکی برخوردار هستند و همزمان فرصت‌های ارزشمندی جهت توسعه همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، فن آوری، اقتصادی، تجاری، دفاعی و امنیتی وجود دارد.

رهبر حزب شیعیان پاکستان افزود: قدرت‌های شرور فرامنطقه‌ای همواره درصدد توطئه علیه روابط برادرانه ایران و پاکستان هستند و باید برای دفع این طرح‌های منفی، تدوین و به کارگیری راهبرد مشترک از سوی تهران-اسلام‌آباد اجتناب ناپذیر است.

وی به سرخوردگی قدرت‌های متخاصم از جمله آمریکا و متحدانش از تداوم نظام مردم سالاری در ایران و انتقال نرم و آرام قدرت اشاره کرد و ادامه داد که  این قدرت‌ها ضداسلامی درپی تشدید اوضاع خاورمیانه و تخریب امنیت هستند بنابراین تقویت هرچه بیشتر روابط میان همسایگان منجر به ناکامی دشمنان و شکست توطئه آنان می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در آغاز سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد که به عنوان رییس جمهوری، پاسدار اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس