کد خبر 1254966
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
المپیک توکیو| آقاتختی همچنان رکورددار گوش شکسته‌ها/ یزدانی در تعقیب جهان پهلوان

حسن یزدانی با یک طلا و یک نقره کشتی المپیک در تعقیب جهان پهلوان تختی قرار دارد.

به گزارش مشرق، حسن یزدانی آزادکار کشورمان در وزن ۸۶ کیلوگرم امروز در مرحله فینال بازی‌های المپیک توکیو مقابل دیوید تیلور آمریکایی قرار گرفت.

تیلور و یزدانی تاکنون دو بار در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند که در هر دو بار تیلور موفق به شکست حسن یزدانی شده است.

مصاف امروز سومین رویارویی دو کشتی‌گیر بود که از سوی اتحادیه جهانی کشتی و همین طور جردن باروز واکنش‌هایی داشته است، جنگی تمام عیار که با برتری تیلور به پایان رسید تا وی برای سومین بار برنده جدال مدعیان باشد.

آقاتختی همچنان رکورددار گوش شکسته‌ها

حسن یزدانی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد در وزن ۷۴ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد اما در این بازی‌ها در وزنی بالاتر به رقابت پرداخت و نتوانست با قهرمانی در وزن ۸۶ کیلوگرم رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

در بین کشتی‌گیران حاضر در المپیک جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره رکورددار است. وی در بازی‌های ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶۰ رم نقره گرفت و مدال طلا را در ۱۹۵۶ ملبورن کسب کرد.

حسن یزدانی با یک طلا در المپیک ۲۰۱۶ ریو و یک نقره در المپیک توکیو در رده دوم است. رسول خادم نیز یک طلا و یک برنز را در کارنامه ثبت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس