کد خبر 1254944
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
لبنان

منابع عرب زبان از وقوع یک آتش سوزی گسترده در جنوب لبنان خبر دادند و اعلام کردند که این حادثه خسارت هایی را برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، یک آتش سوزی گسترده در جنوب لبنان به وقوع پیوسته است. منابع عرب زبان اعلام کردند که این آتش سوزی مهیب در یک شهرک صنعتی رخ داده و به دنبال آن چندین خودرو و کامیون در آتش سوخته اند.

بر اساس این گزارش، این آتش‌سوزی در «کفر رمان» واقع در نبطیه رخ داده و تیم‌های آتش‌نشان در حال تلاش برای خاموش کردن شعله‌های آتش هستند. تا کنون گزارش بیشتری در خصوص این حادثه منتشر نشده است.

این آتش سوزی در حالی رخ می‌دهد که روز گذشته سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت بود. پیش از این، اعلام شد که قاضی «طارق بیطار» بازپرس ویژه پرونده انفجار مهیب بندر بیروت، روند پیگرد قضائی این پرونده را پس از شنیدن اظهارات شاهدان آغاز کرده است.

بازپرس پرونده زمانی را برای بازجویی «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مشخص کرده است. با این حال، زمان دقیقی به صورت علنی برای این موضوع اعلام نشده است.

افزون بر این، قاضی طارق بیطار در نامه‌ای به نمایندگان پارلمان لبنان درخواست کرده است تا مصونیت پارلمانی از «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق، «غازی زعیتر» وزیر امور عامه‌المنفعه سابق و «نهاد المشنوق» وزیر کشور سابق برداشته شود تا زمینه برای تحت پیگرد قرار دادن این افراد فراهم گردد.

از سوی دیگر، قاضی بیطار همچنین از دولت لبنان خواسته است تا اجازه بازجویی از «طونی صلیبا» فرمانده دستگاه امنیت این کشور را صادر کند. این قاضی همچنین خواستار صدور مجوز برای اقامه دعوی علیه «عباس ابراهیم» مدیر کل دستگاه امنیت سراسری لبنان شده است.

گفتنی است، لبنان در تاریخ ۴ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶ هزار و ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    5 0
    جای تعجب نداره. کار اسرائیل جنایتکاره. صهیونیست های خبیث همیشه با فتنه گری ،خرابکاری ، خیانت و نامردی میخواد تجاوزاتش روادامه بده..ایکاش همه مسلمانان منطقه جمع می شدن این غده سرطانی و ناامنی روجراحی کرده و بطرف سازندگان متقلب اش پرتاب میکردند تا منطقه روی ارامش بخود ببینه.
  • CA ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    راجع به انفجار بیروت دنبال کردن کسانی که قصور داشتن یک مساله هست. اما آیا دنبال سرنخ یافتن کسانی هم هستند که اون بمب رو مهندسی کردن و بخشهای مختلفش (لاستیک مواد منفجره چاشنی انفجار در دو محل طراحی شده کنار 3000 تن نیترات آمونیوم که ذخیره بیش از 300 تن در یک محلش اونم با فاصله گذاری مشخص دور از هرگونه مواد قابل اشتعال ممنوع هست) رو در اون سوله در مکانهای مناسب قرار دادن و شرایط انفجار در زمان مورد نظر رو فراهم کردن. پیدا کردن عامل آتش سوزی امروز میتونه سرنخ یافتن همون عوامل بمب بیروت باشه. قوی ترین بمب غیر اتمی تا امروز که درون یک سوله دربسته ساخته شد.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    کار اسرائیل نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ملت ریز اما خبیث دائم در حال نقشه برای تفرقه و فتنه هست اِی بترکند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس