آموزش زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان امری کاملا متفاوت از هم هستند. استادانی که دوره های آموزش زبان انگلیسی را می گذرانند، می دانند که تدریس زبان برای هر دو سنین چالش های منحصر به فردی دارد. همچنین برای هر مقطع کلاس زبان انگلیسی جدا در نظر گرفته می شود و در اغلب اوقات افرادی که در یک رده سنی هستند، در یک کلاس قرار می گیرند. اما می خواهیم در ادامه این مقاله شما را با آموزش زبان به سنین مختلف آشنا کنیم و تعیین سطح زبان انگلیسی را برایتان توضیح دهیم.

آموزش زبان انگلیسی | صفر تا صد تدریس زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان

وقتی بزرگسالان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، اغلب به انگلیسی کاربردی نیاز دارند. در اصل مطالعه زبان انگلیسی که نحوه خرید مواد غذایی، نحوه استقبال از دوستان، همسایگان و همکاران را ارائه می کند و برای تعاملات روزمره و موفقیت حرفه ای آنها امری ضروری است.

ممکن است دانش آموزان شما می خواهند برای مدت طولانی به تعطیلات خانوادگی یا سفر کاری به خارج از کشور بروند. شاید آنها خود را برای مصاحبه کاری آماده می کنند که در آن باید بدون هیچ مشکلی انگلیسی صحبت کنند. هر هدفی که داشته باشند و به زبان انگلیسی مربوط باشد، باید آموزش زبان انگلیسی را در دستور کارشان قرار دهند.

تفاوت آموزش انگلیسی به بزرگسالان

به دلایل مختلفی بزرگسالان می توانند دانش آموزانی بسیار متفاوت تر از کودکان باشند. زیرا می دانید که اکثر دانش آموزان بزرگسال اهداف بزرگی دارند و به موفقیت تمایل بیشتری نشان می دهند. علاوه بر این، سعی می کنند کلمات جدید را امتحان کنند یا در کلاس درس جسور باشند. در ادامه نکاتی را ارائه  می نماییم که می توانید دانش آموزان بزرگسال را در کلاس زبان انگلیسی به خوبی مشارکت دهید.

1.با آنها ارتباط برقرار کنید:

 با دانش آموزان خود ارتباط واقعی برقرار کنید. چند ساعت اولیه در کلاس را برای آشنایی با دانش آموزان بگذرانید تا شخصاً با آنها آشنا شوید.

2.به آنها احساس راحتی دهید:

 وقتی دانش آموزان احساس امنیت می کنند، بیشتر و صادقانه تر صحبت می کنند. این موضوع در مواقعی که به انگلیسی صحبت می کند بیشتر صدق می کند. زمانی که در کنار شما و همکلاسی ها امن باشند، می دانند حتی اگر هم اشتباه کنند مورد تمسخر قرار نمی گیرند و به راحتی در جلسات اسپیکینگ شرکت می کنند.

3.از استفاده کتاب های کودکانه بپرهیزید:

دانش آموزان بزرگسال با کاراکترها و سایر کتاب های کودکان ارتباط برقرار نمی کنند. آنها به منابع سطح بالاتر و پیچیده تری نیاز دارند. در نتیجه منابع آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان را از بین زمان های انگلیسی یا فیلم ها پیدا کنید.

آموزش زبان انگلیسی | صفر تا صد تدریس زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان

4.به هر دانش آموزی فرصت صحبت کنید:

 یکی از چالش برانگیزترین جنبه های یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان، صحبت کردن یا مهارت اسپیکینگ است. زمانی را در کلاس به تمرین با همکلاسی ها اختصاص دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه دانش آموزان در مورد یک موضوعی دو به دو با یکدیگر صحبت کنند. بعد از گذشت چند دقیقه از همه آنها نظرشان را راجع به موضوع اسپیکینگ بپرسید.

5.اجاز دهید اشتباهات خود را پیدا کنند:

بزرگسالان برخلاف کودکان باید به نوبه خود دنبال رفع برخی اشکالات باشند. در آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان باید فرصتی در اختیار آنها قرار داد تا بدانند کجای کار را اشتباه کردند و همان موقع سرکار در رفعه خطا بکوشند.

آموزش زبان انگلیسی کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان و به خصوص آنهایی که هیچ دانش قبلی از زبان انگلیسی ندارند دشوار خواهد بود. آنها بعضاً بدون اطلاع از حروف، اعداد و عبارات رایج و ابتدایی در کلاس ها ثبت نام می کنند. در وهله اول باید بدانید برای آموزش به کودکان چه استراتژی های پیاده سازی کنید تا یادگیری را به درجه بالایی برسانید.

1.ساده و راحت:

یکی از مهمترین مراحلی که از همان ابتدا باید در آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیاده سازی کنید، سادگی است. کودکان برعکس بزرگسالان نیازی به هیچ گونه پیچیدگی ندارند و تمایل دارند و سریع و ساده مطالب را یاد بگیرند.

جمله اول: بچه ها، ما امروز ساختار جدیدی را بررسی می کنیم، بنابراین بیایید کتاب زبان را از کیف بیرون آوریم.

جمله دوم: بچه ها برای درس امروز آماده اید؟ حالا کتابتان را درآورید.

به نظر شما کدام جمله راحت و مستقیم تر است. قطعا جمله دوم برای کودکان قابل فهم تر است و حتی به خاطر سوالی که از آنها کرده اید مشارکت ایجاد می شود.

2.درک مفاهیم را بررسی کنید:

در یک کلاس زمانی که تدریس شروع می شود، در انتها معلم از کودکان در مورد فهم و درک آنها سوال می کنند. یا اینکه بعد از آموزش یک حرف یا کلمه از آنها سوال می کنند " آیا متوجه شده اید".

بنابراین برای راحت کردن کارتان باید از مبتدیان در مورد درک  فهم شان سوال کنید. اگر قسمتی از درس را متوجه نشدند، دوباره تدریس کنید و مطمئن شوید به اندازه کافی مطلب در کلاس برای آنها جا افتاده است.

3.به آنها زمان زیادی برای تمرین بدهید:

آموزش زبان انگلیسی به کودکان چالشی ترین مقطع برای معلمان زبان انگلیسی است. به خصوص زمانی که حرف از تمرین می شود. کودکان و مبتدیان برای یادگیری زبان انگلیسی به زمان بیشتری برای تمرین نیاز دارند.

4.استفاده از آموزش بصری:

کودکان در سرگرمی های بصری بسیار حرفه ای هستند. آنها با چشمان خود تمام جزئیات را به سرعت ثبت می کنند. برای مثال می توانید برای یاد دادن کلمات از شکل آنها استفاده کنید. در این روز به هیچ عنوان قبل از اینکه شکل را نشان دید، واژه را بر زبان نیاورید.

5.کودکان به انگیزه نیاز دارند:

همانطور که می دانید کودکان برای اینکه در مسیر یادگیری طولانی مدت قرار بگیرند، به انگیزه نیاز دارند. زمانی که به کودکان اجازه اشتباه کردن می دهید و به شکل مثبت به اشتباهات آنها پاسخ می دهید، آنها برای آموزش زبان انگلیسی آمادگی بیشتری دارند.

6.خسته کننده نباشید:

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ممکن است خسته کننده و ملال آور باشد. اما اگر در آموزش زبان انگلیسی مسیر درستی را طی کنید، هرگز به این مرحله نمی رسید. بهترین راهکار این است که از بازی های زیادی برای تشویق دانش آموزان استفاده کنید. یا در حین تمرین و آموزش زبان انگلیسی از سرگرمی های متنوع بهره ببرید.

آموزش زبان انگلیسی | صفر تا صد تدریس زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان

تاثیر تعیین سطح زبان انگلیسی در روند آموزش

شایان ذکر است که در این بین باید به تعیین سطح زبان انگلیسی نیز اشاره کرد. چرا که تعیین کردن سطح زبان در مقطعی که در آن ثبت نام می کنید تاثیر مستقیم دارد. باید بدانید تا زمانی که در تعیین سطح شرکت نکنید و به سوال های ممتحن پاسخ ندهید، نمی دانید در کجای این داستان قرار دارید. البته که هیچ موسسه ای بدون تعیین کردن سطح زبان شما اجازه ثبت نام نمی دهند.

در دوره های زبان انگلیسی جنرال، سوال های عمومی پرسیده می شود تا سطح شما شناخته شود و ممتحن سطح قابل قبولی را به شما ارائه کند. بنابراین، بهترین راه کار این است که قبل از ثبت نام در کلاس های زبان انگلیسی، سطح خود را تعیین کنید. از کجا معلوم که شما بالاتر از سطحی هستید که فکرش را می کنید. به همین دلیل است که اصرار داریم در این پروسه شرکت داشته باشید و با موفقیت دوره خود را آغاز کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس