نعیم قاسم: اتهام‌زنی‌ها سیاسی و هدف آن تخریب وجهه به حزب‌الله است

معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت، اتهاماتی که در پرونده انفجار بیروت به حزب‌الله وارد می‌کنند همه سیاسی است و گزارش‌ها بر عدم ارتباط این جنبش با انفجار بیروت تأکید دارد.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سالروز انفجار بندر بیروت گفت، اتهام‌زنی برخی به حزب‌الله در این پرونده، سیاسی است و هدف آن تخریب وجهه حزب‌الله است.

 نعیم قاسم در گفت‌وگو با وب‌سایت «الخنادق» افزود: به گزارش‌های آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و بازرسان لبنانی مراجعه کنید، همه آن‌ها می‌گویند حزب‌الله ارتباطی (به این موضوع) ندارد.

بیشتر بخوانید:

عبور تل‌آویو از خطوط قرمز تعیین شده پس از جنگ ۳۳ روزه

وی در پاسخ به هجمه مجدد رسانه‌ای علیه حزب‌الله برای اینکه این جنبش را مسؤول انفجار مذکور اعلام کند، گفت: آن‌ها هدف دارند، این هدف، زدن حزب‌الله و تخریب وجهه آن است. می‌خواهند مسئولیت هر چیزی را که در کشور رخ دهد بر عهده حزب‌الله قرار دهند تا تلاشی برای تخریب وجهه و زدن حزب‌الله باشد. از لحظه اولیه انفجار گفتند حزب‌الله عامل آن است. (سازمان‌های) اطلاعات و افراد متخصص از سرتاسرجهان آمدند و به همه ثابت کردند که حزب‌الله ارتباطی به این امر ندارد... .

بیشتر بخوانید:

شیخ «نعیم قاسم» برای حضور در مراسم تحلیف وارد تهران شد

نعیم قاسم ادامه داد: آنها اکنون سر دادن نغمه جدیدی را آغاز کرده‌اند که چه کسی این نیترات‌ها را به بندر آورده؟ شما بهتر می‌دانید چه کسی آنها را آورده است. مقدار نیتراتی که منفجر نشد کجا رفت؟ باز شما بهتر می‌دانید. قاضی باید این را بداند و باید آن را اعلام هم کند. اما عدم اعلام آن، تلاشی است برای سوءاستفاده از هر فرصتی در راستای مسؤول دانستن حزب‌الله . اگر بخواهم واضحتر بگویم آن‌ها نخواهند توانست چیزی را درباره حزب‌الله ثابت کنند زیرا حزب‌الله ارتباطی (با انفجار) نداشته و این مشخص است، این اتهامات، سیاسی است.

وی تصریح کرد: مشخص است چه اتفاقی رخ داد و بازپرس دادگستری باید بداند انفجار چگونه رخ داده تا جهان راحت شود. می‌توانید خسارت‌ها را از شرکت‌های بیمه بگیرید تا قطب‌نما در  جهت صحیح خود قرار بگیرد. این چیزی است که در این مرحله به آن نیاز است.

بیشتر بخوانید:

اتهام‌پراکنی وزیر خارجه سعودی علیه حزب‌الله لبنان

نعیم قاسم در پاسخ به این سوال که چرا حزب‌الله علیه کسانی که در حال تخریب وجهه این جنبش هستند و بدون هیچ دلیلی به آن اتهام می‌زنند، شکایت نمی‌کند. گفت: در برخی موارد ما شکایت قضایی می‌کنیم اما در برخی موارد ما معتقدیم مشغول کردن خودمان و مقابله با اتهامات (از این مسیر) بی معنی است. ما به شکلی واضح پاسخ می‌دهیم. من به شما می‌گویم باید به گزارش‌های آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و بازرسان لبنانی مراجعه کنید، همه آن می‌گویند حزب‌الله ارتباطی (به این موضوع) ندارد. همین برای ما بس است. این اتهام‌زنی‌ها همه سیاسی است.

در روز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ (چهارم آگوست) یک انفجار مهیب بندر بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

اخیرا «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» و از وزرای سابق لبنان به شبکه خبری المیادین گفت که آمریکا و کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند که اجازه ندهند هویت کسانی فاش شود که صاحبان نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده‌اند که منجر به انفجار در این بندر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس