دیدار

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس سوریه گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه ای بر توسعه روابط به ویژه تبادلات اقتصادی با دولت سوریه دارند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه) با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی سوریه به کشورمان اظهار داشت: تبادل هیات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی میان دو کشور نشان دهنده عمق روابط راهبردی تهران و دمشق است.

وی در ادامه اظهار کرد: پیرو سفر هفته گذشته به سوریه تاکید می کنم که دولت و پارلمان جدید جمهوری اسلامی ایران دور تازه ای از روابط را در سطح عالیتر با کشورهای همسایه بالاخص کشورهای اسلامی خواهد داشت و در آینده نزدیک شاهد این امر خواهید بود.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: امیدوارم مجموع مذاکرات سفر اخیر ما به سوریه تا پیگیری های مجدانه دولت ها و مجالس دو کشور به زودی محقق شده و به مرحله عملیاتی برسد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه ای بر توسعه روابط به ویژه تبادلات اقتصادی با دولت سوریه دارند.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار گفت: برای من جای بسی افتخار است که بشار اسد شخصاً من را به عنوان نماینده خود برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران اعزام کرده است.

وی افزود: در دیدار با آیت الله رئیسی به سفر موفقیت آمیز اخیر جنابعالی به سوریه اشاره کرده و امیدواریم تبادل هیات ها و رایزنی های مستمر به تقویت و تحکیم ارتباطات منجر شود.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به روابط دیرینه میان دو کشور تاکید کرد: روابط میان ملت و دولت سوریه بسیار عمیق بوده و این مسئله زمینه های مناسبی برای گسترش روابط تجاری فراهم می آورد.

صباغ ادامه داد: مجالس ایران و سوریه نقش مهمی در استحکام و گسترش مناسبات فیمابین دارند، زیرا رهبران دو کشور تاکید ویژه ای بر تحکیم و تعمیق ارتباطات دارند.

رئیس مجلس سوریه در پایان گفت: حضور هیات پارلمانی سوریه در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده عزم و اراده ویژه دولت و پارلمان سوریه برای توسعه و گسترش مراودات با ایران است.

گفتنی است وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی و نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه نیز در این دیدار حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس