کد خبر 1254518
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
مکرون

رئیس جمهور فرانسه از پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو و ارسال ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به بیروت به عنوانی بخشی از کمک های پاریس برای مقابله با همه گیری این بیماری در لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از کمک صد میلیون یورویی کشورش به بیروت در پی بحران اخیر به وجود آمده در لبنان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه همچنین از ارسال ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به لبنان در راستای مقابله با شیوع این بیماری در لبنان خبر داده است.

لازم به ذکر است پس از گذشت حدود یک سال از فاجعه انفجار در بندر بیروت و مشکلات اقتصادی ایجاد شده در لبنان، سیاستمداران این کشور علیرغم فشارها و تهدیدات کشورهای غربی از جمله فرانسه، همچنان از تشکیل دولت منسجم ناتوان بوده اند.

شیوع کرونا در لبنان و نبود دولت منسجم برای مدیریت بحران ناشی از همه گیری این بیماری نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

کمک فرانسه به لبنان در حالی صورت می گیرد که پاریس همواره در امور داخلی لبنان دخالت می کند و بسیاری از این کمک‌ها به ویژه پس از انفجار سال گذشته بندر بیروت را در اختیار دولت لبنان قرار نمی دهد و برای آنها شروطی وضع می کند. به عنوان مثال فرانسه ترجیح می دهد این کمک‌ها را با هدف دخالت و تاثیرگذاری در امور داخلی لبنان در اختیار برخی جریان‌های سیاسی غربگرا همچون جریان ۱۴ مارس قرار دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    این روزها، روش ها و تکنیک های غربی ها برای مدیریت کشورهای دیگر چقدر به نظرم تکرار شده ..! "وعده ی کمکِ فلان میلیون یورویی" چقدر آشناست. #برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس