کد خبر 1254509
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
چین

هند در راستای تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن چین قصد اعزام چندین کشتی نظامی به منطقه دریای چین جنوبی را دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقامات هندی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که در ماه جاری درحال اعزام نیروی دریایی خود به دریای چین جنوبی هستند. این تصمیم در راستای عزم چین برای ایفای نقشی بیشتر در تحولات منطقه ای به منظور تقابل با چین است.

هند همواره سعی داشته به عنوان رقیبی جدی برای چین مانع افزایش نفوذ پکن شود اما تنش میان دو کشور پس از درگیری نظامی در مرز بین دو کشور تشدید شد. از آخرین تنش مرزی، هند سعی داشته بیش از گذشته به آمریکا نزدیک شده و با کمک واشنگتن موانع جدی تری در مسیر توسعه چین ایجاد کند.

در همین راستا نیروی دریایی هند در بیانیه ای اعلام کرد که چهار کشتی شامل یک ناوشکن مجهز به موشکهای هدایت شونده و ناوچه موشکی برای یک دوره دو ماهه به جنوب شرق آسیا، دریای چین جنوبی و غرب منطقه پاسیفیک اعزام خواهند شد.

منطقه دریای چین جنوبی به یکی از محورهای تنش میان چین و آمریکا تبدیل شده و آمریکا ادعاهای منطقه ای چین در دریای چین جنوبی را غیرقانونی می خواند.

در ماه ژوئن نیز یک  ناو هواپیمابر آمریکا با هدایت ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان به همراه ناو بریتانیا وارد دریای چین جنوبی شد تا در ماه جاری میلادی در یک رزمایش در دریای فیلیپین شرکت کنند.

طبق برنامه اعلام شده کشتی های هندی قرار است در رزمایش مشترک سالانه با مشارکت آمریکا، ژاپن و استرالیا در ساحل گوام مشارکت داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    هند در یک دوره ای ابزار انگل یس شد چین بوسیله ژاپن و ایران را بوسیله انگل ستان بیچاره کرد دوباره دارد به غرب سواری می دهد این بار و این دفعه این توبمیری از آن تو بمیری ها نیست. غضب نادر افشار ممکن است از شرق آسیا هندرا ادب کند - کجارفت لعل نهرو و گاندی و...
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    هند هم مانند ترکیه راه شرارت و جنایت را پیش گرفته
  • سام ذالی GB ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    هند ابرقدرتی که در همکاری با آمریکا تبدیل به سگ زنده یاب شد. نوکری و عدم استقلال، هند بزرگ را تبدیل به اسباب بازی سیاسی و بین‌المللی قدرت ها کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس