کد خبر 1254480
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
کانادا پس از ۹۲ سال طلای ۲۰۰ متر المپیک را به دست آورد

مدال طلای ماده ۲۰۰ متر المپیک پس از ۹۲ سال به کشور کانادا رسید. آخرین بار این کشور در المپیک ۱۹۲۸ طلای این ماده را گرفته بود.

به گزارش مشرق، عصر امروز(چهارشنبه) فینال چهار ماده رشته دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و کشورهای کنیا، لهستان، کانادا و اوگاندا به مدال طلا دست یافتند.

ابتدا در ۳۰۰۰ متر بامانع زنان، پروث چموتال از اوگاندا با زمان ۹ دقیقه و ۱ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه به خط پایان رسید و علاوه بر شکستن رکورد کشورش، قهرمانی المپیک را هم به دست آورد. کورتنی فرریچس از آمریکا و هیوین کییِنگ از کنیا هم مدال‌های نقره و برنز این ماده را به دست آوردند.

در پرتاب چکش مردان، ووچچ نوویکی از لهستان با پرتابی به طول ۸۲ متر و ۵۲ سانتی‌متر به مدال طلا رسید. ایویند هنریکسن از نروژ و پاول فاژک از لهستان هم صاحب گردن‌آویز نقره و برنز شدند.

طلای ۸۰۰ متر مردان نیز مانند سه دوره گذشته المپیک، به ورزشکاری از کنیا رسید. امانوئل کوریر با زمان یک دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۶ صدم ثانیه قهرمان این ماده شد. هموطن او فرگوسن روتیچ با ۱۷ صدم ثانیه اختلاف نقره گرفت و پاتریک دوبک از لهستان هم به برنز دست یافت. آخرین بار که یک اروپایی در این ماده به مدال رسیده بود به المپیک ۲۰۰۴ آتن برمی‌گردد.

آخرین مسابقه دو و میدانی که امروز برگزار شد، فینال ۲۰۰ متر مردان بود. در این مسابقه آندره ده‌گراس از کانادا با زمان ۱۹ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت. او در ماده ۱۰۰ متر هم برنز گرفته بود و هنوز مسابقه ۴ در ۱۰۰ متر امدادی را هم در پیش دارد. کنث بدنارک و نوح لیلس از آمریکا به ترتیب با ۶ و ۱۲ صدم ثانیه اختلاف نسبت به ده‌گراس، در رده‌های دوم و سوم این ماده ایستادند.

پیش از این دوندگان کانادایی فقط در سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۲۸ قهرمان این ماده شده بودند. در سه المپیک گذشته هم یوسین بولت دونده افسانه‌ای اهل جامائیکا به مدال طلا دست یافت.

تا کنون مدال‌های ۲۴ ماده از رشته دو و میدانی المپیک توکیو توزیع شده است. آمریکا با ۳ طلا، ۹ نقره و ۴ برنز موفق‌ترین کشور در این رشته به حساب می‌آید و لهستان با ۳ طلا و ۳ برنز و جامائیکا با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز در رده‌های بعدی هستند.

فردا صبح فینال پرش سه‌گام، پرتاب وزنه و ۱۱۰ متر بامانع مردان برگزار می‌شود. در مسابقات عصر هم فینال ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی و ۴۰۰ متر مردان و پرش بانیزه زنان برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس