ارسال نامه ضد ایرانی سه کشور به شورای امنیت سازمان ملل

سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا به بهانه حمله به کشتی اسرائیلی «مرسر ستریت»، نامه‌ای ضد ایرانی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کردند.

به گزارش مشرق، کشورهای انگلیس، رومانی و لیبریا بار ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل و مطرح کردن اتهامات بی پایه و اساس علیه ایران مدعی شدند که «به احتمال زیاد ایران در حمله هفته گذشته به یک کشتی در دریای عمان از یک پهپاد یا بیشتر استفاده کرده است».

به گزارش رویترز، این سه کشور در ادامه این اتهامات غیرمستند خود در رابطه با حمله به کشتی مرسر ستریت، ایران را «تهدیدی برای امنیت کشتیرانی بین المللی» خواندند.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال با تاکید مجدد بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک وامداد رسانی به کشتیهای عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.

سعید خطیب‌زاده سه‌شنبه شب همچنین ادعاهای برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی مبنی بر ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی‌های در حال تردد در خلیج فارس و دریای عمان را به‌شدت تکذیب کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی، هرگونه ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی های در حال تردد در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را تکذیب و نسبت به خبرسازی های کذب توسط برخی رسانه های غربی و صهیونیستی هشدار داد.

خطیب زاده با توجه به اخبار ضد و نقیض از امنیت دریانوردی در منطقه، از همه طرف‌ها درخواست کرد نسبت به انتشار اخبار جعلی و ساختگی هوشیاری خود را حفظ کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 1
    دوران بزن درو تمام شده
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 1
    شتر سواری دولا دولا نمیشه
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 2
    لیبریا؟؟؟؟؟ هنوز میمون می خورن؟ از ابولا چه خبر؟؟؟؟؟ ؟ ننه انگلیس و برده هاش نامه بردن؟ نامه رو داد برده ها ببرن تا خودش تنها برده؟ عجب وقیحن اینها.
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 1
    رومانی؟؟؟؟؟ فیلم « کمیسر متهم می کند» ؟؟؟ یعنی فقیرترین کشور اروپایی!!!!
  • حیدر صالح IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 1
    با این توصیف سامانه موشکی ایرانی که توسط سپاه ساخته شده باید برد بالاتر و کمیت بیشتری داشته باشد تا یانکی ها هوس برسی حمله به مملکت ما رو نکنه! موشک یعنی امنیت استراتیژی ایران زمین
  • DE ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 1
    ایران هم باید ازکذب گویی اسرائیل جنایتکار به شورای امنیت سازمان ملل شکایت بکنه.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 1
    انگلیس خودازآشوبگران ضدامنیت جهانی ومدافع تروریستهااست.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 3
    اون لیبریا هم دشمن کشورهای اسلامی و عربی هست یک کشور لاشخور
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 3
    ایران هم جریان حمله به نفتکش ایرانی رو به شورای امنیت بکشه سوریه و لبنان و حماس هم شاهدن و نامه مینویسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس