مهاجران

مقام‌های آمریکا از عدم تحقق وعده‌های مهاجرتی «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و تجمع بیش از 19 هزار کودک بی سرپرست مهاجر در مرز با مکزیک خبر دادند.

به گزارش مشرق، شمار کودکان مهاجر در مرزهای مکزیک و آمریکا با استناد به ارقام اولیه دولت ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده است و شمار خانواده‌های مهاجر گرفتار در مرز ها به دومین حد نصاب ثبت شده در این زمینه رسیده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان بی سی» این افزایش شدید از ماه ژوئن بسیار چشمگیر بود. به گفته «دیوید شاهولیان» معاون وزارت امنیت میهن  آمریکا در امور مرزها و مهاجرت، مقام‌های ایالات متحده بیش از ۱۹۰۰۰ کودک بدون سرپرست را در ماه ژوئیه بازداشت کرده اند که از رکورد قبلی ۱۸۸۷۷ نفر در ماه مارس فراتر رفته است.

مقام‌های آمریکایی در ماه ژوئیه در مجموع حدود ۲۱۰ هزار مهاجر را در مرز متوقف کردند، در حالی که این رقم در ژوئن ۱۸۸۸۲۹ بود و این بالاترین میزان در بیش از ۲۰ سال گذشته بود. وزارت امنیت میهن آمریکا اعلام کرد که با وجود افزایش فشارهای گروه‌های حامی مهاجرت، ممنوعیت‌های پناهندگی مهاجران در نقاط مرزی ادامه خواهد یافت.

شاهولیان گفت، در ۲۹ روز از ماه ژوئیه، مقام‌های مربوطه روزانه به طور متوسط ‌با ۶۷۷۷ نفر  در مرزها روبرو بودند که شامل ۶۱۶ کودک بدون سرپرست و ۲۵۸۳ نفر با خانواده می‌شد. وی از احتمال افزایش این آمار در ماه سپتامبر خبر داد.

عدم تحقق وعده‌های بایدن و تجمع هزاران مهاجر در مرزهای آمریکا

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و دیگر گروه های حمایتی روز دوشنبه گفتند که مذاکرات با دولت بایدن  برای حل مشکل پناهندگی خانواده‌هاخاتمه می‌دهند.

«نیلا چاکراوارتولا  از وکلای آمریکایی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور آمریکا درخصوص مهاجران گفت: «از اینکه دولت بایدن وعده خود را در مورد رفتار عادلانه و انسانی با خانواده‌هایی که به دنبال امنیت هستند، کنار گذاشته و ما را چاره ای جز از سرگیری دعاوی باقی نگذاشته است، بسیار ناامید شده ایم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس