کد خبر 1253933
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
پورموسوی: نمی توانم به هواداران دروغ بگویم/شرایط فراهم نباشد در نفت نمی مانم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: اگر شرایط فراهم نباشد دیگر نمی توانم با صنعت نفت ادامه بدهم.

به گزارش مشرق، سید سیروس پورموسوی در مورد وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت در لیگ برتر و کسب رتبه دهمی در این رقابت‌ها اظهار داشت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه صحبت کنیم، با اتفاقاتی که از انتهای سال قبل تا امروز برای صنعت نفت به وجود آمد، کسب رتبه دهمی کار خیلی بزرگی بود که در قالب یک کار تیمی انجام شد. کل اعضای باشگاه از هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا بازیکنان و کادر فنی توانستند اتفاقات در مجموع خوبی را رقم بزنند. تیم ما مدتی صدرنشین بود و این موضوع با تلاش خود بچه‌ها رقم خورد و اگر شرایط مناسب حفظ می‌شد، می‌توانست در پایان فصل جایگاه بهتری به دست بیاورد، اما به جز سه یا چهار تیمی که در فوتبال کشورمان سهمیه آسیا کسب کرده و دو تیم سقوط‌کننده تفاوت خاصی بین سایر تیم‌ها وجود ندارد و فرقی بین رتبه پنجم تا چهاردهم نیست.

وی افزود: برای مثال تیمی داشتیم که سال گذشته در لیگ برتر پنجم شد اما امسال رتبه هشتم را به دست آورد. می‌توانستیم جایگاه بهتری کسب کنیم اما واقعیت این است اگر رتبه بهتر از دهمی هم به دست می‌آوردیم تأثیری برای سال آینده ندارد، زیرا اگر مشکلات و شرایط تغییر نکند امکان دارد صنعت نفت سال آینده به جای رتبه دهم، سیزدهم شود. همان گونه که اگر مورد حمایت قرار بگیرد، بازیکنان فعلی‌اش حفظ و تیم‌مان تقویت شود، امکان دارد رتبه تک‌رقمی و حتی سهمیه آسیا را بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره احتمال بهبود شرایط مالی این باشگاه در فصل آینده توضیح داد: تیم ما امسال با ۶۵ درصد دریافتی فصل را تمام کرد و در بهترین حالت کل هزینه یک گروه ۵۰ نفره شامل بازیکنان، کادر فنی، کادر پزشکی و ... ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان شد. در این فوتبالی که بسیاری از باشگاه‌ها دست کم ۶۰ میلیارد هزینه دارند، مبلغی که برای صنعت نفت خرج شد، پولی نیست. جالب اینجا است جایگاه برخی از همین تیم‌ها با ما تفاوت خاصی هم ندارد.

پورموسوی در خصوص اینکه آیا به ادامه حضور در صنعت نفت تمایل دارد، گفت: سال گذشته با صنعت نفت قرارداد ۲ ساله بستم و همان موقع گفتم با توجه به جدایی بسیاری از بازیکنان، هدف اول ما ساختن تیم و فاز دوم برنامه‌ام جوانگرایی است. تیم خیلی خوبی را جمع کردیم و در کنار آن ۱۰ تا ۱۲ بازیکن جوان به تیم آوردیم. خیلی تیم‌ها به بازیکن ۲۳-۲۲ بازی می‌دهند اما واقعا صنعت‌نفت جوان است، زیرا در این فصل به بازیکنان ۲۰ ساله بازی دادیم. در همین بازی آخر مقابل ماشین سازی ۸ بازیکن زیر ۲۱ سال به زمین رفتند که ۳ نفر از آنها در ترکیب اصلی بودند. در زمینه ساختن تیم، پشتوانه سازی و جوانگرایی واقعا خوب عمل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف بعدی ما این بود که در سال دوم با تقویت تیم، صنعت نفت را برای کسب سهمیه آسیا آماده کنیم، اما برای این هدف ابتدا باید بازیکنان فعلی حفظ شده و در ادامه با جذب نفرات جدید خود را تقویت کنیم. از پنج هفته مانده به اتمام لیگ طبق صحبت‌هایی که با مسئولان داشتم، گفتم قبل از اتمام فصل پرداختی دیگری به بازیکنان داشته باشید تا برای آنها اعتماد حاصل شود، اما این شرایط فراهم نشد. دلیلش هم این است که اگر وقتی یک باشگاه زیر نظر یک شرکت یا کارخانه باشد، رئیس آن مجموعه برای باشگاه تصمیم می‌گیرد، بودجه‌ای تصویب کرده و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل  باشگاه را مشخص می‌کند، اما مشکل صنعت نفت و سایر تیم های نفتی این است که هیچ صاحبی ندارند. حتی وزیر قبلی نفت می‌گفت ما اصلا تیم نمی‌خواهیم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهار داشت: تنها به واسطه پیگیری مسئولان شهری و هواداران صنعت نفت، وزارت نفت پولی به آنها می‌داد و می‌گفت هر کاری می‌خواهید انجام بدهید. البته این پول هم خیلی کم و محدود بود. ابتدا باید مالکیت باشگاه‌های نفتی مشخص شود تا وی هدف‌گذاری را معلوم کند. شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند مشکل صنعت نفت علی عیسی زاده است اما مدیرعامل باشگاه ما یک مقام بالادستی دارد که به وی پول می‌دهد و می‌گوید کارها را انجام بده، حتی می‌تواند درباره فعالیت کردن یا نکردن مدیرعامل باشگاه صنعت‌نفت تصمیم‌گیری کند. مشکل ما مشخص نبودن شرایط مالکیت باشگاه است.

پورموسوی تصریح کرد: اکنون هم تا دولت جدید روی کار بیاید و وزیر نفت جدید را انتخاب کند، کار طول می‌کشد. حتی احتمال دارد وزیر جدید هم بگوید علاقه‌ای به تیم‌داری ندارد. همین مراحل انتخاب وزیر و اعلام نظرش در باره ادامه تیم‌داری شاید یک ماه طول بکشد. همچنان مشکلات تیم‌های نفتی پابرجا می‌ماند و از این لحاظ آسیب می‌بینیم.

وی در خصوص اینکه با این شرایط تا چه زمانی منتظر مشخص شدن تکلیف صنعت نفت می‌ماند، توضیح داد: از پنج هفته قبل مرتب صحبت و مصاحبه کردم، اما به عنوان یک آدم حرفه‌ای باید در مورد خودم تصمیم‌گیری کنم. تا هفته آینده منتظر می‌مانم، اما اگر شرایط مثل قبل باشد بسیاری از بازیکنان ما جدا می‌شوند. صحبتی با آنها نشده که بگویند علاقه به تمدید قراردادتان داریم و فعلا برای پاسخ دادن به پیشنهادات دیگرتان عجله نکنید. اگر شاکله تیم بهم بریزد دیگر نمی‌توانم کارم را از صفر شروع کنم، زیرا هواداران توقع دارند. 

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اضافه کرد: آنها می‌گویند دو سال در تیم بودی، سال اول گفتی پول نداریم و اگر این شرایط ادامه داشت نباید در سال دوم همکاری‌ات را ادامه می‌دادی. نمی‌توانم به هواداران دروغ بگویم، اگر شرایط فراهم نباشد، دیگر نمی‌توان فعالیت را ادامه داد. با این وضعیت کار کردن سخت است.

پورموسوی درباره حمایت اهالی فوتبال خوزستان از وی پس از اتفاقات دیدار با فولاد گفت: پستی منتشر کرده و در آن از همه تشکر کرده‌ام. زیرا اتفاقی بود که شروع‌کننده نبودم و به گواه همه فقط در مقام دفاع از خودم برآمدم. حتی از خارج از خوزستان خیلی‌ها با من تماس گرفته و حق را به من دادند. فولاد هم دو بازی مهم پیش رو داشت و دیگر این بحث را ادامه ندادم.

وی افزود: به کمیته اخلاق گفتم سال‌ها در باشگاه فولاد مربیگری کردم و بچه اهواز هستم. هیچ وقت به فولاد، هوادارانش و مجموعه این باشگاه بی‌احترامی نمی‌کنم. زیرا باشگاه فولاد را دوست دارم. نسبت به اهواز، خوزستان و هواداران تعصب دارم و به آنها احترام می‌گذارم، اما هیچ گاه شروع‌کننده بحث نبودم. امیدوارم وضعیت روشن شده و کسی که عامل چنین اتفاقی بوده تنبیه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس