کتابی که مداحان و نوحه‌سرایان باید برای محرم بخوانند

معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام گفت: در آستانه ماه محرم، هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» را ویژه مداحان و نوحه‌سرایان منتشر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام عبدالرحمن سفیدی امین، معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: در آستانه ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» مجموعه نوحه‌های عاشورایی را براساس اشعار و نغمه‌سرایی‌های شعرای ارجمند آقایان یوسف رحیمی، رضا یزدانی، جواد محمدزمانی، محمدصالحی‌پور و ... منتشر کرده است.

وی افزود: این کتاب در اختیار مداحان و نوحه‌سرایان در آستانه ماه محرم قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله شاهد کیفیت‌بخشی بیش از پیش به نوحه‌های مداحان در این ماه باشیم.

کتابی که مداحان و نوحه‌سرایان باید برای محرم بخوانند

معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه رسالت نوحه، صرفا بیان مصائب آل الله و تحریک عواطف مستمع در یک مجلس روضه نیست بلکه هدایت فکری جامعه براساس معیارهای نهضت عاشورا و همچنین ایجاد جریان مطالبه احقاق حق امام، از مهم‌ترین اهداف آن است، تصریح کرد: اکنون در آستانه محرم، برپایه اشعار و نوحه‌های عاشورایی، مجموعه‌ای ارزشمند باتوجه به فاخر بودن آثار و عصمت شعر و نغمه از آفات و آسیب‌های شایع امروز، تدوین و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.سفیدی گفت: نوحه‌سرایی یکی از هنرهایی است که در فرهنگ دینی و عقیدتی ما دارای سوابق طولانی و عمیقی است که در گذر زمان و در قالب مفاهیم و مضامین سیاسی، فرهنگی، عقیدتی، احساس و عقلانیت تجلی یافته است. این هنر که در قالب مداحی بروز و ظهور پیدا کرده و پشتوانه فرمی و محتوایی آن است، ابزاری پیشرو و سازنده است.

علاقه‌مندان برای دریافت فایل PDF این کتاب به همراه فایل صوتی سبک نوحه ها می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    فایل صوتی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس