کد خبر 1253584
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
لبنان

شبکه المنار لبنان از بازداشت دو تن از افرادی که در حوادث خونین دیروز دست داشته‌اند، خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه المنار لبنان بنا به اطلاعاتی که در دست دارد، گزارش داد که اطلاعات ارتش این کشور «عمر غصن» را به همراه پسرش «غازی» در منطقه «خلده» جنوب بیروت بازداشت کرده است.

اداره اطلاعات ارتش لبنان دقایقی بعد از این اعلام این خبر، بازداشت این دو فرد را تأیید کرد.

گفته می‌شود غصن از افرادی است که در تحریک افراد برای حمله به مراسم تشییع جنازه دیروز «علی شبلی» دست داشته و برای اینکه دست ارتش به او نرسد، در مسجد خلده تحصن کرده بود.

شنبه این هفته، فردی «علی شبلی» از مسئولان حزب الله را در مراسم عروسی به قتل می‌رساند و افراد مسلحی نزدیک به عشیره قاتل، فردای آن (یکشنبه) به مراسم تشییع جنازه شبلی تیراندازی می‌کنند که بر اثر آن دو تن از نیروهای حزب الله به نام‌های «علی محمد حوری» و «محمد ایوب» به شهادت می‌رسند و تعدادی نیز زخمی می‌شوند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از دولت و ارتش خواست هرچه سریعتر قاتلان و کسانی را که تحریک به چنین جنایتی کرده‌اند، بازداشت و به مراجع قانونی تحویل دهد.

ارتش لبنان امروز اعلام کرد که یکی از افرادی را که در تیراندازی به مراسم تشییع علی شبلی دست داشته، بازداشت کرده است.

به دنبال این حوادث ارتش لبنان در منطقه خلده مستقر شده و گفته است به نیروهای خود دستور داده، به کسی که سلاح حمل کند و یا تیراندازی داشته باشد، شلیک کنند.

در همین ارتباط، «رضوان مرتضی»، خبرنگار روزنامه الاخبار لبنان به المیادین گفت که حزب الله لیست قاتلان را به نیروهای امنیتی و ارتش داده و از ‌آن‌ها خواسته کسانی را که در این جنایت دست داشته، بازداشت کنند.

او گفت : «طراحان کمین [حمله به مراسم تشییع جنازه] در کشاندن حزب الله به فتنه و درگیری که خواهان آن بودند، شکست خورده‌اند و اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که آمریکا و عربستان سعودی با این کمین  تلاش داشتند حزب الله به جنگ بکشانند.»

او ادامه داد، اتفاقی که دیروز در خلده افتاد، «انتقام گیری بر اساس قانون عشیره‌ها» نبود، که اگر بود باید قاتلان به کشتن یک شهروند آن هم علی شبلی اکتفا می‌کردند که شنبه در مراسم عروسی به قتل رسید. ولی حوادث دیروز یکشنبه تلاشی بود برای کشاندن حزب الله به جنگ در خلده.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس