آمریکا

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در سرمقاله روز دوشنبه خود ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران از دولت آمریکا خواست مذاکرات برجام را ترک کند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله روز دوشنبه خود از دولت «جو بایدن» خواسته مذاکرات وین برای مشخص کردن وضعیت اجرای برجام را ترک کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اتهامات رژیم صهیونیستی درباره نقش‌آفرینی ایران در حمله به نفتکش «مرسر استریت» تکرار کرد و در آغاز این سرمقاله نوشت: «رئیس‌جمهور بایدن باید چند سیلی از ایران بخورد تا بپذیرد که با بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نمی‌تواند رفتار مخرب تهران را تغییر دهد؟»

جمعه گذشته یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران این اتهامات را رد کرد. او در نشست خبری روزانه گفت: «موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام زنی‌های واهی بردارد. این رژیم بار اولش نیست که از این اتهامات متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 1
    از نظر ما پیشنهاد خوبی است؛ البته بایدن جرأتش را ندارد و حتماً دنبال رئیسی خواهد دوید تا وی را به مذاکرات بکشاند. در ضمن این را هم می داند که تا تمام تحریم ها را در عمل لغو نکنند از مذاکره خبری نیست.
  • CA ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    ایران نباید بگذاره این تحریم و فشار برای غرب بی هزینه باشه. لااقل هزینه اینه که تمام دستاوردهای هسته ای تا قبل از امضای توافق باید همیشگی و غیر قابل برگشت باشه. مگر آنکه به طور روزشمار به ازای هر روز ادامه تحریم معادل هزینه مادی و معنوی خسارت به ایران نقدا پرداخت بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس