خطیب‌زاده: ایران هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ پاسخ می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می‌باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

ببینید:

فیلم/ خطیب‌زاده: در وین نتوانستیم توافقی انجام بدهیم

وی افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، به‌گونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می زند و متعاقبا از « احتمال » آن سخن می گوید!

سخنگوی وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آبهای بین‌المللی دانست که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه ای در آبهای خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می داند.

خطیب زاده تاکید کرد: جای تاسف است در حالی‌ که این کشورها نسبت به تعرض و خرابکاری های تروریستی در قبال کشتی های تجاری ایران در دریای سرخ و آب‌های بین‌المللی سکوت حمایت ‌آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی، اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران‌ می‌نمایند، در صورتی‌ که چنانچه این کشورها سندی برای اثبات ادعاهای واهی خود دارند می‌بایست ارائه نمایند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 4
    اتهام بي سند و مدرك رو خوب اومدي!!! خورشيد هم بايد سند بياره كه خورشيده؟! مهر سازمان ثبت اسناد لازم داره؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس