استفاده استقلال از۲۹ بازیکن و۷ کاپیتان/همه رکوردها برای یک بازیکن

تیم فوتبال استقلال که عنوان سوم بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر را به خود اختصاص داد در این فصل از دو کادر فنی استفاده کرد که آنها ۲۹ بازیکن و ۷ کاپیتان را به زمین فرستادند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال روزهای پر نوسانی را در فصل بیستم از لیگ برتر تجربه کرد و سرانجام با قرار گرفتن در جایگاه سوم به کار خود در این فصل خاتمه داد.

آبی پوشان فصل را با محمود فکری و تیمش آغاز کردند و بعد از یک نیم فصل و یک هفته، فکری جای خود را به مجیدی داد تا وی برای سومین بار در این تیم به عنوان مربی جانشین به کار گرفته شود. مجیدی پیش از این به عنوان مربی جانشین به جای شفر و استراماچونی تیم استقلال را تحویل گرفت و در سومین نوبت بازگشت به استقلال، این تیم را از محمود فکری تحویل گرفت.

استفاده از ۲۹ بازیکن
مجیدی و فکری در مجموع در لیگ برتر از ۲۹ بازیکن استفاده کردند که تعدادی از این بازیکنان در میانه راه از جمع آبی پوشان جدا شدند و در بین این ۲۹ بازیکن، ۲ نفر خارجی بودند. مربیان استقلال در این فصل از ۲ دروازه‌بان، ۱۰ مدافع، ۱۰ هافبک و ۷ مهاجم استفاده کردند.

۱۵ گلزن آبی پوش
در این فصل ۱۵ بازیکن برای استقلال گلزنی کردند و بهترین گلزن این تیم دو بازیکن ۷ گله هستند. ۱۰ بازیکن هم برای این تیم در این فصل پاس گل ارسال کرده‌اند که بهترین پاسور آنها نیز ۷ بار پاس گل ارسال کرده است. آبی پوشان در این فصل ۷ بار صاحب ضربه پنالتی شده‌اند و ۴ بازیکن برای این تیم پنالتی زده‌اند که ۲ پنالتی خراب شده است.

۲۰ بازیکن اخطاری
۲۰ بازیکن استقلال در این فصل کارت زرد و یک بازیکن کارت قرمز گرفته است. آبی پوشان در مجموع ۵۳ بار از داوران اخطار گرفته‌اند که ۲ بازیکن این تیم با ۷ اخطار، بیشترین سهم را داشته‌اند.

همه رکوردهای استقلال به نام قایدی
مهدی قایدی در این فصل تمام رکوردهای استقلال را به خود اختصاص داد. او با حضور در ۲۸ بازی بیشترین تعداد حضور را داشت، با ۲۳۶۱ دقیقه بازی بیشترین دقایق بازی را به خود اختصاص داد، با ۷ گل همراه با مطهری بهترین گلزن این تیم شد، با ۷ پاس گل بهترین پاسور آبی‌ها شد و سرانجام با گرفتن ۳ پنالتی، پنالتی گیر ترین بازیکن این تیم بود.

استفاده استقلال از۲۹ بازیکن و۷ کاپیتان/همه رکوردها برای یک بازیکن

بیشترین و کمترین میزان بازی
بیشترین میزان بازی به مهدی قایدی با ۲۳۶۱ دقیقه حضور در میدان تعلق دارد و کمترین میزان بازی نیز به طور مشترک به سجاد آقایی و آرش داجیلری با ۱۱ دقیقه بازی می‌رسد.

پس از مهدی قایدی، ارسلان مطهری با ۲۰۶۲ دقیقه، مسعود ریگی با ۱۹۹۰ دقیقه، محمد حسین مرادمند با ۱۹۷۵ دقیقه و وریا غفوری با ۱۸۷۴ دقیقه بیشترین میزان حضور در میدان را داشتند. قایدی و مطهری تنها بازیکنانی بودند که بیشتر از ۲۰۰۰ دقیقه در ترکیب تیم شان حضور داشتند.

بازیکنان جدا شده
در بین ۲۹ بازیکنی که در این فصل برای آبی پوشان به میدان رفتند، ۵ بازیکن در میانه راه از این تیم جدا شدند که این ۵ نفر فرشید باقری، فردین رابط، محمد حسین فلاح، سجاد آقایی و هرویه میلیچ بودند.

خشن‌ترین
خشن‌ترین بازیکنان استقلال که بیشترین تعداد کارت زرد را از داوران دریافت کردند، محمد نادری و آرش رضاوند هر کدام با ۷ اخطار بودند که آنها دو بازی تیم شان را به دلیل محرومیت از دست دادند. محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، محمد حسین مرادمند، داریوش شجاعیان و رشید مظاهری هم بازیکنانی بودند که هر کدام ۴ بار کارت زرد گرفته و یک بار محروم شدند.

تنها بازیکن اخراجی آبی پوشان هم بابک مرادی بود که در هفته بیست و نهم اولین و آخرین کارت قرمز استقلال را در این فصل دریافت کرد.

۷ کاپیتان
در فصل بیستم وریا غفوری کاپیتان آبی پوشان بود و پس از وی سید حسین حسینی و فرشید اسماعیلی کاپیتان‌های دوم و سوم این تیم بودند. به جز این ۳ نفر که هر کدام به دفعات بازوبند کاپیتانی تیم شان را در این فصل بستند، فرشید باقری، مهدی قایدی، مسعود ریگی و داریوش شجاعیان هم در مواقعی وظیفه کاپیتانی تیم شان را در میدان بر عهده گرفتند تا بازوبند آبی‌ها در این فصل بر بازوی ۷ بازیکن بسته شده باشد.

فرشید باقری تنها بازیکنی بود که بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بست و در میانه راه از این تیم جدا شد.

استفاده استقلال از۲۹ بازیکن و۷ کاپیتان/همه رکوردها برای یک بازیکن

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس