کتاب «اقتصاد صهیونیسم» معرفی و رونمایی می‌شود

ششمین نشست شورای راهبردی «مبارزه هوشمند با صهیونیسم» با هدف بررسی گستره، چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از آسیب‌های اقتصاد صهیونیسم به همراه رونمایی و آیین معرفی کتاب «اقتصاد صهیونیسم» برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب؛ استاد درس خارج حوزه علمیه قم، سعدالله زارعی؛ رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور، محسن پاک‌آیین؛ کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل، سید هادی سیدافقهی؛ کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، احمد دستمالچیان؛ سفیر سابق ایران در لبنان، محمود مهتدی؛ پژوهشگر ارشد مطالعات استراتژیک منطقه، غلامرضا منتظمی؛ دیپلمات سابق ایران در فرانسه، مجید صفاتاج؛ نویسنده، پژوهشگر و کارشناس مسائل منطقه، مجتبی رحماندوست؛ رئیس اتحادیه جهانی تقریب نهاد ایثاگران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، علیرضا عرب؛ کارشناس مسائل منطقه و روزنامه‌نگار، محمد فتحعلی؛ سفیر اسبق ایران در لبنان و علیرضا سلطانشاهی؛ پژوهشگر حوزه یهود و فلسطین به سخنرانی خواهند پرداخت.

اقتصاد صهیونیسم ازجمله موضوعاتی است که به دلیل گستردگی و تا حدودی مخفی بودن آن، کمتر پژوهشگری با دید دشمن‌شناسی و صهیونیسم‌شناسی به آن پرداخته است. در حقیقت به دلیل نفوذ صهیونیسم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، پرداختن به این موضوع به شکل گزینه‌ای و موردی بوده و هیچگاه به شکل کلان و کلی به موضوع اقتصاد صهیونیسم پرداخت نشده است. در بسیاری از پژوهش‌ها نیز اقتصاد اسرائیل و اقتصاد صهیونیسم جهانی، با یکدیگر خلط می‌شوند و به‌جای بررسی و تحلیل اقتصاد صهیونیسم جهانی، صرفا به اقتصاد منطقه جعلی اسرائیل پرداخته شده است.

کتاب «اقتصاد صهیونیسم» معرفی و رونمایی می‌شود

در این نشست که ساعت 17 دوشنبه 11 مردادماه برگزار می‌شود، کتاب «اقتصاد صهیونیسم» به‌عنوان جدیدترین اثر انتشارات شهید کاظمی که با همکاری مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت به رشته تحریر درآمده، رونمایی و معرفی خواهد شد.

برای تدوین و پژوهش کتاب «اقتصاد صهیونیسم»، مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد که در روز عید قربان آسمانی شد، تلاش ویژه‌ای داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس